Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amrotyzator - regulacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ner0n
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Sob 18:03, 21 Wrz 2013    Temat postu: Amrotyzator - regulacja

WItam.

Chciałbym się dowiedzieć czy istenieje możliwość regulacji amortyzatoru w RS 125 2009r. Problem jest gdy usiądą dwie osoby ~75kg. Wowczas tablica rejestracyjna prawie dotyka opony(milimetry dzielą). Wydaje mi się, że jest zbyt "miękki".

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Sob 18:43, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Da się, bierzesz klucz 17 albo większy (nie pamiętam dokładnie) i kręcisz nim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 19:00, 21 Wrz 2013    Temat postu:

I co się niby zmieni? Napięcie wstępne? Marnowanie czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Sob 19:05, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Jak to co zmieni? gdy śrubę wkręci to moto zrobi się wyższe i twardsze, a gdy odkręci to tył będzie siedział niżej i amor będzie miększy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białobrzegi->prawie

PostWysłany: Sob 19:24, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Koroviov po raz kolejny udowadniasz swoją nieznajomość o moto, a podobno taki z Ciebie świetny mechanik Razz

Zrób jak Tedex mówi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ner0n
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Sob 19:34, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Okej, dzięki za pomoc. Co prawda moto zrobiło się twardsze jednak napewno nie wyższe Smile.

aha to nie jest klucz 17 tylko 27 Very Happy

Mimo wszystko, dzięki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ner0n dnia Sob 22:58, 21 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Nie 8:19, 22 Wrz 2013    Temat postu:

Neron zrób pomiar ugięcia teraz, i po modyfikacji przy obciążeniu dwoma osobami. Jeżeli masz progresywną sprężynę (cuda się zdarzają) to jest szansa na poprawę. Umiejętność korzystania z wszelkich regulacji powinna być poparta rozumieniem zjawisk.
P.S.
Miłego podwyższania hahahaha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ner0n
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Nie 14:06, 22 Wrz 2013    Temat postu:

koroviov napisał:
Neron zrób pomiar ugięcia teraz, i po modyfikacji przy obciążeniu dwoma osobami. Jeżeli masz progresywną sprężynę (cuda się zdarzają) to jest szansa na poprawę. Umiejętność korzystania z wszelkich regulacji powinna być poparta rozumieniem zjawisk.
P.S.
Miłego podwyższania hahahaha



podwyższ to sobie może umiejętność czytania ze zrozumieniem :*
Ja nie chciałęm go podwyższać(wiem, że sie da, ale to wymaga troche wiecej, duzo wiecdej roboty) tylko chciałem troche "utwardzić" gdyż był zbyt miękki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Nie 15:30, 22 Wrz 2013    Temat postu:

No właśnie. Owszem pozwoliłem sobie na lekką szyderę z Tedexa. Mam nadzieje, że się nie obrazi. Zmieniając napięcie wstępne sprężyny nie utwardzimy nic. Tzn. subiektywne odczucie będzie takie jak mówisz. Bedzie się wydawało że jest twardszy. Ale z uwagi na to, ze masz sprężynę liniową to po pełnym obciążeniu motocykl obniży się do tego samego poziomu. Dlatego uważam, że skręcenie sprężyny nic nie zmieni.
Co do "podwyższenia" to jest w tym sporo racji. Oczywiście motocykl nie obciążony będzie miał siodełko na tej samej wysokości. Jednak jak posadzimy na nim jakiegoś "kurczaka" 50 kg (w butach) Wink to po wstępnym napięciu sprężyny motocykl ugnie się mniej niż na całkiem rozluźnionym.
Podsumowując regulacja napięcia wstępnego nie służy do tego co ty chcesz uzyskać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Nie 15:59, 22 Wrz 2013    Temat postu:

najpierw piszesz
koroviov napisał:
Miłego podwyższania hahahaha

czyli rozumiem przez to że to nic nie da.
potem mówisz że nie będzie twardsze ani nic.i że napięcie wstępne nic nie daje więc do czego ono Twoim zdaniem jest ? przecież nie dali go tam od tak sobie.
dopiero na koniec piszesz
Cytat:
Co do "podwyższenia" to jest w tym sporo racji.

przeczysz sam sobie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Nie 16:09, 22 Wrz 2013    Temat postu:

Słabo analizujesz tekst pisany. Ale cieszy mnie że w ogóle podejmujesz próbę zrozumienia pewnych zjawisk. Wiec powiedz mi, do czego służy regulacja napięcia wstępnego wg. Ciebie?
Co do tego, że założycielowi tematu kręcenie nią nie pomoże rozwiązać problemu to już wiadomo. Ale możemy zgłębić temat o ile komuś to potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białobrzegi->prawie

PostWysłany: Nie 18:44, 22 Wrz 2013    Temat postu:

On ANALizuje chyba dobrze, aczkolwiek lepszym słowem byłoby interpretacja Razz więc myśle, że to Ty nie umiesz odpowiednio sprecyzować Very Happy

A jak chcesz już błyskać wiedzą to nie tu Razz regulacje wstępną rozumie każdy, nawet ktoś kto nie wie nic o motocyklach...a tą śrubą można regulować Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cycu12
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzyżanowice (k. Raciborza)

PostWysłany: Nie 20:21, 22 Wrz 2013    Temat postu:

koroviov ty umiesz czytać? autor tematu sam napisał że zawieszenie stwardniało, a więc problem został zażegnany.
ner0n napisał:
Okej, dzięki za pomoc. Co prawda moto zrobiło się twardsze jednak napewno nie wyższe Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin