Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lista moich problemów z apką.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:24, 27 Sie 2015    Temat postu: Lista moich problemów z apką.

Witam, Przywitać się przywitałem więc przyszedł czas na serwis Wink

Otóż to krótka lista problemów, które dzieją się z apką... może to dziwna obawa, bo nigdy nie miałem motorku, więc proszę w razie "w" o spokojne wyjaśnienia.

Aprilia jest w pełni odblokowana, ma delikatne wgniecenie na dyfuzorze.

1. Dozownik oleju jest ustawiony na połowę skali, a linka jest wkręcona na maxa ( dłuższej się zrobić nie da). Wydaje mi się że jest ona zbyt krótka, motor dostaje zbyt dużą dawkę oleju, gdyż 1l oleju starczył mi na zaledwie 300 km.

Czy to może być powodem wycieku oleju przy wydechu lub zaworze wydechowym ( ciężko zlokalizować)

Silnik na ciepłym/zimnym dymi na niebiesko - to powód zbyt dużej dawki oleju z dozownika? Czy kupywać samą linkę dozownika czy całość?


2. Motor leci maksymalnie 100km/h na 5 biegu, po wrzuceniu 6 biegu łapie muła i zwalnia, dodatkowo leci 100km/h przy w połowie odkręconej manetce, jeśli odkręcam ją do końca ( moto powyżej 8k obrotów) zaczyna łapać automatycznie muła.

Dodam też że na 1/2/3 moto leci do średnio 9k obrotów, lecz od 7k nie czuć przyśpieszenia. W kolejnych biegach już łapie muła.

Sprawdzałem zawór wydechowy i niby pracuje ( palec na okienko i linka pcha języczek do środka przy odkręceniu lekko manetką. Lecz linka ma lekki luz - taki powinien być?


3. Ciągnie na 1 biegu, a po rozgrzaniu na postoju nie mogę wrzucić biegu ( czasem wskoczy 2, a o luzie nie ma mowy). Dodam że olej w skrzyni mam ( nie wiem ile) i jest koloru srebrnego ( metaliczny) - rozumiem że mam wymienić? I czy kolor może oznaczać jakąś usterkę?


Jest ktoś z Bydgoszczy lub okolic, który pomoże mi ogarnąć te problemy?

PS.

Gdzie mogę dostać OEM filtr powietrza ( chodzi mi o całą puszkę z dolotem) gdyż mam wrzucony stożek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cre3d dnia Czw 16:21, 27 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boku95
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:51, 27 Sie 2015    Temat postu:

Bardzo "nie fajnie" brzmi metaliczny kolor w skrzyni Very Happy Zwyczajnie go zlej do jakiegoś pojemnika i zobacz czy się koper ze skrzyni nie zrobił.

Linkę powinno się dać ustawić, jutro (jak dobrze pójdzie) powiem Ci dokładnie bo moja apk przez prawdopodobnie zawór kończy na niecałych 7,5k obrotów a moduł otwiera go przy 7.600.

Jeśli czasem kręci do 9k to wiemy że raczej zaworek działa ale możliwe że przez luz na lince nie do końca to funkcjonuje.

Dozownik? Ja mój wy*ebałem bo to szit jest i tyle. Jeśli z jakiegoś powodu jest za krótka to wypada kupić nową bo ktoś może jakiegoś patenta zrobił.
Do przetestowania czy jest gaźnik wyregulowany możesz odpiąć dozownik zaślepić otwory obejście itd. dolać 100 ml oleju na 5 l 95' do pustego baku i patrzeć jak dymi.
Możliwe że przez zbyt bogatą mieszankę dodatkowo go muli a to że pluje to już oczywiste. Spprawdź jeszcze czy masz w tej "obudowie" od języczka uszczelkę i uszczelniacz. + nasmaruj cały języczek .


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:30, 27 Sie 2015    Temat postu:

Ok. Jutro zleje ten olej, tylko pojawia się problem, gdyż jest tam taka dziwna sruba- podobna do imbusa lecz on nie pasuje. Jak mogę to odkręcić? Tak samo srodkowa plastikowa plaska jest też wyjechana i muszę je czymś prostym zastąpić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 9:44, 28 Sie 2015    Temat postu:

Śruby od wlewu i regulacji sprzęgła odkręcaj dużą podkładką i kombinerkami. Od zlewu oleju jest imbus na 100%, możesz go trochę potraktować młotkiem Wink
A z vmaxem to raczej masz problem z zaworem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Loxtar
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 11:10, 28 Sie 2015    Temat postu:

Wycieka olej z układu wydechowego ? Zobacz w jakim stanie masz świecę, możliwe że chlapie olejem bo wydmuchało uszczelkę przy wale. Motocykl do wymiany wszytskch płynów na nowe przy zakupie używanego sprzętu to jest MUS ! Będę pisać to każdemu - leć sprawdź kompresję, niebieski dym to oznaka końca żywota twojego silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 14:21, 28 Sie 2015    Temat postu:

Hahahaha, pierwsze słyszę xD
Niebieski dym to koniec silnika xD
Mnie tam zawsze uczyli że jak na niebiesko to wode żre z układu
Olej w okolicach zaworu, wyjścia wydechu to dość normalne przy dozownikach, za duża dawka oleju, nie przepala tego, znajduję szczeline i wszystko ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:24, 28 Sie 2015    Temat postu:

Niebieski dym to olej, biały woda. 100% sprawdzone,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 12:18, 29 Sie 2015    Temat postu:

No cóż... Za każdym razem na warsztacie się myliliśmy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:27, 29 Sie 2015    Temat postu:

Co następuje:

Olej wymieniony, wlałem jak pisało 600 cc, wcześniej ktoś wlał jakieś 800ml, czegoś co po zlaniu wygląda tak:


Podciągnąłem również sprzęgło, lecz nadal jest problem z ciągnięciem na postoju i wrzuceniem N. Chyba że motor przygazuje to mogę wrzucić luz bez problemu.

Wiecie co to może być? Tarcze sprzęgła do wymiany?



Zawór wydechowy był zasyfiony, dodatkowo bardzo ciężko było mi go wyciągnąć, po kilku próbach odpuścił, został oczyszczony zmywaczem przemysłowym, następnie wykąpał się w benzynie i pod koniec naddatki z nagaru zeszlifowane.


Efekt piorunujący. Maszyna ciągnie na 1/2/3 znakomicie ( dalej nie sprawdzałem nie miałem terenu) Praktycznie sama leci na koło.
Zobaczymy później jak dalej i jaki vmax.

Odłączyłem linkę od dozownika i wlałem oleju do baku - efekt brak dymienia przynajmniej takiego jak przedtem.


Ostatni punkt -

Gaźnik regulowałem go godzinę i myślę że wiecej z niego nie wycisnę. Mam na nim problem:

Gdy odkręcam energicznie manetkę do końca (100%) odrazu się dławi jakby dostawał za dużo powietrza, jeśli popuszczę ładnie ciągnie...
Wydaje mi się że to przez ten stożek, który ktoś wrzucił zamiast oryginalnego filtra. Wiecie może gdzie dostanę taką puszkę z odblokowanym dolotem?

Dodam że mam dellorto 34mm i nie wiem czy bd. pasować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cre3d dnia Sob 15:58, 29 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boku95
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:18, 29 Sie 2015    Temat postu:

Tak jak mówiłem z tym olejem. Dolewaj do baku setke na pięć litrów i bądź pewny swego.
Olej który odlałeś był w miarę czysty?
Jak dalej się nie będzie wkręcał do końca obczaj jak masz ustawioną igiełkę Wink

PS. napisałem niedawno temat, zajrzy ktoś?

http://www.apriliars125.fora.pl/serwis,8/plywak-w-gazniku-34-nieszczelny-wydech,18172.html

Dodam że zawór wykręciłem bo prawdopodobnie elektromagnes nie działa, niestety na wolnych nie chce się wkręcić powyzej 7 k z groszem a podczas jazdy 8k i nic więcej. Możliwe że w GS było coś mechanicznie blokowane?
I pomóżcie z tym gaźnikiem :c


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:00, 29 Sie 2015    Temat postu:

Zdjęcie oleju z przekładni jest post wyżej Smile Edytowałem.

Pojawił się u mnie jeszcze jeden problem, cieknąca laga - jaki olej i uszczelniacz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin