Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Docieranie Aprili
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Predator565
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 18:37, 20 Lip 2010    Temat postu: Docieranie Aprili

Witam przeszukałem całe forum i jeszcze nie znalazłem dokładnej informacji na temat docierania.Powiem tak mam tuleje żeliwną + tłok wossnera . Pan z motor-tech powiedział że trzeba docierać około 6h minimum czyli dobre 250-300km . lecz więcej nie zaszkodzi. Czytałem że jedni docierają 600 drudzy 1000 czy 800 i przy różnych prędkościach.Teraz olej mam motula 700 czyli ostatecznie na tyle rzadki aby przeszedł przez dozownik dobry olej kosztuje w sklepie 55zł u mnie.Na dozowniku podkręciłem trochę mieszankę bo silnik przez to mi się zatarł + do baku wlewać mieszankę 1:50 podczas docierania?.Chcę poczytać wasze opinie lecz myślę aby zrobić tak:
0-50km do 3-3.5tyś obrotów
50-100 3.5-4.5 tyś obrotów
100-300 do 5-6 tyś obrotów
600-800 - do 7 tyś obrotów
800-1000 - do 8 tyś obrotów( czasami przycisnąć na parę sekund ją co jakiś czas

Co o tym myślicie ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Predator565 dnia Wto 18:40, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
imre2
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:22, 20 Lip 2010    Temat postu:

Ja docierałem tak:

- najlepszy olej (Castrol, Mobil itp.)
- kieliszek 50 do baku az do 1000km (bez podkrecania dozownika)
- 0-600km do 6 tyś rpm
- 600-900km przyciskałem mu czasem do 9 tyś rpm
- 900< pełna pizda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Wto 21:47, 20 Lip 2010    Temat postu:

Dokładnie tak jak pisze poprzednik Smile Smile
W końcu wypowiedział się ktoś kto się zna !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Predator565
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 21:50, 21 Lip 2010    Temat postu:

A teraz jaka powinna być mieszanka bez docierania 1:25? i jaka na docieraniu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
linksys
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:58, 21 Lip 2010    Temat postu:

Również robiłem tuleję i nowy tłok kuty Wossnera a docierałem tak:

- Rozgrzewanie moto jazdą, dopóki nie wskoczą 3 kreski, ogólnie spokojna jazda
- Olej Castrol Racing 2T
- Nie dodawałem większej ilości oleju
- Pierwsze 100 kilometrów BARDZO spokojnie, 10 minutowe postoje
- Pilnujemy temperatury

Cytat:
0-100 km - 5000 obrotów
100-200 km - 7000 obrotów
200-300 km - 8000 obrotów
300-400 km - 9000 obrotów
400-500 km - 9000+ obrotów


Oczywiście nie jeździłem na tylu obrotach, tylko DO tylu obrotów. Obroty ciągle zmienne (docierka w mieście). Nie wolno trzymać długo moto na jednostajnych obrotach przy docierce. Powyżej 100 kilometrów czasem odkręciłem na 1 sekunde dosłownie. Smile Dopiero po 300 kilometrach otwierałem zawór.

Od naprawy zrobiłem 2850~ km i moto bardzo zdrowe, co najważniejsze mocy nie straciło w ogóle. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
www
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:02, 23 Lip 2010    Temat postu:

Taka notka. Na naklejce na baku nowych RSek w salonie jest taka informacja,żeby do 1000km nie przewyższać 6tys.
Może zbyt przesadnie to ujęli,ale to co kolega wyżej napisał nie jest ryzykowne?

Jak to jest z tymi jednostajnymi obrotami? Mam przyblokowaną do 5tys i muszę na tym zasuwac.
Czy to się tyczy tylko tych wyższych obrotów?
Mam przebieg dopiero 300km

Swoją drogą. Jak się świeci kontrolka od oleju to jest jeszcze jakaś rezerwa km czy trzeba już dolać.
Mam zalany oryginalny od nowości,a do przeglądu brakuje mi 200km.
Kontrolka świeci się tylko wtedy jak stoi na podnóżce. Jak pionowo to jest ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez www dnia Pią 14:16, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
linksys
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:14, 23 Lip 2010    Temat postu:

@up

Naklejka przewiduje docieranie motocykla od nowości, przebieg 0 km, więc musi się wszystko ładnie "spasować". A docierka motocykla po naprawie cylindra / wymianie tłoka jest o wiele szybsza.

Co do stałych obrotów:

Cytaty z innego forum:

Cytat:
- Jeździjcie w całym zakresie obrotów! nie chodzi mi tu jak niektórzy pomyślą o pałowanie silnika do odcinki na każdym biegu, jednak nie bójcie się kręcić wyżej silnika! Nie jeździmy również długi czas na jednostajnych obrotach - tworzy się wtedy próg w cylindrze.



Cytat:
...nie wolno trzymać silnika na jednostajnych obrotach. Pracując na niskich obrotach, silnik nie ma również odpowiedniego chłodzenia - pompa wody chodzi na minimalnych obrotach nie mówiąc już o tym, że silnik nie spala do końca zwiększonej ilości oleju - który później odkłada się na denku tłoka jak i w wydechu.


Jeśli chodzi o "rezerwę dozownika" to na pewno jest jeszcze troszkę tego oleju - gdzieś czytałem że może starczyć do 100 kilometrów jazdy. Ja tam bym nie próbował, jeśli byłbym w trasie to odrazu lałbym jakiś olej choćby ze stacji Orlena za 20 zł i nie ryzykował. A tak to wiadomo Castrol Racing 2T.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
www
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:20, 24 Lip 2010    Temat postu:

Już zalałem właśnie tym czerwonym Castrol 2T Racing,ale tylko 300ml bo prawdopodobnie zmienie sobie na Motul. W serwisie bardziej go polecają niż Castrol(nie wiem czemu).

A co do obrotów... Jak wy byście zrobili z docieraniem nowego? skoro na naklejce na nówce pisze,żeby nie przekraczać 6tys do 1000km,a z drugiej strony żeby nie jeździć ciągle na tych niskich.
Prawda jest taka,że ciężko jest utrzymywać inne obroty niż 5tys bo niżej łatwo już łapie zamułke.
Mieszkam w górach i nie jest łatwo jechać sobie na 3tys bo tern jest bardzo nierówny.
Na początku gdy zaryzykowałem i dałem większe obroty motor ciągnął pięknie i miał na prawde zaje** speeda(tak do 8-9tys) a teraz nie wiem czy się przyzwyczaiłem do tego motoru czy to docieranie tak mu 'służy',ale wydaje się mniej efektowne to przyśpieszenie.
Mam 410km i co jakiś czas wpadne sobie na te 6-7tys. Można już czy lepiej jeszcze go dojeździć na tych niższych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meteu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łobez

PostWysłany: Sob 17:57, 24 Lip 2010    Temat postu:

A ja docierałem tak

pierwsze 20km do 6tyś
po 20km do 8,5tyś i tak do 500km
od 500 do 9,5tyś do 800km
800km full gaz bez zbędnego przeciążania

I dobrze chodzi tak mi kazał mechanik który zrobił wiele rs i zajmuje się głownie aprilią tuleje mam z motortechu i tłok wossnera i oczywiście dolewałem oleju do paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Predator565
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 19:52, 24 Lip 2010    Temat postu:

Każdy robi różnie grunt żeby dobrze dotrzeć; ) ja bym sie bał pałować do 8 odrazu po 20km..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
www
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:31, 25 Lip 2010    Temat postu:

Jak dobrze dotarł to widocznie tak można Smile
Ale RS po wymianie tłoka? cylindra? Chyba,że nówke miałeś na myśli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Predator565
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 21:14, 25 Lip 2010    Temat postu:

Pierwszy dzień i juz 170km Very Happy do 10km 4tyś do 100 5tyś i teraz do 170 6tyś i nadal bede do 6 pchał Pytanie jak jade na trasie np 6tyś obrotów z 30 sekund i spuszczam do 5.7 tyś i powoli przyspieszam to mogę tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meteu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łobez

PostWysłany: Pon 0:31, 26 Lip 2010    Temat postu:

Powiem tak przed remontem leciała przy 11.5tyś obr. 155 i koniec teraz przy tych samych obrotach 170 silnik wszystko ok ale zrypał mi sie rolgaz lizak mam pęknięty itp ale rs jeździ znakomicie przy zerwanej lince leci 150 więc różnica jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Predator565
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 12:54, 28 Lip 2010    Temat postu:

0-10 km - DO 4000 obrotów
10-90km - DO 5000 obrotów
100-300 km - DO 6000 obrotów
300-400 km - DO 6000 pod koniec chwilami do 7000 obrotów
400-500 km - DO 7000 obrotów
aktualnie mam 500km.
500-600km - do 7000 czasami do 8000
600-900km- do 8000
900km+ full.

oczywiscie od 300km czasami przydusze na dosłownie 10s do 8 , 9 czy 10 tyś obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dellorto
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poland

PostWysłany: Wto 19:38, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Ja czytałem na forum nsr że dociera się właśnie nie tak jak wy radzicie, tylko grzeje sie do końca i odpuszczanie do zera prawie, do końca i odpuszczanie i tak w kółko aż do 500km

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin