Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie mogę zdjąć cylindra.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 10:26, 16 Maj 2015    Temat postu: Nie mogę zdjąć cylindra.

RS 125 GS (1998) - chciałem sprawdzić czy mam farta i czy poszedł jedynie tłok (kompresja 1,2bar), ale nie mogę zdjąć cylindra, idzie w górę jakieś pół centymetra i nagle go blokuje jakiś próg czy coś w tym stylu. Macie jakieś pomysły? Dostęp do tego taki, że ani to złapać porządnie czymś ani nic Sad Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MateuszRS
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierpc

PostWysłany: Nie 19:27, 17 Maj 2015    Temat postu:

Jak zatarta to stoi tłok w cylindrze. To na siłę chyba trzeba ściągnąć , ale z głową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacperkacper
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:19, 17 Maj 2015    Temat postu:

ten próg da sie odkręcić, jeżeli o to ci chodzi. on sie wkręca w rame musisz pare srubek wykrecic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 13:50, 19 Maj 2015    Temat postu:

Tłok nie stoi w cylindrze bo jak na biegu kręcę kołem to tłok normalnie chodzi w górę i w dół. Połowe cylindra widzę i jest on w dobrym stanie (nie ma rys) ale nie widzę drugiej połowy cylindra bo zasłania mi tłok (kompresja 1,2).

Cylinder odkręciłem już (jedna długa śruba do belki łączącej ramę bodajże, 4 śruby jedenastki od cylindra i wydech)
Więc nie wiem co dalej :/ Inne pomysły? Ktoś miał taki problem, jakieś pomysły??


PS.: Tłok ma dosłownie minimalny luz w cylindrze (jakiś 1mm max) - modlę się aby tylko tłok był do wymiany, bo mam nicasil a tulejowanie 4 paki Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Se7en dnia Wto 13:53, 19 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 15:42, 19 Maj 2015    Temat postu:

Panowie, jestem jakimś mułem chyba - lepiej jednak robić na powietrzu w dobrym świetle w dzień niż przy lampie. Po prostu trzeba było tą belkę odkręcić, która trzyma cylinder Smile

I dobra wiadomość. NICASIL calutki bez szkody został więc czeka mnie tylko kupno tłoka.
Dlaczego się rozje**ło? Już Wam mówię Smile

Więc, kiedy to Apka była u mechaników (ROJNA - ŁÓDŹ, nie polecam!) to przeglądali ją co jest do roboty itp. (nie znałem się wtedy na niczym). I jeden mądruś zamiast zaślepić zawór wydechowy czy coś to łeb wrzucił do środka języczek (linkę zdjęli) i założył obudowę zaworu. Potem prawdopodobnie języczek urwał się z tej przedłużki swojej i obijał się o tłok (stąd te dźwięki przez ostatnie 2 dni życia apki - szorowanie i stukanie) - na połowie tłoka został charakterystyczny półokrągły ślad po języczku a pierścionki były dosłownie wbite w tłok a wszystko tworzyło jedną całość po tej jednej stronie tłoka. Nie mogłem aż zdjąć pierścionków. Tłok z jednej strony zjechany całkowicie (jak po kolizji ze szlifierką Very Happy )

1.Korbowód widzę nówka bez żadnych luzów - Made in Japan - co to za firma będzie ???
2.Tłok PROX'a był. Kupić raz jeszcze Proxa czy jednak teraz Wossner ?? Ma mi to starczyć na jakieś 5 tyś km do następnej wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin