Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia RS 125 ciężko odpala , nie wchodzi na pełne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:56, 21 Lip 2014    Temat postu: Aprilia RS 125 ciężko odpala , nie wchodzi na pełne obroty

Witam wszystkich . Jestem tutaj nowy. Ostatnio zakupiłem Aprilie RS 125 prawdopodobnie w wersji GS z roku 1999. Otóż nie była ona w 100% sprawna podczas zakupu ale cena była adekwatna do jakości sprzętu . Mam z nią kilka problemów .

Jeden z nich to ciężkie odpalanie , (oczywiście iskra jest , i podczas dłuższego kręcenia świeca jest mokra ) , było założonych kilka świec a najlepiej chodził na świecy od VW Polo . Gdy odpalił to pracował w miarę równo ale maksymalnie kręcił się do 6-7 tys. obrotów a potem strzał z tłumika i gaśnie po czym ciężko jest odpalić. W tej sytuacji podejrzewam gaźnik , jest tam Dellorto 34 VHSB LD (przeczyszczony , pływak ustawiony na dobrym poziomie , jest jedno ale , słyszałem że do niego zakłada się przewody podciśnieniowe ale gdzie ? ) , dalej zobaczyłem że uszkodzony jest elektromagnes od zawodu wydechowego ( podczas podawania napięcia 12V nie reaguje , tylko się grzeje) .


Z ciekawości zdjąłem dekiel od strony sprzęgła . Wszystkie tryba są w dobrym stanie , nie wyczuwam luzu na wale . Nie mam czym zmierzyć kompresji ale kręcąc magnetem nie musiałem się zbytnio wysilić żeby okręcić . Potem zajrzałem do cylindra i powłoka tulei wydaje mi się w dobrym stanie , choć w jednym miejscu (zaznaczone na foto) jest rysa , lekko wyczuwalna . Co sądzicie o tej tulei ? Dodam że mierzyłem suwmiarką i wyszło takie niepełne 54mm ( wiem powinno być mikromierzem ale nie mam) . Moto ma 24500km i wydaje mi się że to realny przebieg(oceniajac plastiki , tarcze , klamiki itp.) i czy to możliwe że tuleja była jeszcze nie ruszana ?


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunk397
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 11:12, 21 Lip 2014    Temat postu:

Jeżeli tłok chodzi lekko tzn ze nie masz kompresji. Najlepiej jedz do mechanika i zmierz kompresje, jeżeli kompresje jest mniejsze niż 7 atmosfer to czeka cie remoncik w rs. Ztego co wiem to kranik w wersji gs jest przepływowy a nie podciśnieniowy wiec o zadnym podłaczeniu pocisnienia nie ma mowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:13, 21 Lip 2014    Temat postu:

A jak rozpoznać czy kranik jest podciśnieniowy ?
A z baku wychodzą mi jeszcze 2 przewody .

Kranik taki mam:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek0809 dnia Pon 11:29, 21 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pon 12:30, 21 Lip 2014    Temat postu:

Gdy przekręcisz kranik to paliwo zaczyna leciec? jezlei tak to nie potrzebujesz żadnego podciśnienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:57, 22 Lip 2014    Temat postu:

Jak przekręcę kranik to paliwo się leje. Czyli wychodzi na to że ciśnieniowy . Aha , dzisiaj mierzyłem kompresje i wszyło że 7.5 Bar Idea Dodam że dzisiaj okazało się że brak modułu od zaworu wydechowego Shocked


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Właśnie widzę tą wolną wtyczkę i się zastanawiam , lecąc po kablach dochodzę do elektromagnesu .
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to takiego moduł mi brakuje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek0809 dnia Wto 11:18, 22 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gniady98
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Równe Podkarpacie

PostWysłany: Wto 11:14, 22 Lip 2014    Temat postu:

No to szykuj się do remontu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:23, 22 Lip 2014    Temat postu:

A co do tego modułu to takiego mi brakuje jak na załączonym wcześniej obrazku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:08, 01 Sie 2014    Temat postu:

Zrobiłem honowanie na wymiar 54.05 i wrzuciłem tłok wossnera 53.99 , świecę NGK BR10EG . Zakupiłem moduł od zaworu i elektromagnes . Kompresja jest piękna , ale nadal mam problem z odpalaniem . Ostatnio podnosiłem iglicę na środek .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gniady98
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Równe Podkarpacie

PostWysłany: Pią 19:22, 01 Sie 2014    Temat postu:

Jak ciężko pali to może słaby masz akumulator ? Ale jeszcze wyreguluj gaźnik bo to najprawdopodobniej jest tego przyczyna Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin