Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia RS 125 07r.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 21:43, 01 Gru 2014    Temat postu: Aprilia RS 125 07r.

Witajcie.

Niedawno zakupiłem Apkę RS 125 2007r. z przebiegiem 17 .000
Z wszystkimi blokadami, żadnej nie ma zdjętej.

Nic nie wiem na temat jakichkolwiek remontów w niej po prostu poprzedni właściciel nic nie robił i nic o remontach nie wiedział.

Właściciel, który sprzedawał przejeździł na niej 3 000. bez remontów. Czytałem, że wymiana tłoka po 10 k chyba powinna być. Ogólnie mam do Was pytanie jak ją przygotować do sezonu, chodzi mi o to aby sprawdzić najważniejsze rzeczy w niej i ewentualnie co kwalifikuje się do wymiany. Wymiany płynów to wiem , że trzeba dokonać. Dodam tylko, że mam małe pojęcie i tym i chciałbym wiedzieć co mogę sprawdzić "w domu" na własną rękę . Apka śmiga całkiem ładnie nawet na niskich czy wysokich obrotach, kręci się ładnie . Czasem potrafi zgasnąć jak jest zimna i odpalę na stopce aby się nagrzała i trochę pochodziła na ssaniu. I jeszcze takie ostatnie pytanko , mianowicie manetka chodzi super, ale tak w jednym miejscu przeskakuje, tak jakby się zacinała w tym miejscu, jednak nie ma to wpływu na obroty itd. Tylko mnie to jakoś niepokoi. A co do wymiany tłoka to czytałem gdzieś że dopóki ładnie lata i nie traci na mocy to z tłokiem nic nie trzeba robić. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DrajverQ4 dnia Pon 21:46, 01 Gru 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pon 21:54, 01 Gru 2014    Temat postu:

Warto przed sezonem dokonać :
- wymianę oleju w przekładni
- czyszczenia/wymiany filtra powietrza
- czyszczenia zaworu wydechowego o ile taki posiadasz
- posprawdzać wszystkie linki ( być może to jest właśnie przyczyna twoje zacinania się manetki)
i z takich pierdół to by było chyba wszystko.
Tłok się zmienia wedle serwisówki co 15k.
Co do tego jak jeździ to jest dobrze no nie do końca, bo czasem lepiej wymienić tłok za 400zł niż później robić całą górę silnika.
Najbardziej trafnym sprawdzeniem czy twój silnik nadaje się do remontu to pomiar kompresji.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Wto 12:32, 02 Gru 2014    Temat postu:

Dzięki serdeczne. No właśnie jaka ta kompresja po takim przebiegu powinna być ? Właśnie nie wiem czy tłok był wymieniany czy nie. No i ostatnie pytanie, na dworzu jest -5 i odpalałem oczywiście na ssaniu i troszkę kopciła białym dymkiem, ale tak chyba ma być ? Dotychczas popylałem 4t. to inna bajka. Pozdrówka !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Wto 15:22, 02 Gru 2014    Temat postu:

Jeżeli chodzi o ten biały dym to przy tej temperaturze pewnie para wodna i nie ma się co przejmować.
Jak masz oryginalny cylinder ( nicasil, a nie tuleja) to możliwe, że nie było żadnego remontu.
W tym wypadku warto zmienić tylko tłok, bo zwykle nicasil szybko się nie ściera.
Kompresja każda dobra od 8 w górę, na 7,5 jeszcze średnio idzie sezon zrobić w zależności oczywiście kto ile jeździ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Wto 21:57, 02 Gru 2014    Temat postu:

Właśnie dziś moto przeszlifowałem Sad gościu przede mną gwałtownie hamował i zahamowałem przednim trochę i kolo się skręciło pewnie z racji nawierzchni Sad prawa owiewka cała do wymiany i takie tam Sad Sad straszna sprawa no i koszt plastiku 550 zł Sad A i mam pytanie, bo jak postawiłem moto to odpaliło a potem już nie odpaliło i nie odpala, elektronika działa. Może aku ? Bo pokazuje 9-10 .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Wto 22:22, 02 Gru 2014    Temat postu:

W taką pogodę się już nie jeździ. Smile
Pokazuje za mało, sprawdź te aku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 21:34, 08 Gru 2014    Temat postu:

Miałeś racje, aku. Wszystko działa jak siemasz. Zaprowadziłem do mechaniora niech pozakłada nowe owiewki i ogólnie powymienia płyny filtry itd. I tu mam pytanie. Apka ma 18k przebiegu i nic nie wiem o stanie silnika poza tym, że moto jest zrywne, nie gaśnie, dobrze jeździ i wkręca na obroty i tu moje pytanie, czy mówić mu , aby zaglądał do silnika i sprawdzał tłok ? Czy dopiero wtedy jak zacznie się z nią coś dziać ?? To dla mnie ważne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fox2plus
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:03, 08 Gru 2014    Temat postu:

wolalbym jednak sprawdzic, pozniejszy remont kosztuje duzo, a tu tylko koszt uszczelki i mechaniora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Wto 14:46, 09 Gru 2014    Temat postu:

No i ile mniej więcej taki koszt wynosi ? Mechanik powiedział, że weźmie po polsku a nie po amerykańsku... czyli z kilka stówek pewnie...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DrajverQ4 dnia Wto 14:47, 09 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 15:25, 09 Gru 2014    Temat postu:

Niech sprawdzi kompresje, rozbierać zbytnio chyba nie ma po co, kompresji się nie zobaczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 19:25, 11 Gru 2014    Temat postu:

Kompresji ma 8 bar podobno , ale idzie naprawdę ładnie i sam nie wiem co teraz robić, mechanik mówi że na razie by nie ruszał. Jak sądzicie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fox2plus
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:26, 11 Gru 2014    Temat postu:

na 8 barow jak zrobisz mało kilometrów to sezon przelecisz, ja jednak bym ściągnął cylka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 20:34, 11 Gru 2014    Temat postu:

8 bar... Sezonik przelatasz dobry olej do dozownika jak będziesz lał i spokojnie sezon przelatasz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 22:34, 11 Gru 2014    Temat postu:

No tak z 5k bym chciał zrobić na tej mocy, bez większego jej spadku. A powiedzcie mi w takim razie, jeśli bym ten remoncik jednak zrobił teraz to co wymienić ?? Sam Tłok ? Czy coś więcej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pią 4:23, 12 Gru 2014    Temat postu:

Najprawdopodobniej sam tłok + szlif lub pokrycie nową warstwą nicasilu jeżeli będzie to konieczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin