Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwna sprawa z rs
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krisu18
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:41, 03 Lut 2010    Temat postu: Dziwna sprawa z rs

A więc tak. Zrobiłem remont całej apki wymieniłem wał łożyska tłok pierścionki cylinder wszystko złożone perfekcyjnie. Cylinder miałem dotarty bo wczesniej nie wymieniłem wału i siadł...więc docierałem pierścienie ponad 100km zrobiłem. Pewnego razu wracałem do domu i jechałem tak 120 do 130 więcej mi nie idzie bo jest zablokowana zwalniałem nią i gdy spadła tak do 80 i mi coś zblokowało silnik wiec szybko sprzęgło i zatrzyłem się. PO chwili nie zapaliłem nią i dojechałem do domu ale ma teraz taką chyba mniejszą kompresję jak zwalniam nią jadąc nie ma oporu przy zrzucaniu biegów.Nie wiem co jest grane czy może się tak dziać jeśli nie mam zaworu wydechowego. Gdy ją sprowadziłem nie miała juz go.Chociaż mam wszystko co jest potrzebne do niego wystarczyło bym tylko włożyć zawór. Prosił bym o jakąś sensowną poradę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krisu18
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:42, 03 Lut 2010    Temat postu:

Zapomniałem dodać że jak teraz nią jade to tak dziwnie troszkę chodzi na niższych obrotach ale jak nią przyspieszam to jest okey ale boję się bo jak by było coś z pierścionkami to nie chce znów zakładać nowego kompletu cylindra tłoka pierścionków.Wolał bym juz wymienić pierścionki i tłok jesli to to....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:43, 04 Lut 2010    Temat postu:

Wiesz na moje oko to co do twojego problemu tak jak sam powiedziałeś jechałeś 120-130km/h czyli tłukłeś obroty na nowym silniku!!! Docieranie silnika w twoim wypadku przy zmianie piersionków 1500 km a przy zmianie cylindra 3000km. Jeżeli docierałeś 100km to masz efekt. MOIM ZDANIEM SPUCHŁY CI PIERŚCIENIE. Jeżeli ich nie wymienisz na nowe one o sobie przypomną po paru kilometrach ładną szramą na tłoku!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Czw 10:34, 04 Lut 2010    Temat postu:

Co ty pierniczysz !? odcierać cylinder 3000tys. km a pierścionki 1500? jeszcze do tego w alu ? ty się dobrze czujesz !?
na pierścionki 200 spokojnie wystarczy a na cylek 300-500 jak kto woli !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystek_19
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Czw 16:43, 04 Lut 2010    Temat postu:

Nie, to nie od tego... Naprawde nie wiem co to może być ale to nie wina nowych podzespołów tak mi się wydaje. I dociera się po to aby silnik dłużej służył. Napewno pierścienie nie spuchły skoro jechałeś i miał chłodzenie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamis__1992
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Strzałkowo

PostWysłany: Pią 14:08, 05 Lut 2010    Temat postu:

powiem tak mogłeś ją przegrzać nawet nie wiedząc o tym złapał ci tłok i przez to zablokowało ci koło. potem jak ostygło chwilę to tłok puścił. weź rozbierz cylinder i dokładnie obejrzyj tłok do okoła czy nie ma jakiś śladów spuchnięcia. jeżeli tłok spuchł to weź go minimalnie papierem ściernym o 1500 (wodnym) i potem 2000 (wodnym lekko obszlifuj mój brat zrobił tak samo w rs 50 to kupił nowy tłok zrobił szlif cylka i tłok meteora był troszke minimalnie za ciasny i po takim małym zabiegu było wszystko okej. tylko pamiętaj robisz to ty więc w razie czego to nie obwiniaj mnie za to ale lepsze to niż pakowanie znów siana w części pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krisu18
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:58, 05 Lut 2010    Temat postu:

Dzięki za porady...zgodzil bym się z kamis_1992 .
Zdjąłem blokadę jak sprowadziłem ale tylko tą co była przy tłumiku co wchodzi do cylindra taką króciutką rureczkę miałem i od tego czasu mam lepszego kopa i przyspieszenie....ale tylko 130 ciągła...no i moze za duzo ją przyciskałem na obrotach. Za pierwszym razem cylider tłok pierścionki wymieniłem no ale jak siadł wał to wymieniłem tak jak wcześniej pisałem i ten tłok własnie był troszkę nie bardzo więc wsadziłem nowe pierścionki i możliwe ze spuchł myślałem już o zmianie tłoka na te co są w allegro.... A tak wogóle zamierzam sprzedać apke bo chce coś większego i tu też jest dylemat czy sprzedać taką jak jest to ktoś sobie to zrobi czy wymienić to...??
Cały remont juz wyniósł mnie z 2tysiaki:/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krisu18
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:04, 05 Lut 2010    Temat postu:

a co do docierania to cylinder docierałem z 1000km a pierścionki co założyłem nowe to tak ok 200 jak nie wiecej....

a moze ktoś mi powiedzieć jak z tym zaworem jaką on spełnia rolę dla silnika....tzn chodzi mi czy z silnikiem coś nie tak moze być gdy go nie ma i jest taka dziura tylko??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamis__1992
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Strzałkowo

PostWysłany: Pią 16:59, 05 Lut 2010    Temat postu:

co do zaworu był już temat Smile więc dobrze poszukaj a znajdziesz Smile szerokości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:21, 06 Lut 2010    Temat postu:

Adverion nie wnosisz nic nowego do tematu po co piszesz twoim celem jest nabijanie postów? Nie piernicze głupot tylko mówię jak jest z docieraniem silników jak Cię tak morda swędzi to podzwoń po madrzejszych ludziach i się dowiedz jak jest. A jeżeli nic nie wnosisz do wątku to nie śmieć i nie wprowadzaj kogoś w błąd!!!


Kolego powiem Ci abyś naprawił motocykl bo mało siana za niego weźmiesz jak będzie popsuty. Chyba że znjadziesz łosia co się nie orientuje w cenach części.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrusiek15 dnia Sob 18:22, 06 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 23:58, 06 Lut 2010    Temat postu:

weź ty sam lepiej się dowiedz a nie słuchasz głupot ...
Kto to słyszał żeby tyle docierać silnik aluminiowy... a nawet żeliwny się krócej dociera ... jak by miał tyle docierać ten silnik to by kurcze pieczone go zamulił jeszcze
I mi to akurat posty latają mam je gdzieś ...

Co do tematu to moim zdaniem tłok spuchł ...
A jak zakładałeś to posmarowałeś olejem tłok czy tak go na sucho włożyłeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:50, 07 Lut 2010    Temat postu:

Adverion jak ty sobie nie radziłeś nawet z zaworem wydechowym to co ty mozesz wiedzieć o silnikach. Ale jeżeli chcesz tak bardzo abym ci udowodnił to proszę bardzo! Cylinder aluminiowy docierasz od 1600-3000km. Przy przebiegu 1600km ciagniesz go do 11tys obrotow a powyzej 3000km mozesz dawać jej max moc. Nie polecam Wam szybszego docierania nikasilu mimo tego, że można to zrobić. Zasadniczą rzeczą o której należy pamiętać to to aby nie przegrzać tegoż cylindra. Po przekroczeniu pewnej temperatury krytycznej nikasil zaczyna się po prostu łuszczyć.

A co do samych pierścieni proszę o wypowiedzenie się reszty forum co na ten temat sądzą....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrusiek15 dnia Nie 15:04, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 16:53, 07 Lut 2010    Temat postu:

zgadzam się z piotruskiem w 100% racja ! Adverion polecam trochę podszkolić się !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krisu18
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:23, 07 Lut 2010    Temat postu:

No pewnie że posmarowałem....

Możliwe ze łoś jakiś by się znalazł albo chociaż bym go sprzedał a poinformował bym kupującego o tej sprawie to najwyżej wymienił by sobie ten tłok z pierścionkami. No nie wiem przemyślę tą sprawę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 11:56, 08 Lut 2010    Temat postu:

wiesz osobiście wkurwiłbym się jakbym przyjechał i ktoś by mi kit wstawiał.
To jest nie w porządku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin