Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie pali po dłuższym postoju, gaśnie w czasie jazdy(AF1 125)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:18, 05 Kwi 2012    Temat postu: Nie pali po dłuższym postoju, gaśnie w czasie jazdy(AF1 125)

Witam. Mam problem z Aprilią AF1 125 z 1987roku (silnik rotax 127). Otóż silnik po dłuższym postoju nie odpali, podczas kręcenia świeca jest sucha. Muszę wstrzyknąć paliwa w gaznik przez otwór od powietrza, albo przysłonić całkowicie ręką wlot powietrza do gaznika wtedy odpala bez większych problemów. Silnik z tego względu został rozebrany, uszczelniony na nowo (podejrzenie lewego powietrza) Lecz problem nadal nie ustąpił. Zmieniałem gazniki i dalej to samo. Na jednym jak i drugim trzeba przysłaniać wlot powietrza wtedy odpala (gdy zaczyna łapać muszę od razu odsłonić wlot powietrza). kompresja bdb, podczas kręcenia magnetem w górę i w dół i przyłożeniu ręki do krućca wyraznie zasysa dłoń. Gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów. Gdy zgaśnie to odpala na popych po dłuższym pchaniu i można jechać dalej lecz po kilkuset metrach znów jest to samo. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macgaywer94 dnia Czw 20:48, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
natcomp712
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Czw 22:32, 05 Kwi 2012    Temat postu:

A paliwo z baku dobrze dochodzi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 0:10, 06 Kwi 2012    Temat postu:

w 127 nie ma membrany ?
Sprubuj prostą metodę z workiem z tesco czy jakimś innym owiń króciec i odpal jak by ciągnął to powinno go przyssać.
PS: Sprawdzałeś simeringi ? może wypadł od strony magneta ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:55, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Paliwo dobrze dochodzi, początkowo podejrzewałem własnie kranik, ale podłączyłem wężyk do gaznika bezpośrednio od baku i dalej to samo. A co do zasysania to zasysa bdb bo gdy się ręke przyłoży to bardzo wyraznie zasysa dłoń. Silnik posiada membrane lecz jej stan jest dobry, nie ma prześwitów między listkami. A simery są nowe i na pewno nie wypadły bo przerabiałem już tą możliwość.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macgaywer94 dnia Pią 9:59, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:20, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Dziś rano poszedłem do garażu i spróbowałem odpalić. To za każdym razem gdy ją pierwszy raz odpalam to wystarczy, że rozrusznik tyle co się poruszy- załapie lecz na sekundę(nawet mniej) zgaśnie a później to już lipa. nie odezwie się w ogóle. Świeca sucha i trzeba całkowicie przytkać otwór od filtra powietrza w gaźniku wtedy odpala...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bula903
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śl.

PostWysłany: Sob 9:49, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Coś mi się wydaje, że masz zje***y zawór membranowy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:04, 07 Kwi 2012    Temat postu:

No, ale sprawdzając go nie dopatrzyłem się w nim żadnych uszkodzeń. Listki dobrze przylegają. Na jednym może widać minimalny prześwit ale to ledwo ledwo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:11, 07 Kwi 2012    Temat postu:

No otóż silnik odpala czy zimny czy ciepły. Wyregulowałem gaźnik i pali po dłuższym postoju na jeden sposób tzn. ze ssaniem bez gazu. Gdy dodam choć odrobinę gazu silnik nie odpali. Pozostał problem gaśnięcia w czasie jazdy. Otóż zauważyłem, że gdy silnik zgaśnie to wężyk tyle co się napełnia paliwem. Tak jakby nie nadążało lecieć z baku. W czasie napełniania z gaźnika rurką co dochodzi do niego paliwo idą bąbelki powietrza i po chwili ustają, w wężyku stanie stały poziom i można jechać dalej. Aż do tego samego momentu. Dodam, iż kranik zdemontowałem, rurka idzie bezpośrednio z baku do gaźnika. Paliwa jest w baku ze 2 litry także też nie jest mało. Co to może być???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:37, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Dodam, iż gdy go zapalę muszę go trzymać przez chwilę na ssaniu bo bd mu brakowało paliwa i zgaśnie. Gdy pare razy przygazuje tak jakby już mogę puścić ssanie, lecz obroty są nierówne. wahają się między 2000 a 2500 do nawet 3000RPM. Tak jakbyśmy zakręcili kranik i zaczeło mu brakować paliwa i obroty rosną tyle, że tu rosną i wracają. Ogólnie w czasie jazdy gdy dam mu ssanie to tak jakbym mu dodał gazu... Obroty rosną nawet do 8000RPM. Czy może to być zbyt mało paliwa w komorze pływakowej? Czy coś innego?Jak wogóle poprawnie wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej? Mój gaznik to Dellorto PHBE34 (34mm). Bardzo proszę o pomoc i mam nadzieję, że ten temat to nie będzie do końca tylko mój monolog.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin