Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia przerywa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoda128
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:26, 07 Wrz 2014    Temat postu: Aprilia przerywa

Witam wszystkich i prosze o pomoc.
Juz precyzuje problem. Aprilia jest bardzo zamulona z dolu budzi sie dopiero kolo 8 tys, poza tym przerywa w obrotach 5500 7000 rpm i to bardzo, do tego stopnia ze nie da sie wtedy przyspieszyc trzeba zrobic redukcje na nizszy bieg i wtedy dopiero zaczyna jechac. Ostatnio gdy pojawilo sie takie przerywanie w tych obrotach (5,5-7) wcisnalem sprzeglo i dalem gazu na maxa i co ciekawe obroty nie wzrosly dusila sie ciagle w tym przedziale :/ Kolejny problem z przerywaniem pojawia sie w wysokich obrotach, jak narazie dzialo sie to tylko na 1 biegu i 2 podczas gwaltownego przyspieszania i bylo to powyzej 8 tys rpm juz do konca, zaczyna bardzo szarpac i trzeba wlozyc kolejny bieg bo nie da sie tego zniesc.

Kompletnie nie wiem co moze byc przyczyna, myslalem ze to moze cos z zaworem nie tak ze nie dziala, ale jest ok elektromagnes rusza ta linka a zawor tez ladnie pracuje nie jest zawalony nagarem. Swieca nie byla w najlepszym stanie wiec ja zmienilem ale to nic nie dalo. Filt powietrza jest ok, gaznik wyczyscilem zmniejszalem dawke paliwa i tez nic.
Zastanawiam sie nad tym gaznikiem bo motor mial fabrycznie gaznik 28mm a ktorys z wlascicieli zamontowal w nim 34mm.
A moze to cos z elektryka :/

Bardzo prosze o pomoc bo jazna jest naprawde uciazliwa Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Nie 14:05, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Pewnie moduł nie ma blaszki przeciętej i przerywa. Razz
Na każdym biegu to się dzieje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 564
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Nie 15:15, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Props.

Co do tego przerywania to sprawdziłbym gaźnik . Wink
U mnie jest to samo, ale ostatnio się bawiłem trochę z gaźnikiem i nie mogłem go do końca wyregulować...
Albo miałem słaby dół i nie przerywała, albo miałem lepszy spód, ale przerywa Wink

Zostawiłem jednak to, że ma lepszy spód, ale apka jeździe do mechanika na tygodniu i jak chcesz to mogę dać znać czy regulacja pomogła w 100% Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek13187534
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 16:26, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Moduł raczej nie będzie bo ta apka była odblokowana i zapierdalała jak Bozia przykazała, jakbym miał obstawiac przyczyne tego przerywania to obstawiam gaźnik czyli do regulacji ewentualnie łapie Ci "lewe powietrze" możliwe ze spadła guma łącząca filtr powietrza z gaźnikiem. Jeszcze może być przyczyną języczek zaworu wydechowego, moja apka rownież ma takiego muła w tej partii obrotow i ciezko przez to sie przebic a spowodowane bylo to tym ze pekl mi jezyczek zaworu wydechowego i zaślepiłem go blachąWink sprawdz dokładnie ten zawór i to lewe powietrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmistrz
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Nie 18:19, 07 Wrz 2014    Temat postu:

To jest 2T, wiadomo że to ciągnie od wysokich obrotów i od 4 biegu trzeba redukować bo przy 5-6 tys za dużo nie zrobisz Wink Nic w niej nie grzebałeś? Bo ja jeździłem nią dwa lata i o żadnym przerywaniu nie było mowy. Gdzie tankujesz, jaką mieszankę robisz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yoda128
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:55, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Gaznik byl regulowany i za kazdym razem bylo to samo, zawor sprawdzilem pracuje niby dobrze. Panmistrz apka jak tylko zjechala z przyczepki i jechalem nia do domu to juz zaczynala szarpac. Mieszanke robie 40:1 olej castrol power racing caly czas ten sam a paliwo orlen 95.
Ale 2 dni temu byl regulowany gaznik i o dziwo bylo super zadnego przerywania i jakby mocy nabrala bo juz 155 mknela, potem wjechala do garazu z rana znowu zle. Przerywa teraz zawsze w zakresie tych 5-7 tys a wyzej to juz zalezy raz tak raz nie ale raczej dzieje sie to tylko a 1 i na 2 biegu.
Przed chwila bylem 30 km od domu motor postal ostygl i nie dalo sie go zapalic ani na ssaniu ani bez, dopiero na popych odpalila i to tez z oporami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmistrz
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Nie 21:11, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Jak czytam te posty to wydaje mi się że kupiłeś jakąś inną Apkę, swojej nigdy nie musiałem odpalać na pych a ssania używałem tylko po zimie...Grzałeś ją do 50-60C przed każdą jazdą? Optymalna w niej to było 66-71C w trasie. W transporcie nic się nie działo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yoda128
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:16, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Nie ladnie wszystko bylo, dobrze na przyczepce siedziala. A co do grzania to na poczatku tak czekalem ale pozniej sie juz w to nie bawilem, nie jest to wymagane zawsze wyjezdzalem i pyrkalem bardzo delikatnie. A temperature ma taka jak mowiles moze troszke mniej bo 70 nigdy nie mialem.
Poza tym wojek mowil ze silnik bardzo ma za duze wibracje i faktycznie tam prawie wszystkie sruby lataly Razz Po dokreceniu juz calkiem inaczej. I ten gaznik jest jakis dziwny, troche jest porozwalany. Jutro jak bede mial czas to znowu ja rozbieram zobacze czy wszstko z pradem jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yoda128
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:26, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Jazda nia jest teraz bardzo uciazliwa, nawet nie zabieram sie za bardzo za wyprzedzanie bo z dolu to nie ma mowy o przyspieszeniu dopiero jak ma powyzej 7 tys to zaczyna przyspieszac i tez roznie z tym bywa bo jak zacznie szarpac przy 8 to tez jest nie ciekawie.
Jeszcze odnosnie tego przerywania tak jak mowilem te 5-7 tys tak przerywa z duza czestotliwoscia i zawsze ale jak wyjdzie z tego i zacznie odwalac przy tych 8 to raczej nazwalbym szarpaniem, tak jakby zanikala praca silnika i znowu sie pojawiala i tak co chwile, wtedy naprawde szarpie bardzo mocno Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek13187534
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 21:35, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Jak sprawdzales ten zawor wydechowy? Odkreciles chociaz obudowe zaworu czy tylko popatrzyles czy linka chodzi jezyczek mozesz miec zapieczony w cylu a sama nóżka jezyczka moze linka ruszac zobacz to. A co do szarpania to nwm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yoda128
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:37, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Panmistrz tak zapytam jeszcze, przy lewej raczce na samym dole jest taki maly przycisk nie bardzo wiem do czego on jest, dokladnie jest on pod przyciskiem klaksonu, taki malutki czarny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edd
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 992
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dębica

PostWysłany: Nie 21:37, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Oddaj to do regulacji komuś kto ma o tym pojecie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmistrz
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Nie 21:37, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Ja swoją zawsze grzałem do 50-60C dla świętego spokoju, wolałem to nadrobić w trasie albo się spóźnić, jazda na zimnym 2T zdrowa dla silnika na pewno nie jest Razz Wibracje jak w każdej RS, da się przyzwyczaić (nie wiem czym jeździłeś wcześniej), chyba ze coś się nagle zmieniło. Zaczyna przyspieszać od 7 tys jak każda RS, dla tego właśnie kupuje się 2T a nie 4T ;P Co do gaźnika - nigdy nie otwierałem wiec się nie wypowiem ale wszystko chodziło ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmistrz
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Nie 21:39, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Ten przycisk jest od mierzenia czasu na torze (lap-timer), włączasz to klikając M kolo komputerka kilka razy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yoda128
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:40, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Zawor sprawdzilem na poczatku ze linka pracuje ale pozniej wyjalem go z cylindra i rozebralem go wszytko jest elegancko. Byla mala ilosc nagaru ale bardzo mala, zawor nie jest w ogole zapieczony i ladnie pracuje. Poza tym zrobilem test i odpialem kostke sterujaca zaworem i sie przejechalem. Efekt byl taki ze motor wkrecal sie do 7-8 tys i koniec wiecej nie dalo rady. Takze zawor jest jak najbardziej ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin