Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze schodzeniem na kolano

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barszczu999
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ożarów

PostWysłany: Wto 12:29, 17 Wrz 2013    Temat postu: Problem ze schodzeniem na kolano

Witam koledzy, mam taki problem. Nie mogę zejśc na kolano na prawą stronę, nie wiem czemu, mam jakiś taki strach że będzie szlif ( raz już miałem szlifa na prawą ). Jak ten opór przezwyciężyc ? Dodam że na lewą stronę na głupiej 50 prawie każdy zakręt biorę kolanem Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Wto 12:51, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Ja miałem tak samo na lewa stronę opona zamknięta slider już cały zdarty a na prawo zawsze 1 cm do zamknięcia. Jeździłem długo próbowałem i samo przyszło, teraz juz schodzę na kolano na lewa stronę jak i na prawa. Ale jednak dalej wole, szybciej i lepiej jest mi schodzić na lewa stronę. Nie rób nic na silę samo to przyjdzie, zobacz sobie film przyspieszenie 2 i stosuj sie do ich wskazówek a na pewno ci sie uda, ale odpuść juz sobie w tym sezonie schodzenie, bo asfalt juz nie jest tak nagrzany i znów zaliczysz szlifa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Wto 13:58, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Dobrę metodą na przełamywanie takich lęków jest trening na placu manewrowym przy małych prędkościach. Na zasadzie jak w Gymkhanie.
Wrzuć jakiś film lud zdjęcia z treningu to będzie cś można powiedzieć. Może problem nie leży po stronie psychiki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barszczu999
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ożarów

PostWysłany: Wto 14:30, 17 Wrz 2013    Temat postu:

No dzięki za rady, a jak myślicie trening na parkingu np Tesco będzie dobry ? No wiem teraz nie będę aż tak szalał bo opony się dobrze nie nagrzeją, schodzę na kolano jak jest temp. min 16-18 stopni Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 14:51, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Podajcie ogólnie tytuły filmów o technice motocyklowej, które warto obejrzeć, bo się zbierałem ale jakoś nigdy nie wychodziło xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Wto 17:22, 17 Wrz 2013    Temat postu:

ja tam filmów nie oglądam więc nic nie polecę. Wydaje mi się natomiast, że można się znacznie więcej nauczyć i dowiedzieć korzystając z porad osób, które się zawodowo zajmują doskonaleniem techniki jazdy. Rzecz w tym by właściwie zdiagnozować z czym mamy problem. Ja bym zamiast "Twist of The wrist" czy jakoś tak, polecał skorzystać z oferty Tomka Kulika, Moniki Jaworskiej, Chestera, czy choćby Shell moto szkoły. To będą najlepiej wydane pieniądze. A jeśli budżet słaby to można pojechać na tor do Radomia i zawsze się znajdzie ktoś kto coś tam podpowie i pomoże.
Barszczu nie przejmuj się niską temperatura. To nie ma aż takiego znaczenia jakie się jej przypisuje. na kolanie można i w deszczu. Przede wszystkim potrzebne są przyzwoite opony. Taki np. Pilot road jest aż nadto dobry do treningu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Wto 17:52, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Jak nie ma sie przejmować temp ?? Co ty gadasz. Teraz jak jest na dworze po ok 10-12 stopni to asfalt będzie miał ok 10 stopni i nie powiesz mi ze nie ma żadnej różnicy kiedy asfalt ma np. 30 stopni? sam ostatnio przy 15 stopniach jak wychodziłem ostrzej z zakrętu to mi już tył uciekał gdzie to nie występuje przy wyższych temp. a opony mam michelin pilot power 2ct wiec sa to bardzo dobre opony. Wystarczy ze w złożeniu odpuści gaz masa motocykla przejdzie na przednie koło i juz będzie leżał. wiec jak masz tak radzić to sobie odpuść , bo Ty tylko krytykujesz w każdym temacie wypowiedzi innych uzytkownikow, nie wnosząc nic sensownego do tematu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Holew dnia Wto 17:54, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:04, 17 Wrz 2013    Temat postu:

koroviov napisał:
Dobrę metodą na przełamywanie takich lęków jest trening na placu manewrowym przy małych prędkościach. Na zasadzie jak w Gymkhanie.
Wrzuć jakiś film lud zdjęcia z treningu to będzie cś można powiedzieć. Może problem nie leży po stronie psychiki.


Trenowanie Gymkhany, a szybka jazda po winklach to dwie różne sprawy i zupełnie inna technika w prowadzeniu motocykla.

koroviov, temperatura ma małe znaczenie dla wprawionego dżokeja, który ma dobrą technikę, odpowiednie opony i dobrze ustawione zawieszenie pod swoja wage i styl jazdy. Dla osoby która się uczy, odpowiednia temperatura może uchronić go przed ewentualną glebą. Pilot road "aż nadto dobry do treningu"? Very Happy Dajesz właśnie przepis na idealnego szlifa. "Jedź na parking, niska temperatura, duża wilgotność i kartoflowe, niedogrzane opony." Chłopak zamiast przełamać się, wyrżnie po raz drugi...

No chyba, że mówimy tu o wymuszonym zejsciu na kolano, typu, motocykl jedzie prawie na wprost, a my zwieszeni tak że prawie spadamy z motocykla, wtedy to i można kolanem targać nawet w deszczu ale to nie ma nic wspólnego z szybką i dobrą technicznie jazdą. Smile

barszczu999, w tym sezonie ja bym sobie na Twoim miejscu odpuścił naukę. Na przyszły sezon zainwestuj w dobre opony o przeznaczeniu ulica/tor i przygotuj się merytorycznie z zakresu odpowiedniej techniki, a napewno zaczniesz zdzierać slidery i boki opon. Smile

Holew, dobrze powiedziane. Teraz to można co najwyżej trenować powerslide'dy na wyjściach z winkli, a nie czochranie kolanem asfaltu na publicznych drogach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Wto 18:08, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Wto 22:03, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Zbyt dużo uwagi poświęcamy sprzętowi, zbyt mało sobie. Proponuję więcej trenować mniej teoretyzować. Większość gleb jest spowodowanych nie tyle błędem kierowcy, co paniką i próbą ratowania się.
Uważam, że technikę należy szlifować najpierw przy małych prędkościach i stopniowo przechodzić do większych. A używanie sliderów poza torem jest dla mnie niezrozumiałe. Kubcyś nie wiem jak rozumieć twoje stwierdzenie, że "gmkana i szybka jazda po winklach" to dwie różne sprawy? Może coś mnie ominęło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:28, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Najwyraźniej wiele Cię ominęło. Smile Technika w jeździe sprawnościowej przy małych prędkościach jest zupełnie inna niż ta która jest potrzebna do szybkiej jazdy po zakrętach. Mam na myśli pozycje ciała, operowanie gazem czy hamulcami. Ja nie teoretyzuje akurat, to co mówię poparte jest moim stażem w siodle, przebytymi kilometrami i glebami. Smile

Używanie sliderów poza torem jest niezrozumiałe? Ciekawa teoria Smile Fakt, na ulicy rzadko się przyciera kolanem o asfalt ale nie wyobrażam sobie mocnych pochyleń na zjazdach z obwodnic czy autostrady bez "podpierania" się kolanem. Może to ja zielony jestem, nie wiem Very Happy Mi to daje wyznacznik jak bardzo pochylony jestem i dzięki temu zyskuje lepszy feedback tego co dzieje się z motocyklem w złożeniu.

koroviov napisał:
Zbyt dużo uwagi poświęcamy sprzętowi, zbyt mało sobie. Proponuję więcej trenować mniej teoretyzować. Większość gleb jest spowodowanych nie tyle błędem kierowcy, co paniką i próbą ratowania się. [...]
Tu akurat muszę przyznać Ci racje. Prawda Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Wto 22:30, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Wto 22:31, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Zazdroszczę doświadczenia i odwagi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin