Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupno Rs 125, na co zwracać uwagę itp.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad 78
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Czw 14:16, 11 Lut 2010    Temat postu: Kupno Rs 125, na co zwracać uwagę itp.

Na wstępie chciałby powitać wszystkich użytkowników forum.
Przejrzałem troszkę forum "wzdłuż i wszerz" i nie znalazłem podobnego tematu więc pozwoliłem sobie takowy stworzyć, i od razu przejść do rzeczy. Przymierzam się do kupna Aprili RS 125, myślałem nad mito, kiedyś nad cbr/nsr ale to raczej nie dla mnie. Myślę nad kupnem używanej i tu moje pytanie na co zwracać uwagę? Wiem o takich rzeczach jak tarcze hamulcowe, dowiedziałem się też, że oryginalnie plastiki są chyba od wewnątrz jakąś watą wyłożone, ogólnie obejrzeć owiewki, puścić kiere itp. Techniczne podczas jazdy ocenić skrzynie biegów, sprzęgła itp. Ale są tu w całości bądź w większości użytkownicy RS więc do grona takich osób kieruję pytanie co sprawdzić poza tym i jak? Z biegówką nie miałem do czynienia raczej, ale trochę się oczytałem. Jestem głównie bardziej skłonny kupić Rs w starszej budzie powiedzmy 98/99 ale po remoncie niż Rs z 2002 roku w takiej samej cenie ale nieoryginalnym malowaniu i w niedługim czasie do remontu, i z licznikiem zaniżonym o połowę. Oczywiście nie zamierzam już kupować, na razie rozglądam się, muszę sprzedać obecne moto i dołożyć nieco. Ale myślę, że za jakieś 2miesiące będę szukał jakiegoś egzemplarza, aby postawić u siebie. Very Happy Dlatego proszę o przydatne info od was odnośnie kupna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:37, 11 Lut 2010    Temat postu:

Siemanko Smile

Napiszę Ci tak bardziej ogólnie na co zwracać uwagę przy zakupie sprzęta.

Więc tak:

Pierwsze co zrobisz przy oględzinach to dotknij silnika czy jest zimny. Jak jest ciepły powinna zapalić Ci się lampka ostrzegawcza.

Przy przebiegu 15-20tys km watro zorientować się czy plastikowe tryby od strony sprzęgła były wymieniane, bo lubią się sypnąć. Koszt nowych to około 700zł.

Sprawdzaj czy jest gąbka na bocznych owiewkach. Jeśli jej nie ma sprawdź czy plastiki nie były klejone.

Sprawdź patrząc od góry czy sety są symetryczne i niepokrzywione, jeśli nie są symetryczne to moto mogło mieć szlifa na którąś ze stron.

Popatrz na manetki i siedzenia czy ich stan zużycia jest adekwatny do przebiegu. Ja jak kupiłem RS z przebiegiem 12tys km to manetki i siedzenia były jak nowe. Natomiast w Kawie przy przebiegu 36tys były już trochę wytarte manetki. Tak więc w prosty sposób można sprawdzić autentyczność przebiegu. Tarcze hamulcowe też są dobrym wyznacznikiem przebiegu, jeśli wyglądają na mocno wyeksploatowane (posiadają rysy na parę mm) to można się spodziewać przebiegów ponad 40-50tys km. No ale chyba mało która RS namacha ponad 50tys km przebiegu w czasie swojego żywota Smile

No i zostaje jazda próbna. po odpaleniu maszyny patrzysz na sprzedającego i wkręcasz manetkę do odcięcia (w przypadku RS to kręcisz ją ile się da). jeżeli coś ukrywa to się wzdrygnie przerażony i wtedy warto powtórzyć operację ale już obserwując czy silnik nie "wybucha". Jazda próbna musi się odbyć na asfalcie gdzie poczujesz czy przypadkiem łożyska kół nie są rozpieprzone, a potem do trzeciego biegu, do połowy mocy i puszczasz kierownicę. Jeśli wybijesz sobie zęby to możesz też sprzedawcy wybić bo próbował po dzwonie sprzedać maszynę. Jeśli tylko ściąga to też może być powodem poważnego wypadku i warto dać sobie spokój z kupnem takiej maszyny. Oczywiście sprawdzasz przedni i tylni hamulec i czy przy hamowaniu przednim motocykl nie ma tendencji do nadmiernego nurkowania, bo to może wskazywać na wychłostane zawieszenie.

I co bardzo ważne! Jedź z kimś kto się zna i ostudzi troszkę zakup nowej maszyny.

To by było na tyle ode mnie. Smile

BTW. podoba mi się Twoje podejście do kupna. Ja jestem tego samego zdanie, że rocznik to nie wyznacznik stanu i czasami lepiej zapłacić więcej za coś trochę starszego ale pewnego. Smile

Pozdro!


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Czw 15:41, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad 78
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Czw 22:20, 11 Lut 2010    Temat postu:

Kubcyś wielkie dzięki za odpowiedzi. Very Happy Na pewno mi to pomoże. Odnośnie tych trybów, aby sprawdzić ich stan to trzeba by odkręcić pokrywę sprzęgła? Tam sprzęgło w oleju jest z tego co się orientuję chyba więc raczej to odpada, chyba, że by wylać olej odkręcić pokrywę i wlać ale tam uszczelki idą więc chyba nie bardzo przy kupnie da rade to sprawdzić. Jeśli ktoś chciałby dodać jeszcze coś od siebie to chętnie "wysłucham".
Jeśli miałbym teraz kupować to rs która zwróciła moją uwagę najbardziej jest: [link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalne malowanie, po remoncie (co ważne nie tylko kompletny cylinderkit ale też korbowód itp.), przebieg rzeczywisty w 99,9% no i moto zarejestrowane, nie od handlarza. Powiedzcie mi jeszcze jak sprawdzić po numerze ramy rocznik w RS'ce? We wszystkich apriliach tak samo się sprawdza czy w różnych modelach sprawdza się inaczej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad 78 dnia Czw 22:32, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:02, 11 Lut 2010    Temat postu:

Co do tych trybów to wystarczy, że się zapytasz sprzedającego czy wymieniał, jak nie to jeśli apka ma przebieg ok 15-20 tys km to trzeba mieć świadomość, że mogą się niebawem połamać.

Co do tamtej RS z linka to wszystko w porządku z nią wizualnie, jedynie można się przyczepić, że nie ma numerka "46" na zadupku ale to drobiazg akurat. Smile No i fajnie, że zrobił totalny remont na porządnych częściach.
Jeszcze jest problem przebiegu 56tys to naprawdę sporo, więc przy oględzinach trzeba by było naprawdę dobrze się wszystkiemu przyjrzeć, bo przy takim przebiegu to wszystko jest już możliwe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Czw 23:04, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:08, 12 Lut 2010    Temat postu:

Przedstawię ci na które liczby masz patrczeć...
ZD4HY00077H551256
Jak był by to motor nowszy to są kartecki gdzie wyprodukowany w jakim dniu i roku.

to co pogrubione to rocznik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrusiek15 dnia Pią 13:09, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad 78
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pią 19:42, 12 Lut 2010    Temat postu:

Czyli jak mam przykładowo ZD4HY00027H551256 to jest to 2002rok a dla rocznika np. 1998 wychodziło by ZD4HY19987H551256?

Powiedzcie mi jeszcze odnośnie sprzęgła, czy jest ono z tej samej strony co magneto tzn. czy aby wyjąć sprzęgło trzeba wyciągać magneto czy są całkiem z innej strony?

Przy wahaczu jest reg. naciągu, po całkowitym naciągnięciu łańcucha rozkuwacie go i luzujecie tak aby luz wynosił tyle ile zaleca producent czy w ogóle nie rozkuwacie? Gdzieś czytałem, że lepiej nie rozkuwać łańcucha bo ponowne jego skucie może grozić zerwaniem itp. Nie wiem czy to prawda?

Pytanie odnośnie spalania. Jedni piszą, że im pali 5litrów inni, że 9litrów. Nie wiem kto ma racje. Czy spalanie 5litrów to takie minimalne a 9litrów przy ciśnięciu na maxa? Interesuje mnie spalanie średnie przy w pełni odblokowanym egzemplarzu z gaźnikiem 28mm. Średnio normalny odblokowany egzemplarz powinien palić chyba koło 5-6litrów, mam rację czy się mylę?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:34, 13 Lut 2010    Temat postu:

Co do numeru ramy to tak możliwe iż te ponizej roku 2000 mogły mieć znaczenie 1999 tak jak piszesz albo ostatnie dwie cyfry 98 napewno do tego dojdziesz jak zobczysz numer . A żeby wyjąć sprzęgło wystarczy zdjąc lewy dekielek z napisame Aprilia. Pod sprzęgłem masz te gówniane tryby tak przy okazji. Jak masz już zniszczony łańcuch to go wymieniasz po co go rozkuwać i jeździć na nie pewnym. Regulacja przy wahaczu jest dość spora. A spalanie w RS 125 to średnia około 6,5l. Po mieście ci spali 9 litrów bo przyspieszasz hamujesz itp... A jeźdząc do 100km/h zmieniajać bieg na wyższy przy 6 tys. obr/min otrzymasz wynik około przeszło 5 litrów. Zależy od techniki jazdy. Jak masz jakies jeszcze pytania smiało wal na forum;]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrusiek15 dnia Sob 15:37, 13 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad 78
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Sob 19:46, 13 Lut 2010    Temat postu:

Mam jeszcze pytanie odnośnie sprzęgła czy do jego zdjęcia potrzeba jakiś ściągacz tak jak w przypadku magneta? Z rozkręceniem chyba nie ma problemów, nie potrzeba jakichś specjalistycznych kluczy?

Na ile km starcza mniej więcej napęd, oraz tarcze sprzęgła?

Z rocznikiem jest chyba tak jak w Sr.
Poniżej 2001 roku są oznaczenia literami tzn:
T --> 1996 rok
V --> 1997 rok
W --> 1998 rok
X --> 1999 rok
Y --> 2000 rok
Dla rocznika 1997 przed literą S powinna się znajdować litera V czyli nr. powinien wyglądać mniej więcej tak:
ZD4MPA00VS108472
a powyżej 2000roku liczby. Np. 2001r - przed S znajduje się 1 czyli: ZD4MPA001S108472 ---> rocznik 2001
1 --> 2001
2 --> 2002
3 --> 2003
i tak dalej... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad 78 dnia Sob 19:52, 13 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pimpex22
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 9:12, 14 Lut 2010    Temat postu:

co to sprzęgła to jak zdejmiesz dekiel, to sprzęgło całe ładnie zejdzie bez zadnego rozkręcania. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
igor003
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:00, 14 Lut 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o przebieg to ja kupiłem honde mtx 80 od niemca i miała 58 tyś km. a jak ją sprzedawałem to miała 62. Poprostu przy takim przebiegu wszystko łatwo sie wszystko łamie, przerywa, ogólnie motor nie jest taki "sprężysty".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad 78
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pon 19:32, 15 Lut 2010    Temat postu:

Dzięki za odp.
Rs'ka to taki smok. Spalanie na prawdę nie małe, ale to w końcu 2T. Osiągi też ma nie kiepskie. Odblokowana Rs'ka daje uczucie zrzucania z fotela?
Jakie są oryginalne zębatki, oraz jakie najlepsze aby zachować przyzwoite przyśpieszenie i Vmax?
Jeszcze takie pytanie do właścicieli czy zamierza ktoś sprzedawać w niedługim czasie Rs'kę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:16, 15 Lut 2010    Temat postu:

Daje daje uczycie jak na taki klasy motor że ma mocy troszkę. 16/40 orginalne zębatki po to ktoś zastosował takie a nie inne zębatki aby było przyzwoite przyśpieszenie i v-max. Ja na wiosnę chcę sprzedać RS 125 2007r. Nowego Gsx-a 1000 chce zakupić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:49, 15 Lut 2010    Temat postu:

piotrusiek15, po 125 od razu litra? Powodzenia życzę Smile


Konrad 78, wiem, że teraz na sprzedaż jest moja była RS'ka 125/50, 2001 rok. Ceny chwilowo nie znam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Pon 21:03, 15 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad 78
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Wto 8:56, 16 Lut 2010    Temat postu:

Powiedzcie jeszcze jaka będzie różnica między zębatkami 16/40 a 14/39?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 16:14, 16 Lut 2010    Temat postu:

maxymalna prędkość około 130-140 km/h ,ale lepsza przyśpiecha Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin