Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia RS 125 2001 rok
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu1987
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Śro 22:32, 25 Mar 2015    Temat postu:

tylko sprezynki i ta uszczelka ktora ci pokazalem, w uklad chyba cos okolo 0,5 litra? litr to max, ja zalalem motulem transoil 10w40

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Śro 22:58, 25 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki.

Co do płynów to już też znalazłem:
Chłodzenie 900ml
Olej do skrzyni 600ml

Tylko dalej nie wiem jaki olej wybrać do skrzyni, ale pewnie wezmę tego motula co piszesz. Jak on się u Ciebie sprawuje i co ile go zmieniasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Śro 23:11, 25 Mar 2015    Temat postu:

Dokładna nazwa to MOTUL Transoil Expert 10W40 i jest to sprawdzony produkt.
Ważne by było zalane równe 600ml, nie mniej nie więcej.
Zmiany zazwyczaj dokonuje się co sezon, jak dużo jeździsz to możesz się pokusić o wymianę dwukrotną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michu1987
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Czw 22:33, 26 Mar 2015    Temat postu:

niewiem czy nie wlałem wiecej niz 600 ml ;/b moze cos sie stac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fuckout2
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:58, 26 Mar 2015    Temat postu:

Nic się nie stanie .... Czasami lepiej wlać 50ml więcej niż mniej,bo gdy olej się rozgrzeje to dojdzie w szczelinki i bd go trochę mniej.Gdy będzie go za dużo to sam się usunie poprzez przelew,ale to byś musiał z 150ml więcej zalać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Śro 14:29, 01 Kwi 2015    Temat postu:

W poniedziałek kurier zabrał paczkę z cylindrem do honowania i dobranie tłoka. Pierścienie wymieniłem za dopłatą na tytanowe. Powinien wrócić w ciągu 10-12 dni.

Olej, nowe uszczelki i elektromagnes już przyszły Smile

Muszę jeszcze zamówić nowe klocki na tył. Przy ściąganiu koła jedna okładzina wypadła (odkleiła się od metalu). Jakie polecacie?

Gaźnik już wyczyszczony czeka na nową dyszę. Zastanawiam się aby kupić 150 teraz jest 120. Większą się boję bo podobno ciężko ustawić. Co myślicie?

Pytanie?
W jaki sposób regulować gaźnik dolerto 28mm? Czy może ktoś to mi opisać krok po kroku? Czy zawleczkę na iglicy na początek dać na samą górę czy dół? Śróbki na początek wkręcam na max i powoli wykręcam czy na odwrót? No i do ilu mogę wkręcać motorek przy ustawianiu jak mam wstawiony nowy tłok? Szukałem info na forum i nie tylko i nic nie znalazłem.

I kolejne:
Jak zdjąć alternator? Siedzi tak mocno że nie mogę go ściągnąć, a chciałem zmienić simeringi na wale.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dalmat dnia Pią 18:57, 03 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Pią 14:50, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Mały UP.

Sorki za post pod postem ale uznałem że po takim czasie bez sensu jest edytować.

A więc tak, nareszcie dostałem dziś paczkę w której przyszedł cylinder z tłokiem które są spasowane po honowaniu. Oryginalne pierścienie za dopłatą zmieniłem na tytanowe. Oprócz tego mam już:
olej i płyn chodzący, simeringi na wał, filtr paliwa, carbonowe klocki brembo, uszczelki, gumka na biegi, wyczyściłem też zawór wydechowy.
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy jest różnica w tym jak założę tłok? Jeżeli tak to w którą stronę ma być skierowana strzałka która jest na wierzchu?
[link widoczny dla zalogowanych]
Zardzewiałe elementy postanowiłem umalować. Szczotka druciana nie dawała rady więc zabrałem je do znajomego i wypiaskowałem po czym umalowałem. I tak wygląda ta zmiana:
Z tego [link widoczny dla zalogowanych]
do tego [link widoczny dla zalogowanych]

w komplecie uszczelek (na zdjęciu wewnątrz czerwonej usczelki) jest jakaś zielona uszczelka ze sprężynką, wiecie gdzie ona idzie?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 564
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pią 15:17, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Strzałka na wydechu ma być skierowana w stronę okna wydechowego.

Zielona ,,uszczelka" to simmering od zaworu wydechowego Wink znajduje się on w obudowie.

Strasznie zardzewiałe były te elementy Wink po malowaniu znacznie lepiej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Pią 16:44, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Rozumiem że chodzi Ci o strzałkę na tłoku Smile Dzięki teraz już jest wszystko jasne.

Uszczelki pod cylinder mam 3 - cienka, gruba i najgrubsza, czy powinienem założyć jedną czy trzy? W jakiej kolejności?

Nabijałem simering i tak to wyszło:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzicie troszkę go tak jakby porwało u góry. Nie wiem czy tak może zostać czy lepiej go zmienić na nowy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:57, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Uszczelke pod cylinder dajesz jedną, najcieńszą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Sob 7:52, 11 Kwi 2015    Temat postu:

A co z tym simeringiem i pozostałymi dwoma uszczelkami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MateuszRS
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierpc

PostWysłany: Sob 14:41, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Jak masz gdzie go kupić bez problemu to kupuj nowy bo ten może nie spełniać swojej roli.

Taka rada - do nabicia nowego uszczelniacza używaj starego i w ten sposób nie popsujesz nowego Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Pon 16:11, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Zębatki mam 16z/39z
Jak już dotre silnik to jakiego V-MAX i przyspieszenia powinienem się spodziewać? Dodam że przed remontem osiągała 140km/h przy dłuższym bujaniu. A zawór nie działał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 16:22, 13 Kwi 2015    Temat postu:

ze 250 i uwazaj zeby Cie nie zwialo Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 515Bartek dnia Pon 16:22, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Pon 20:48, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Ja się pytam poważnie, a ty sobie jaja robisz Sad zamiast pomóc koledze z XV-Lecia.
Pytam bo jeżeli będę miał podobne osiągi jak inni na takich zębatkach to znaczy że remont przeprowadziłem dobrze (robię go sam pierwszy raz). A jak będzie mniej to znaczy że może jednak coś poszło nie tak.

edit: Na innym forum znalazłem że wersja MP taka jak moja powinna osiągać około 36KM i V-MAX do 175km/h (chyba troszkę przesadzili) ale jak już dotrę to napewno dam wam znać jak jest w mojej Smile

A jak go dotrzeć? lepiej dać olej do podajnika czy do baku?

Od czego jest ta kostka? Znajduje się ona przy akumulatorze, dochodzi do niej dwa kabelki (niebieski i biało-zielony) a z kostki w moim przypadku wychodzi (niebieski i czarny) które na końcu są aizolowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wie ktoś co to jest?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dalmat dnia Wto 20:55, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin