Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EFI ??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lorenzo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 20:03, 12 Mar 2011    Temat postu: EFI ??

Witam

Mam do Was takie pytanko-z czym może być połączona kontrolka EFI-chodzi mi dokładnie o to, przez czego błąd może się świecić.

Kolejne pytanko jest takie: Jak jeżdżę sobie tak normalnie(7-8tyś obrotów) to jedzie bez żadnego problemu a jak pojeżdżę tak pod 11-12 tyś to się zapali Efi. Zgaszę motor, odpalę i już nie ma tego problemu. Dodam że motor jest oczywiście nagrzany.

A i jeszcze jedno pytanie. Jak usunąć ten serwisowy kluczyk na liczniku (rs 125 RD 2008r.

Z góry dzięki i serdecznie pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pionki

PostWysłany: Sob 20:21, 12 Mar 2011    Temat postu:

Amadi napisał:

Usuwanie klucza:
-wciśnij przycisk MODE podczas gdy kluczyk jest w pozycji „0”, od wciśniecia po 10 sekundach przekręcamy kluczyk na pozycję „1” nadal trzymając przycisk MODE przez kolejne 10sek. Czyli ogółem trzymamy 20 sekund nie puszczając ani na chwile.
Klucz serwisowy wtedy znika,jest to kontrolka oznajmiająca mam iż czas na przegląd według serwisówki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Janek dnia Sob 20:21, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lorenzo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 20:28, 12 Mar 2011    Temat postu:

no ok dzięki Janek a ta kontrolka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertuszek
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:02, 12 Mar 2011    Temat postu:

ta kontrolka to prawdopodobnie przez olej:) na większych obrotach przechyla się i się zaświeca, dolej oleju i zobacz czy będzie się zapalać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 21:03, 12 Mar 2011    Temat postu:

efi- mozliwe ze masz po prostu rozwiercony moduł i zawór zwykły bez elektromagnesu. i w tym jest przyczyna. jak podepniesz elektromagnes( jak kupisz ) to nie ebdzie nic swiecic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jars125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:05, 12 Mar 2011    Temat postu:

efi się też chyba zapala jak oleju mało ..?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 21:10, 12 Mar 2011    Temat postu:

tylko i wyłącznie z kontrolką oleju,jesli jej nie ma to nie chodzi o poziom oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:08, 13 Mar 2011    Temat postu:

wystarczy tez odlaczyc kabelek od czujnika temperatury i tez na balcie efi mryga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 11:00, 13 Mar 2011    Temat postu:

tak , ale wtedy już nie ma kresek temperatury:P
więc niech kolega moze napisze CO DOKLADNIE OPROCZ EFI jest innego , czy nie ma temperatury, czy swieci sie lampka oleju, czy wykrzyknik czy to czy tamto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lorenzo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 18:40, 13 Mar 2011    Temat postu:

a więc tak

mam wydech arrow, zawór wydechowy z elektromagnesem jest i moduł jest zmieniony na inny (faktury z belgijskiego serwisu aprilia) i jak mocno odkręcam i motor unosi się na zawieszeniu do góry to zapala się efi. Zatrzymuje się, gaszę motor, odpalam i już jest dobrze a i nie zawsze się to świeci. A tak na wolnych i na jeździe do 10 tyś obrotów jest wszystko git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 19:02, 13 Mar 2011    Temat postu:

na jaką cholere moduł nowy?
nie wiem dlaczego masz to EFI - a elektromagnes normalnie działa? wszystko cyka? sprawdź to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lorenzo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 19:06, 13 Mar 2011    Temat postu:

tak wszystko działa moto płynnie jedzie a ja tego modułu nie zakładałem więc też sie dziwie ale co tam lepiej do sprzedania;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 19:07, 13 Mar 2011    Temat postu:

jaka jest nazwa na modulE? jakies zdjęcie masz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Nie 22:41, 13 Mar 2011    Temat postu:

Mateusz przerabiałem już ten problem osobiście i powiem CI że rozwiązania nie ma - tzn nie było - ja miałem problem rok temu. Na forum nie masz co szukać bo nikt do tego nie dojdzie przez net, wiem co mówię bo walczyłem z tym z miesiąc na różne sposoby i nic. Mechanicy też nie wiedzieli dlaczego a byłem u różnych, również u najlepszego w mieście. EFI oznacza Electrical Fuel Injection czyli w tłumaczeniu na PL elektroniczny wtrysk paliwa - coś w tym stylu jednak RS jak wiadomo od X lat ma ten sam silnik rotax który jest zasilany jak każdy inny 2T. W RS ( nowej) tzn w wersjach wyskalowanych do 14 tyś czyli RD mamy instalację elektryczną od motocykli z elektronicznym wtryskiem paliwa dlatego mamy też kontrolkę EFI. Dodatkowo pod siedzeniem mamy kostkę do podłączenia RS pod kompa czego w starszych wersjach nie znajdziecie.
Wracając do sedna problemu- miałem IDENTYCZNĄ sytuację i rozwiązań szukałem samodzielnie( a o RSkach "trochę" wiem) , u mechaników i na zagranicznych forach. Jest to problem który się zdarza aczkolwiek nikt w tamtym roku rozwiązania nie znał. Kotrolka się zapala po przeciągnięcu moto na wyższych obrotach tj od 8 w górę. I się świeci do zgaszenia moto - czyli resetu pamięci. Potem znowu po przeciagnięciu się zapala. I tak w kółko. Dodam że nie ja jeden miałęm ten problem i ludzie tak jeździli. Nic się nie dzieje złego. Można z tym jeździć bez przeszkód. Jedynie kontrolka wali po oczach.
Jeśli chcesz koniecznie rozwiązać problem to szukaj na zagranicznych forach, może chłopaki coś na to zaradzili, w PL na 99 % nie znajdziesz rozwiązania problemu. Dodam że zawór miałem regulowany i również sportowy wydech. Działo się to zarówno na zablokowanym jak i odblokowanym module AC 34.

Najprawdopodobniej jest to związane z złą mieszanką paliwowo-powietrzną, gdyż u mnie problem pojawił się po odblokowaniu zaworu tzn założeniu regulowalnego oraz założeniu sport wydechu. Trzebaby jeszcze pokombinować z dyszami czego nie próbowałem osobiscie bo nie zdążyłem się tym zajać a potem moto sprzedałem i tyle z tego wyszło. A dyszę maiłem oryginalną do wersji zablokowanej RD tj chyba 120 - chociaż na niej RS z zablokowanym modułem zapłonowym wyciagała 151 i była odcinka także paliwa dostarczała w wystarczającej ilości a poza tym wkręcała się na obroty idealnie oraz idealnie z nich schodziła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pRs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 19:33, 31 Mar 2011    Temat postu:

Witam mam taki sam problem z kontrolką EFI, Rs zablokowana na module tylko ta blokada- z tego co wiem (nie jestem pewien co do tego) to moduł blokuje rs do 10500 obrotów. Nie zdejmuje blokady bo do 150 dochodzi nie chcę jej zajeździć ale mechanik powiedział mi że to właśnie wina modułu... Ale nie powoduje żadnych szkód jak napisał kolega wyżej..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin