Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Supermoto

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 11:55, 14 Sty 2012    Temat postu: Supermoto

Jak to jest z eksploatacją tego typu moto? To jest tak jak z motocyklami Enduro, e co ileś motogodzin trzeba robić remonty, i utrzymanie jest tak samo drogie jak enduro, o wiele droższe niż jakiegoś sporta? Razz
Bo mam ochotę na jakieś supermoto na jeden sezon, by spróbować czegoś innego Razz
Np. coś tego typu: [link widoczny dla zalogowanych] Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrowa151993
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 12:26, 14 Sty 2012    Temat postu:

jeszcze sporta nie sprobowales Razz kurde mnie tez meczy sm ale kasy nie mam narazie na takie imprezy Smile. niech ktos powie cos o tym typie moto, chetnie bym sie cos dowiedzial tez Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 12:32, 14 Sty 2012    Temat postu:

A RS to co? Skuter? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:49, 14 Sty 2012    Temat postu:

zalezy na jakiej bazie te supermoto i czy mowa o fabrycznych czy przerabianych endurakach. Wszystko zalazy od motocykla bo naprzykald cos w stylu drz 400, xt, czy fmx to sprzety lagodniejsze, ciezsze i slabsze ale duzo trwalsze i bezawaryjne. Bo jezeli mowa np o crf450, rmz 450, wszystkie exc, albo jeszcze dwusuwy to przeciwienstwo tych cech. To surowe, ostre i piekelnie mocne wymagajace dokladnego serwisu tematy, gdzie tlok robisz przynajmniej raz w sezonie. Nie wspominam co robia z lancuchami, oponami czy paliwem.
Tez chce kupic tyle ze crossa, troche poczytalem i juz sie orientuje przynajmniej w nazwach Mr. Green
Dawaj na tematyczne forum, bo tu raczej nikt ci nie odpowie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
imre2
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:29, 14 Sty 2012    Temat postu:

widze, ze nie jestem sam. rowniez sport najprawdopodbniej odpada w tym roku ze wzgledu na to ze odpuszczam ten sezon w wmp i planuje enduro/supermoto 450 w rocznikach 2009-2011, kusi mnie bardzo zeby kupic juz na wtrysku bez pierdolenia sie z tym gaznikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 15:50, 14 Sty 2012    Temat postu:

2T odpad Razz Mam dosyć xD Czyli LC4 do której grupy się zalicza? Razz
Z tego co udało mi się wyczytać, to LC4 nie należy do bardzo awaryjnych moto, zawory robi się co 6 tys. km, olej tak samo, wymiana po 6 tys.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysio dnia Sob 15:51, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:32, 14 Sty 2012    Temat postu:

DLatego mowie, nie badz zdziwiony kosztem utrzymania takiego moto. Poza tym zdaje sie ze 50 koni to jest malo, ale w opakowaniu sm to jest rakieta, uwzgledniajac gigantyczny moment robiony przez jeden cylinder.
Szukaj cos bardziej kompaktowego. Poczytaj o drz 400/450.
Kiedys bylem na zawodach supermoto na waszawskim bemowie. Start wyscigu i szok, ten dzwiek, predkosc w zakretach nie do opisania sprawa, prawie jak wyscig sportow na torze Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 17:55, 14 Sty 2012    Temat postu:

Fajnie wygląda wyprzedzanie na SM. Jak w litrze Razz po prostu maneta na full i ogień, nie trzeba żadnych redukcji ni nic Razz
Jest też taka opcja żeby kupić jakieś Enduro (typu exc 450) i koła SM, i ma się 2w1 Cool tylko jest ten problem że o ile 450 ogarnę na drodze, tyle w terenie będę miał z tym raczej problem Laughing Ale jak kupię 250 4T to będzie na odwrót. Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysio dnia Sob 18:05, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:26, 14 Sty 2012    Temat postu:

Miałem okazje polatać na YZF 450 ale w crossie... Podszedłem do tego motocykla z taką delikatną pogardą. 450ccm, coś koło 50 koni... pfff co to jest. Wsiadłem, ruszyłem delikatnie, zapiąłem dwójkę przy jakis 20-30 km/h i odkręciłem manete... ale mi się wtedy banan na twarzy pojawił. Nie ma znaczenia na którym z dostępnych 4 biegów się jedzie to i tak na każdym z samiutkiego gazu na każdych obrotach przód jest katapultowany w powietrze Very Happy Zdawałem sobie sprawę, że 450 w 4T na jednym cylku jest petardą ale nie wiedziałem, że to aż takie narwane jest.

Chętnie bym sobie sprawił SM w podobnej specyfikacji. Na sam zakup byłoby mnie stać ale na utrzymanie już nie bardzo. SMki które w prostej linii wywodzą się z wykręconych crossów są dość bardo wymagające pod kątem serwisu i mszczą się za zaniedbania serwisowe właścicieli.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Sob 20:28, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
imre2
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:27, 14 Sty 2012    Temat postu:

@ Rysio wyprzedzanie w SM i sporcie to dwie calkowcie rozne bajki, jak dzien i noc. I 450 do opanowaniana asfalcie wcale nie jest taka oczywista, tym bardziej jezeli nie ma sie bladego pojecia o jezdzie na sm/enduro.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez imre2 dnia Sob 22:21, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:47, 15 Sty 2012    Temat postu:

2 w 1 raczej odpada bo same kola do sm troche kosztuja, poza tym jazda na crosowym zawiasie na szosowych oponach moze okazac sie delikatnie mowiac trudna i na odwrot.
exc 450 to hard enduro i wg mnie napewno nie jest dla osob zaczynajacych z tego typu sprzetami. Rozgladaj sie raczej za softami albo juz fabrycznymi sm. Niewazne czy to 450, 250, czy 125 jezeli to hard to maszyny bardzo ostre wymagajace serwisu. Wieksze pojemnosci mimo ze oferuja mniejsze moce np xt 660 albo fmx 650 sa lagodniejsze i o wiele trwalsze i bezawaryjne, no tylko mniej radykalne i ostre ale to oczywiste...
Moj typ gdybym mial kupowac sobie sm to drz 400 ( nie mylic z rmz 450)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Nie 16:15, 15 Sty 2012    Temat postu:

Znając życie z tym SM to skończy się na planach. Dosyć droga zabawka, a biorąc pod uwagę ceny paliwa, i ogólnie wszystkich innych rzeczy, to ponad zabawę jednak stawiam koszty utrzymania, a ZX6R, czy jakaś inna 600 jest raczej łatwiejsza w utrzymaniu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin