Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
allenn
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:30, 18 Sie 2012    Temat postu: Kilka pytań

Siemanko! ; )
Gdybym temat umieścił nie w tym dziale, co trzeba, proszę o przeniesienie.

Generalnie nie będę ukrywał, że jestem zielony, a żeby wiedzieć więcej zadam kilka pytań ; )
1. Czy można zmieszać 2 oleje w dozowniku? (Jeden olej jest już wlany, czy można dolać do dozownika innego)
2. Olej z orlenu za 15zł - tak na jeden raz, stanie sie coś? (Można raz na początek użyć z oleju z orlenu za 15zł, nie stanie się nic?)
3. Motor który dziś do mnie trafi stał pół roku, praktycznie nie odpalany.. Stwierdziłem więc, że może na początek doleje mu trochę oleju do baku, żeby miał go troszkę więcej. I stąd pytanie, ile go dolać (na 5 litrów benzyny) ?
4. Na co uważać przy moich pierwszych jazdach na apce?
5. Kask LS2 za 200zł na apke nada się, czy szukać czegoś lepszego?

Z góry dzięki za odp ; )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:17, 18 Sie 2012    Temat postu:

Po 1. Niby można, sam kiedyś miałem w dozowniku Castrola a wlałem Motula - nic się nie stało.
Po 2. Można, chociaż nie wiadomo jak to wpłynie na pracę i ogólnie silnik. Lepiej dołożyć 20zł więcej a kupić typowo Motula albo Castrola do 2T.
Po 3. Po co dolewać? Powinien odpalić bez problemu, jeżeli ma naładowane aku, rozrusznik w dobrym stanie, świece itp. Jeżeli jednak chcesz się uprzeć przy dolaniu, to na 50l benzyny 1 litr oleju (Co daje 100ml oleju na 5l benzyny)
Po 4. Na to na co się uważa przy przesiadce na większe moto. Gaz, hamulce, sprzęgło, pokładanie się w zakrętach - w kilku słowach mówiąc, jedź tak, abyś jechał bezpiecznie i wyczuł motocykl.
Po 5. W LS2 dużo osób jeździ nawet na większych maszynach. Wiadomo - lepsze to niż TIGER za 40zł. Chociaż jeżeli zamierzasz "zostać" w pasji na dłuższy czas, to polecam dołożyć kilka $ i kupić coś z HJC, Uvex, Nitro.

I ogólnie jak się myle to możecie mnie poprawić ;P ale to moje zdanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
allenn
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:31, 18 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki za odp. Smile
Co do 3, motor pali, jeździ, ale boje się, żeby go czasem nie przytrzeć jak mu dam po garze Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:56, 18 Sie 2012    Temat postu:

Po to jest dozownik, żeby sobie dozował olej do paliwa. Wiadomo, że jeżeli było grzebane, to może być za duża dawka oleju bądź za mała.
Jeżeli boisz się, że będzie Ci źle dozował, to możesz wlewać sobie te 25ml oleju na 1l benzyny Smile Ja tam nic nie dolewałem i jeździłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
allenn
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:37, 18 Sie 2012    Temat postu:

To zaufam dozownikowi i nie będę zbytnio dolewał. Tylko 30ml do pierwszego 5L paliwa. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:40, 18 Sie 2012    Temat postu:

Zawsze można odłączyć dozownik i samemu dozować olej - dużo ludzi też tak robi.
Jednak ja mówię - osobiście miałem podłączony i był dobrze wyregulowany Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 13:53, 18 Sie 2012    Temat postu:

Kulis HJC to ok ale uvex nitro naxa ls2 to dziadostwo... Smile

ale osobiscie i tak za duzo kasy na kask nie rpzeznaczalem i kupilem naxe... Smile
wychodze z tego zalozenia ze przy slizgu jakims takie kaski wytrzymaja a jak sie przyjebie w jakis znak albo chodnik glowa to najlepszy kask HJC czy SHOEI nie da za duzo i wiecie jaki bedize skutek... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 515Bartek dnia Sob 13:54, 18 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:46, 18 Sie 2012    Temat postu:

Nie zgodzę się z Tobą, kaski UVEX i Nitro też są budowane na poziomie Smile Wolałbym któryś z tych dwóch, od LS2, Naxa, THH itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CoTyChcesz
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipsko

PostWysłany: Nie 17:12, 19 Sie 2012    Temat postu:

Ja osobiście panowie posiadam Caberg Conda (719zł rok temu w moto-akcesoria), zakupiłem go jak śmigałem na chinolu (Zipp PRO 50), Conda jest dość dobrym kaskiem turystycznym przede wszystkim jednym z moim zdaniem najlepszych kasków integralnych, jedyna wada to taka że boli głowa po jeździe powiedzmy 2h i dłużej (twardy EPS). Co do najlepszych kasków sportowych to wybrał bym SHARK`a albo AGV. SHARK`a z tego co pamiętam można kupić już za 550zł a na AGV trzeba wydać około 750zł, ale pamiętaj że głowa najważniejsza, a na motocyklu jedyne co dzieli Cię od asfaltu to kombinezon lub kask i o nich trzeba pamiętać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin