Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parę pytań od początkującego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolek1337
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 14:54, 21 Cze 2013    Temat postu: Parę pytań od początkującego

Witam,
zaznaczam że nie za bardzo ogarniam się w temacie więc nie cisnijcie zbytnio Winki mam parę pytań odnośnie działania mojej apki (2007 rok). W
Pierwszy problem - przy rozgrzewaniu motocykla na ssaniu motorek pali elegancko, po jakimś czasie obroty spadają nisko aż wkońcu moto gaśnie. Gdy go potrzymam troche na obrotach, i odłącze ssanie to juz chodzi jak należy.
Druga sprawa - Moto gaśnie po wrzuceniu biegu. Czytałem że to może być winna sprzęgła czy czujnika od stopki. Na początku myslałem że może jakoś jej nie dociągnałem, ale próbowałem drugi raz i to nie to, choć akurat może jakoś ten czujnik nie działa, a co do sprzęgła to niestety tu nic nie jestem w stanie powiedzieć gdyż nie ogarniam się jeszcze w mechanice. Mogę jeszcze powiedzieć że musze akumulator doładować bo czasem się zapali kontrolka i cieżko coś wtedy robić a może to ma jakiś związek z tym.
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, może uda mi się samemu we własnym zakresie coś zrobić, a jak nawet nie to przynajmniej żeby wiedzieć o co chodzi. Z góry dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 15:12, 21 Cze 2013    Temat postu:

Z tym gaśnieciem to jeśli stopka to powinna CI się kontrolka od stopki swiecić? Może poprostu masz źle wyregulowane sprzęgło i stawiam na to.

Co do gaśniecia to najprawdopodobniej gaśnik albo poprostu jest taka śrobka regulujące obroty na biegu jałoiwym podkręć ją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Pią 15:12, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 15:17, 21 Cze 2013    Temat postu:

spadają obroty na ssaniu jak się zagrzeje bo ssanie jest głównie do rozgrzania moto, u mnie jest tak samo, zimna na ssaniu ma ok 3 tys obr. a jak się trochę zagrzeje to obroty poniżej 1tys i tak jak by chciała zgasnąć.
według mnie jest to normalne, jeśli się mylę prosze mnie poprawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 15:50, 21 Cze 2013    Temat postu:

A to na ciepłym silniku chodzi Ci o to, że jak na ssaniu go trzymasz to gaśnie? Czy wyłanczasz ssanie? Bo jeśli trzymasz na ssaniu to jest normalne bo zalewa silnik ;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolek1337
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:57, 21 Cze 2013    Temat postu:

Nie, zimny włączam na ssaniu chodzi około minuty, czasem mniej czasem wiecej, i potem gaśnie. Tez bardziej martwi mnie ten problem drugi, gdyż nie da się po prostu zapiąć biegu. Motocykl przyjechał do mnie bez żadnych problemów, trochę postał i teraz ten problem. A też jakby chodziło o sprzęgło to nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 16:05, 21 Cze 2013    Temat postu:

Ale wyłanczasz potem te ssanie czy nie? Twisted Evil

Jeśli chcesz wyeliminować wersje ze stopką to poszukaj czujnika od tej stopni i poprostu do odłącz. Ale ja to stawiam na sprzegło. Możesz probować regulować ale jak ktoś nie miał z tym nigdy do czynienia to zazwyczaj kończy się zerwaniem gwintu na wysprzęgliku.

Sprawdz najpierw czy regulacja przy klamce sprzęgła jest już do końca wykręcona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 16:49, 21 Cze 2013    Temat postu:

pytanie tylko czy po wbiciu biegu gaśnie ze szarpnięciem czy bez ?
jak szarpie to sprzęgło a jak nie to czujnik Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolek1337
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 17:30, 21 Cze 2013    Temat postu:

Co do wyłączania ssania to wyłaczam. Co do wbicia biegu, o ile sie nie myle bo akurat jakoś nie zwracałem uwagi za bardzo ale chyba szarpie właśnie. Może będę miał jakiegoś znajomego co by umiał to zrobić, a tak łopatologicznie, co trzebabyło by robić z tym sprzęgłem bądź ile $ by mogło to kosztować w serwisie. I dzieki za odpowiedzi ; ) A co do tej regulacji to o co dokładnie chodzi? Nie mam czasu teraz się z tym bawic to jutro dopiero poprobuje, narazie zdjąłem gumke przy rączce sprzęgła i dokręciłem to by luzu jakiegoś tam nie było ale nie bardzo wiem co znaczy do końca wykręcona i czy w ogole o to chodziło.
Edit: teraz się ogarnałem i pewnie chodziło ci żeby ją maksymalnie odkrecić tak?Very Happy jak tak to jutro to zrobię i dam znać czy coś to dało. Dzieki Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolek1337 dnia Pią 18:27, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 19:01, 21 Cze 2013    Temat postu:

Jak dokreciłeś na maxa to pewnie wgl sprzęgła nie ma bo linka pewnie luźno jest.
Tam masz cos takiego



Musisz to wyregulować zeby linka bylo sztywno i wykrecać i sprawdzać czy sprzegło łapie itd. A jeśli Ci regulacja tam skończyła to jeszcze została regulacja przy silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolek1337
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 10:45, 22 Cze 2013    Temat postu:

Powiem tak:
odkręcałem po kawałku i im dalej tym tam na prawdę sprzęgło nie łapało, tj przy właczonym silniku jak chciałem zapiąć bieg to gasł tak czy siak, a przy wyłączonym na biegu to mogłem go pchnąć jakby był na luzie wiec skręciłem spowrotem do mniej wiecej poprzedniego stanu i bieg już "działa". Tylko gdy już chciałem go odpalić to niestety akumulator mam dość słabej kondycji a nie mam prostownika do niego i musze chyba takowy zakupić. Tak w ogole to gdzie on sie mieści bo ściągłem siedzonko bo miałem nadzieję ze gdzieś tam go znajdę i nie bardzo go znalazłem. A i zapomniałem gdy gasnął (tylko wtedy gdy ten bieg tak wchodził a nie wchodził, gdy była ta wykręcona nakrętka) to nie szarpał, może mi się uda za jakąś godzinkę spróbować na tych ustawieniach to dam znać.
Edit: dopiero jutro dam radę sprawdzić ale wydaje mi się że było szarpanie gdy biegi wchodziły normalnie ale to dokładne info dam jutro z rana.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolek1337 dnia Sob 11:47, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Sob 11:18, 22 Cze 2013    Temat postu:

Aku jest pod bakiem przy główce ramy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolek1337
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 11:46, 22 Cze 2013    Temat postu:

Czyli żeby się tam dostać to musze owiewki zdjąć tylko ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Sob 12:14, 22 Cze 2013    Temat postu:

Bak podnieść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 13:20, 22 Cze 2013    Temat postu:

na baku na górze przy główce ramy masz taką śrubkę na imbus i ją odkręcasz, dźwigasz bak, odpinasz wężyk od paliwa przy baku i podnosisz całkiem bak Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin