Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klekotanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 16:09, 21 Mar 2012    Temat postu: Klekotanie

Witajcie,
od pewnego czasu zauważyłem, że coś klekocze w silniku (nie zawór), zawsze przy schodzeniu z obrotów przy około 2 tys RPM to czuć, poniżej/powyżej już nie. Przysłuchiwałem się temu i dochodzi raczej z okolicy gaźnika/cylindra, tak pomiędzy. Dźwięk podobny do pracy diesla, może trochę mocniejszy. Problem jest od pewnego czasu, kiedyś go nie było.
Macie jakiś pomysł co to moze być? Moto jeździ jak jeździło, nie widzę różnicy w pracy silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 16:12, 21 Mar 2012    Temat postu:

Najprawdopodobniej łożysko na korbie. Przynajmniej u mnie tak było, chodził jak traktor, po generalce i wymianie korby chodzi cichutko, aż miło.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maliniak dnia Śro 16:13, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michu88
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Śro 16:47, 21 Mar 2012    Temat postu:

Dokładnie jak mówi poprzednik, wina korby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 17:12, 21 Mar 2012    Temat postu:

I radzę to zrobić szybko, bo jak tak dalej będziesz jeździł to łożysko wysypie się do silnika i będzie dużo więcej roboty, a tak tylko zmienić łożysko, ewentualnie korbę i powinno być ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 18:05, 21 Mar 2012    Temat postu:

A moglibyście mi dokładniej coś o tym powiedzieć? Jakie to konkretnie łożysko (koszty)? Mam nadzieję, że korby nie będzie trzeba zmieniać, bo to koszt 300 zł, tak? Dam radę sam to zmienić? Bo nie jestem obeznany w tych sprawach do końca, coś tam potrafię pogrzebać przy moto, ale silnika jeszcze nie rozbierałem. Co konkretnie trzeba by było zrobić? I to nie moze być nic innego niz to łożysko? Bo czytałem to przeważnie to klekotało przy wyższych obrotach i podczas jazdy, a u mnie tylko na bieg jałowym i przy 2 tys. obr. dokładnie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cadavre dnia Śro 18:09, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 18:22, 21 Mar 2012    Temat postu:

Ewentualnie może być to kosz sprzęgłowy (ale to by wyraźnie dobiegało z lewej strony)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysio dnia Śro 18:22, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 18:25, 21 Mar 2012    Temat postu:

Posłucham jeszcze, ale raczej dochodzi to ze środka silnika, może nawet bardziej z prawej strony. A jakie będą koszty tego i jak się to zmienia? Samo łożysko by starczyło czy od razu z korbą zmieniać lepiej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Śro 18:33, 21 Mar 2012    Temat postu:

Najlepiej cały komplet, żeby zmienić to łożysko trzeba rozpoławać cały silnik czyli rozbierasz do 0... Chyba że chłopaki mówią o łożysku na sworzniu ale zdaje mi się że mówią o tym na korbie w wale... Jak sam będziesz robił to :

Uszczelki / łożyska / simmeringi / Płyn do chłodnicy / olej do przekładni / korba koszty około 500 zł u mechanika myślę że conajmniej 800 będziesz musiał wyłożyć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamilolo
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 18:57, 21 Mar 2012    Temat postu:

Jeśli był by to kosz sprzęgłowy po wciśnięciu sprzęgła dźwięk by ucichł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 19:07, 21 Mar 2012    Temat postu:

Kamilolo napisał:
Jeśli był by to kosz sprzęgłowy po wciśnięciu sprzęgła dźwięk by ucichł


Dokładnie, zapomniałem dopisać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Śro 20:05, 21 Mar 2012    Temat postu:

Moge ci to zobaczyć ale bez rozbierania za dużo nie stwierdzimy, ja tak miałem to pierścień był walnięty na tłoku i tłok jakby latał w cylku, ale również może być łożysko korby, na wale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dudziu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice

PostWysłany: Śro 21:50, 21 Mar 2012    Temat postu:

Najbardziej prawdopodobne , że to łożysko na korbie , ja też nie wiedziałem co tak brzęczy aż pewnego dnia zatarłem i musiałem inwestowac konkretnie..

Jaki masz przebieg ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 22:17, 21 Mar 2012    Temat postu:

Przebieg 20000, aczkolwiek moto rocznik 2001, ale przebieg chyba niekręcony. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Czw 15:07, 22 Mar 2012    Temat postu:

To jak korba jeszcze seryjna to już najwyższy czas na nią Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin