Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia rs 125 - dziwne objawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiD1984
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:54, 07 Kwi 2012    Temat postu: Aprilia rs 125 - dziwne objawy

Witam. Od jakiegoś czasu jestem właścicielem Aprili rs 125 r. 2002
Po ostatniej przejażdżce zauważyłem że:
Przy odpaleniu motocykla (na zimno) mimo włączonego ssania obroty spadają dość nisko a czasami motor sam gaśnie. Bywa że motor gaśnie mi nawet w czasie jazdy gdy silnik jest już rozgrzany.
Pojawił się też wyciek. Gdy następnego dnia po przejażdżce poszedłem do garażu pod silnikiem zauważyłem plamki oleju. ( są one mniej więcej w miejscu gdzie kończy się dolna część owiewki, tuż przed dźwignią zmiany biegów). Najgorsze jest jest jednak to, że motor na zimno mi kopci a gdy się rozgrzeje kopcenie minimalnie się ogranicza ale w dalszym ciągu jest (dym bardzo jasny, prawie biały). Wiem że dwusuwy kopcą ale wraz z rozgrzewaniem silnika kopcenie powinno zanikać. Nie wiem czy to przez paliwo lub olej. W trakcie jazdy zauważyłem że czasami motor nie reaguje na to jak mu się manetką doda gazu a czasami reaguje z opóźnieniem. Czego to objawy? Czy wiecie co to za usterka? Jak to naprawić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 17:05, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Korzystasz z dozownika? Może się rozregulował?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Sob 20:43, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Jak kopci na biało to są 3 opcje :

Padła uszczelka i płyn dostaje się do cyla (zobacz czy nie ubyło)
Padł simmering i ciągnie olej ze skrzyni
Za bogada mieszanka i po prostu kopci...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KiD1984
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:28, 08 Kwi 2012    Temat postu:

hmmm trudno powiedzieć skąd ten wyciek. Czy ewentualnie po jakichś innych objawach można by sprecyzować która to z opcji? Myślę że na chwilę obecną wykluczyć mógłbym opcję nr 3 chyba ze ta "bogata mieszanka" to wynik uszkodzenia lub rozregulowania mieszalnika a nie porostu doboru słabej jakości oleju lub paliwa. Dlatego też proszę o kilka słów odnośnie objawów tego co towarzyszy tym dwóm pierwszym opcjom.

- Padła uszczelka i płyn dostaje się do cyla (zobacz czy nie ubyło)
- Padł simmering i ciągnie olej ze skrzyni

Może w ten sposób dojdziemy co i jak. Chciałbym by jakiś fachowiec pokierował mnie co i jak zanim oddam motor jakiemuś majsterkowiczowi który mi go "ulepszy".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KiD1984 dnia Nie 20:30, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian.k1990
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 19:40, 09 Kwi 2012    Temat postu:

jeśli dym jest biały to moim zdaniem masz nieszczelność i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania przez to może tez gaśnie na wolnych obrotach bo spadła szczelność komory spalania i sprężanie jest mniejsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KiD1984
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:39, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Dokładnie tak się dzieje bo najciekawsze jest to ze jak odpalę motor na ssaniu to czasami normalnie trzyma mi obroty i nic się nie dzieje a czasami zaczyna go gasić i właśnie ta moc jest jakby mniejsza. Czasami własnie nie reaguje na manetkę od razu. Poza tym to cholerne dymienie. Ale ta nieszczelność wyjaśniałaby też dlaczego pod motorkiem pojawia mi się plama oleju wiec jest to logiczne rozwiązanie. Oby to tylko nie oznmaczało remontu silnika. Może to jakaś uszczelka tylko.

PS: może ktoś z Was jest ze śląska i kojarzy jakiegoś dobrego mechanika z okolicy Tarnowskich Gór? Ewentualnie ktoś z Was mieszka w okolicy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KiD1984 dnia Wto 7:44, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian.k1990
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 9:46, 10 Kwi 2012    Temat postu:

po pierwsze zajrzyj pod bak i sprawdź jaki kolor ma płyn w zbiorniczku wyrównawczym czy jest to sam płyn czy może widać że jest zmieszany z benzyną bądź olejem a po drugie ściągnij owiewki boczne wyczyść silnik i gaźnik odpaal motor i bedzie widac gdzie jet źródło wycieuku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin