Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie chce jechac
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Sob 17:46, 14 Sie 2010    Temat postu: Nie chce jechac

Witam, mam pewien problem z aprilka. Moto nie chce jechac, tzn pali na dotyk, ale kreci sie do ok. 2-3 tys potem sie muli i gasnie. Na ssaniu jest troche lepiej bo kreci sie na postoju do konca a w trakcie jazdy do okolo 4-5 tys potem muli regulacja gaznika nic nie daje. Stalo sie to z dnia na dzien. Czy moze to byc spowodowane lewym powietrzem? krociec dolotowy jest troche popekany. Prosze o pomoc, moze ktos sie orientuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Predator565
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 18:47, 14 Sie 2010    Temat postu:

A może remont silnika , luz na wale czy jebniete pierscienie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Sob 18:53, 14 Sie 2010    Temat postu:

kurde, moto ma jakies 26 tys przebiegu remont by sie przydal napewno, ale czasami jedzie dobrze wkreca sie do okolo 9 tys i to w dosc krotkim czasie i pali na dotyk. Luzow na wale nie sprawdzalem a pierscienie sa ok, tzn nie popekane tlok ma dosc duzy luz w cylindrze ok. 1mm. Jakie są objawy padnietego modulu? wczesniej bylo wszystko ok krecilem go do 12 tys, wiecej nie probowalem przyspieszenie i tak konczylo sie na 11, osobiscie lecialem nia 180 i mysle ze max dala by rade 190. Problemy zaczely sie potym jak stal na deszczu,tak jak mowilem satlo sie to z dnia na dzien

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolrs125 dnia Sob 18:58, 14 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 20:47, 14 Sie 2010    Temat postu:

jeśli na ssaniu jest lepiej to coś mi się zdaję że za małą dysze ma... odkręć i sprawdź jaką masz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 19:33, 17 Sie 2010    Temat postu:

wydaje mi sie ze jest to wina modulu, bo raz iskra jest bardzo kiepska, a raz naprawde dobra, na allegro znalazlem taki modul, przynajmniej tak samo wyglada

[link widoczny dla zalogowanych]

z tym ze szkoda w ciemno wywalic 300zl zeby sprawdzic czy to wlasnie to jest przyczyna problemow...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 19:58, 17 Sie 2010    Temat postu:

to jest cewkomoduł a ty taki na pewno masz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Wto 21:44, 17 Sie 2010    Temat postu:

Skoro chodził dobrze na tej konfiguracji a teraz zdycha z powodu za małej ilości paliwa to znaczy, że łapie lewe powietrze.
Dzieje się tak samo jak na seryjnej dyszy dasz filtr stożkowy.


Dziś u kolegi rozwiązywaliśmy taki sam problem.

Masz 2 wyjścia.

1. Sprawdzić gdzie łapie lewe powietrze i usunąć usterkę.
2. Dać większą dyszę i zapomnieć, że łapie kosztem większego spalania.


Skoro ma taki cewko-moduł wnioskuje, że silnik to rotax 123.
Jak nie dostaniesz tego modułu to kup TM 14-04 albo 14-01


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Wto 21:53, 17 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Śro 7:56, 18 Sie 2010    Temat postu:

jest to rotax 123, modul jest to SEM TM 14-04. Lewe powietrze chyba odpada, biore to pod uwage ale gdy silnik pracuje i przytykam reka doplyw powietrza do filtra moto muli i gasnie. stawiam na to ze to wina modulu z powodu tej zmieniajacej sie iskry, i jeszcze zauwazylem ze na ssaniu na postoju, lub czasami bez ssania wkreca sie ponad 9 tys, czego wczesniej nie moglem zrobic jak byl sprawny to na postoju krecil sie max do 7-8,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Śro 13:39, 18 Sie 2010    Temat postu:

No tak.. obroty zależne są od powietrza.. Otwierasz przepustnice, dostaje powietrza, wkręca się na obroty. A z tego co opisujesz wynika, że cały czas dostaje powietrza. Z tąd moja sugestia, że łapie lewe.
Wolne obroty do 9k ?? Chyba coś nie tak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Śro 13:40, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 13:50, 18 Sie 2010    Temat postu:

jeśli iskra raz jest dobra,a raz nie to nie ma co kombinować z regulacją gaźnika i szukaniem czy łapie lewe...
Jeśli rzeczywiście z tą iskrą tak jest, to najprawdopodobniej będzie to cewkomoduł i musisz go wymienić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:39, 18 Sie 2010    Temat postu:

cewkomoduł? w rs jest oddzielnie modłuł i cewka, w 50 zgodzie sie ,ale nie w 125.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Śro 20:53, 18 Sie 2010    Temat postu:

Zielony :
To jest rotax 123 i w tym silniku jest cewko moduł SEM TM 14-04
Jest jeszcze dodatkowy moduł bez którego też da się jeździć. Jest on odpowiedzialny tylko za Zawór wydechowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Śro 20:55, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pią 13:53, 20 Sie 2010    Temat postu:

Nic nie pisalem o obrotach wolnych do 9k, prosze czytac ze zrozumieniem. Ntknalem sie na strone [link widoczny dla zalogowanych] co sądzicie o naprawie modulu, albo kupnie zamiennika? lepiej naprawic czy kupic jakis uzywany? Musze jeszzce do nich napisac mail z pytaniem odnosnie ceny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pią 15:08, 20 Sie 2010    Temat postu:

Gadałem już z nimi.
-Naprawa 250zł.
-Nowy ponad 350.

[link widoczny dla zalogowanych] --> Używane, sprawdzone części. Sam kupowałem i jestem zadowolony.
Cewko-moduł za 100 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pią 15:54, 20 Sie 2010    Temat postu:

dzieki za info i link. Jest tak, dzisiaj znalazlem w domu jakas swiece z nissana tez ngk jest ogolnie mniejsza jednak gwint jest taki sam, iskra jest na niej o niebo lepsza niz na tej irydowce. moto nie zawsze zapali strzela z wydechu, swieca jest mokra, sprobuje wyregulowac gaznik i zobacze co dalej bedzie sie dzialo, ewidentnie jest za duzo paliwa bo jak zapali to dymi jak pojebana a na ssaniu zamula. Zauwazylem ze modul ma przebicie tam gdzie wchodzi przewod wys. napiecia, a chyba nie powinno tego byc.

Gaznik wyregulowalem, przejechalem okolo 1km i do domu zjechalem na ssaniu. Na tej swiecy tez iskra jest juz kiepska, probowalem druga taka sama i to samo, to jednak musi byc wina modulu. Powiedz mi kolego jeszcze jak na tej stronie cos zamowic bo nie bardzo wiem jak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolrs125 dnia Pią 16:29, 20 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin