Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia Rs/Gs 125 1997r
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:07, 04 Kwi 2013    Temat postu: Aprilia Rs/Gs 125 1997r

Witam wszystkich


Kupilem 2 dni temu aprilie ale wersje Gs chodzi o to ze okazyjnie ja kupilem a co za tym idzie silnik jest napewno troszke podjechany i stan plastikow ale nie chodzi o to


Moje pytanie jest takie bo chce sie upewnic i sprawdzic 3 rzeczy

1. Czy to sprzeglo(tarcze)? Dzwignia ciezko chodzi i tak jakos dziwnie jak by sprzegla w ogole nie ciagla i jak wrzuce bieg i dodam troche gazu to slychac jak by metal o metal sie ocieral czy cos w tym stylu.

2. Jak sprawdzic czy elektrozawor dziala?

3. Co to moze byc ze nie ma tego jak aprilia ma ze od 6-7 tysiecy nagle wyrywa Cie na przod?

Dodam ze motor na zimnym normalnie odpala i na cieplym nieraz zgasnie na wolnych obrotach sile jakas tam ma bo jak jechalem we dwoch to normalnie jechala bez problemu.

aaaa jest tylko jeden modul pod siedzeniem jest na nim napisane "Ducati energia brevettato" 9702 341441 on jest od zawory czy od czego? gdzie jest ster od zaworu?

Czy to prawda ze po przekluczeniu kluczyka powinno byc slychac takie bzzzz bzzz jak w Cagivie mito?

Prosze o odpowiedz pozdrawiam wszystkich


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paulina.tomek dnia Czw 19:42, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Noplo
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:03, 04 Kwi 2013    Temat postu:

2. elektrozawór to masz w pralce, jeśli zawór wydechowy jest regulowany to musisz podnieść bak (przy łączeniu cylindra z wydechem masz ten zawór, jeśli nie wiesz), zawór jest otwarty na wolnych obrotach- do 3 tys, później się zamyka, a od 7 się otwiera, ,zadna filozofia sprawdzić czy działa, po prostu zobacz jak chodzi
3.możesz mieć stały zawór wydechowy, problemy z kompresją, gaźnik regulacja, modułten jest to moduł zapłonowy, moduł zaworu masz na zadupku, na samym końcu. u mnie takiego bzzz bzzz nie słychać, a mam zawór regulowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:30, 05 Kwi 2013    Temat postu:

No wlasnie nie ma zadnego innego modulu pod siedzeniem pasazera. Moze on byc gdzie indziej? w sumie widac ze ktos tam kombinowal.

Dzis zobacze bo wczoraj nie moglem podniesc zbiornika po wezyk paliwa jest za krotki a bylo juz ciemno.
Zawor napewno nie jest staly dlatego ze widzialem od boku jak linka z niego wychodzi i prowadzi gdzies kolo akumulatora

A czy to moze byc sprzeglo konczace sie jezeli jest taki halas?

A Aprilia rs 125 wersja na ramie GS 125 z 1997r miala zawor regulowany?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paulina.tomek dnia Pią 8:33, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Apriliars125gsExtrema
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 14:10, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Jaki masz silnik i gaznik? jesli sie nie myle to Gs miały zawór ale jaki to nie wiem u mnie nie ma pewnie wyjęty na handel ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:41, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Rotax 123 gaznik oryginalnie byl 34mm ale jest wsadzony 28 chwilowo bo tamten cos sie psul.

A jak z tym sprzeglem odpowie ktos?


Zawor jest regulowany ale podlaczam na krotko i nie dziala ten sterownik czy jak to tam ten tloczek wie ktos jak to naprawic?


A mozliwe ze nie ma modulu od tego zaworu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Noplo
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:36, 06 Kwi 2013    Temat postu:

ten tłoczek to elektromagnes, skoro nie masz modułu, to zawór wydechowy nie będzie działał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:40, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Jest modul sterujacy Ducati energia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Noplo
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:08, 08 Kwi 2013    Temat postu:

A ducati energia, to nie jest czasem rodzaj modułu zapłonowego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:14, 08 Kwi 2013    Temat postu:

z tego co wiem to wlasnie nie

nipotendo czy jakos tak to jest rodzaj modulu zaplonowego

a niby ducati energia jest od zaworu ale chcial bym sie upewnic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pon 16:06, 08 Kwi 2013    Temat postu:

ja w mojej apce w pośredniej budzie mam ducati energia (moduł zaworu) na samym końcu zaraz nad tylną lampą pod siedzeniem a nippondenso (moduł zapłonowy) jest troche bliżej przodu po prawej stronie
możliwe że w starszych apkach był inny moduł zapłonowy tzw. black box (nie wiem jak sie dokładnie nazywa)
ale ducati energia to na bank moduł zaworu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:04, 09 Kwi 2013    Temat postu:

No to elegancko a powiedz mi jak mam wykrecic ten elektromagnes bo za Chiny nie moge tego odkrecic aaa i wlasnie powiedz mi czy mozesz sie okreslic czy moj elektromagnes bedzie dzialal czy nie chodzi o to ze jak go palcem wpycham to bardzo ciezko chodzi na krotko go podlaczalem i nic ani sie nie ruszyl co mowisz? pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Noplo
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:49, 09 Kwi 2013    Temat postu:

skoro się nie ruszył to nie działa, musisz go wyciągnąć ( na 2 śrubach jest chyba przymocowany) i na części pierwsze rozebrać, orza zobaczyć jak w środku wygląda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 17:11, 09 Kwi 2013    Temat postu:

jak masz elektormagnes i jest przykręcony do takiego jakby statywu w który wkręcasz linkę i właśnie odkręć cały ten statyw z elektromagnesem
tam jest jak sie nie myle imbus 25mm
a przy cylindrze imbus 30mm
potem elektromagnes od tego statywu odkręcasz kluczem 7 i 8
przynajmiej ja tak miałem.
pewność czy będzie działał to będziesz miał tylko jak już rozbierzesz i wyczyścisz bo np może być teraz zapieczony i nie ma siły pociągnąć.
instrukcje masz myśle ze wszystkimi szczegółami więc działaj Razz
jak coś nie będziesz wiedział to pisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:03, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Dzieki kolego zawor juz dziala wyczyscilem go bardzo dokladnie i w ogole podlaczylem na krotko i dziala ma sile pociagnac ten jezyczek. Nie wiem jeszcze jak na odpalonym poniewaz nie mialem jak kupic uszczelki ale moja stara byla jeszcze w dobrym stanie i posmarowalem ja silikonem do wysokich temperatur teraz czekam az wyschnie.


Poiwiedz mi jeszcze kiedy i przy ilu obr powinien sie ten zawor otworzyc? rozumiesz mnie?

Jeszcze jedno troszke w slabym stanie mam linke od tego elektromagnesu da sie cos z tym zrobic czy lepiej kupic nowa??? pozdrawiam i dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 21:00, 13 Kwi 2013    Temat postu:

do około 3k obr/min otwarty
3-7k zamknięty
7-max otwarty
a co z linką się dokładnie stało ?
ja tam założyłem na starej troche zniszczonej i wkleiłem ją na stałe do języczka zaworu poksyliną bo końcówka języczka była troche uszczerbiona i wypadała linka. teraz jest wszystko ok wszystko pięknie chodzi ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin