Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

HAMOWANIE SILNIKIEM W 2T
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 23:52, 23 Lut 2014    Temat postu:

ale nie jest wskazane bo co ? bo bedize niby prowadzilo do zatarcia... Wink

wiec od razu wyprzedzamy i mowimy ze tak sie nie stanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Warzywek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prudnik (opolskie)

PostWysłany: Pon 0:12, 24 Lut 2014    Temat postu:

Wszystko ok, nie mam jeszcze RS tylko wożę się skuterkiem więc jak coś to mnie opierniczcie ale w silnikach 2t dozownik (pompa oleju) jest podłączony bezpośrednio do wału czyli podaje olej w zależności od obrotów silnika a nie ruchu przepustnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:27, 24 Lut 2014    Temat postu:

515Bartek napisał:
ale nie jest wskazane bo co ? bo bedize niby prowadzilo do zatarcia... Wink


TeDeX napisał:
Matko Bosko..
Chodzi o to że gdy hamuje się silnkiem przepustnica jest zamknięta, a silnik ma np 8k rpm, wiec wtedy silnik dostaje wtedy taką ilość paliwa i oleju jak na jałowym biegu przez co w pewnym stopniu zużycie tłoka i cylka wzrasta bo ma mało oleju jak na takie obroty. Oczywiście nie dotyczy to 4t bo tam jest smarowanie wymuszone po przez pompe oleju.


Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bear5522
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Wto 19:55, 25 Lut 2014    Temat postu:

silnikami 2t nie powinno sie hamować poprzez redukcje biegów, takie jest moje zdanie, mozę to zaszkodzić w jakimś stopniu silnikowi, ale jeśli bedzie na wysokich obrotach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białobrzegi->prawie

PostWysłany: Wto 20:05, 25 Lut 2014    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=W7s3hOPCAHA Rolling Eyes

To jak to wytłumaczysz? Ewidentnie facet redukuje biegi i obroty lecą w dół a on nawet manetki nie odwinie Razz rska 250-tka jest jeszcze bardziej wyżyłowana niż 125-tka więc trochę rozumu nie zaszkodzi, chyba że pomyliłem filmiki xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiterMaster1
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:15, 25 Lut 2014    Temat postu:

Ja bym to wytłumaczył tak że nie ma dozownika tylko leje do baku gotową mieszankę, wtedy nie ma problemu że dostaje za mało oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Wto 21:47, 25 Lut 2014    Temat postu:

Ogólnie hamowanie 2T silnikiem jest bardzo nieprzyjemne i ja osobiście staram się go unikać jak tylko potrafię. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiterMaster1
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:22, 25 Lut 2014    Temat postu:

Ja też bym nie zalecał, szkoda silnika a poza tym w 2t nie za dużo to daje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białobrzegi->prawie

PostWysłany: Wto 23:24, 25 Lut 2014    Temat postu:

Panowie, jak macie sie ratować w razie gleby, to będziecie hamować czym się da, a nie patrzeć na silnik, a pod tym względem też trzeba patrzeć bo są różne przypadki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arecki_GR
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:41, 21 Kwi 2014    Temat postu:

troszkę odkop zrobię,
ale moim zdaniem to tak - Czy lejesz olej do zbiorniczka (dozownik) czy do baku to i tak przy hamowaniu silnikiem tyle samo oleju będzie dostawał. Dozownik podaje olej nie proporcjonalnie to obrotów wału korbowego, tylko tłoczy go do gaźnika pod wpływem linki która jest zintegrowana z linką od przepustnicy w gaźniku, więc np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jak z dwójki np przy 50km/h redukujemy na jedynkę to moto ma obroty no załóżmy te 9000RPM, (zakładając że przepustnica jest zamknięta) więc tłok 18000razy przemierza tuleję z dostarczaną ilością benzyny i oleju odpowiednią dla obrotów jałowych jakie mamy ustawione, wiec nie ma tak że jest to obojętne dla tłoka i tulei. Bo przekłada się to na ilość motogodzin jakie przepracuje nasz tłok na 100%, i co do tego nie mam wątpliwości, bo na pewno w jakimś stopniu, nawet minimalnym skraca to jego żywotność jeśli chodzi prawie na "sucho". A jak już mamy dojeżdżać do skrzyżowania to i tak wiele nam nie da hamowanie silnikiem, na pewno mniej niż w 4T. O to moje skromne zdanie że takie sytuacje nie są obojętne dla naszego tłoka, a skracają tylko jego żywotność.. A no i do tego tłok się szybciej nagrzewa wtedy gdy "hamujemy" silnikiem, dobrze mówię ? Zwiększa się wtedy minimalnie tarcie. Jak na postoju się gazuje, to wtedy chyba nic się nie dzieje jak jest dobrze wyregulowany, bo jak wejdzie na obroty to natychmiast z nich schodzi i wraca do obrotów jałowych, i dzieje się to w mgnieniu oka. Dlatego warto przy zmniejszaniu prędkości np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i podobnych tego typu sytuacjach wcisnąć sprzęgło i na obrotach jałowych dojechać do miejsca zatrzymania, jakby chcieli abyśmy hamowali silnikiem to by nie dawali nam tarczy o średnicy ponad 300mm heheeh Very Happy Ale wiadomo, jeśli chodzi o bezpieczeństwo nasze, albo naszego bike'a to nie ma co się oglądać na to czy nasz tłok będzie miał odpowiednie warunki pracy czy też nie, wtedy trzeba zrobić co w naszej mocy aby wyjść cało z takiej sytuacji. - O to moje zdanie na ten temat Razz Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arecki_GR dnia Pon 15:50, 21 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin