Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy Remont

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gostas
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pleszew

PostWysłany: Śro 13:15, 12 Gru 2012    Temat postu: Pierwszy Remont

Witajcie w nie dawno kupionej RS przyszedł czas na remont, na budziku 17 tyś, no ale licze że ma przejechane z 20k. bo nie miała linki licznika.
No i tutaj pytanie o pomoc co wymienić aby mieć przed sobą spokojny sezon.
Na pewno chce kupić Wossnera i tutaj pytanie jeśli tuleja i nicasil ok nie musze tego ruszać ? Wymieniam tylko tłok tak ? No i do tłoka oczywiście rzeczy z kompletu tj. Pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia. Do tego górne łożysko korby, uszczelki. Oczywiście oleje Dozownik, plus skrzynia - chce zakupić Castrole, no i zastanawiam się dozownik czy mieszanka... Dozownik wiadomo wygoda ale mieszanka jest bardziej pewniejsza. Następna sprawa to korba słyszałem że serwisówka zaleca jej wymiane ale przy jakim przebiegu ? Na pewno nie chciał bym jej wymieniać bo trochu dużo roboty, tak samo simmeringi jak i łożyska na wale... Jak myślicie ? Konieczna jest ich wymiana ?
No i czy jest jeszcze jakaś rzecz wymieniana przy remoncie ?
Dzięki z góry za porady Wink
Dodam że silnik widać nie był jeszcze rozbierany.
Obecnie wyczyściłem gaźnik, filtr, wymieniłem świece. Na naładowanym aku pali od strzała, no ale gdy jest lekko padnięty a wydaje się że kręci ok już nie odpali heh. No i nie miałem jej okazji przetestować dobrze, cały czas śnieg, mokro itp...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gostas dnia Śro 13:17, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 17:49, 12 Gru 2012    Temat postu:

Jak masz wymienić to co napisałeś to ok. Ale ja to bym jeszcze korbe i łożyska na wale wymienił i wiem ze mam pewny silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Śro 18:52, 12 Gru 2012    Temat postu:

Jeśli zrobisz remont tanim kosztem to po jeszcze 1 max 2 sezonach rozleci ci się już silnik,jeśli mówisz że masz już 17 a pewnie spokojnie 20 000km jak linki nie było i nie było nic robione w silniku.Sprawdz jeszcze kompresje jaka jest.

Co 15 000km trzeba robić,mały remont.Serwisówka zaleca w tedy wymianę:
- tłok
- uszczelki silnika
- tryby silnika (plastikowe zębatki)
- czyszczenie gaźnika i regulacja
- czyszczenie zaworu wydechowego
- sprawdzenie klocków i stanu wszystkich płynów.

Osobiście na twoim miejscu wymienił bym:
- tłok
- simmeringi silnika (komplet)
- łożyska na wale
- uszczelki silnika
- tryby silnika
- wszystkie płyny
- ewentualnie odrazu tarcze i sprężyny sprzęgła

Masz w tedy zrobiony fajny remoncik,jeśli cylinder nie jest zniszczony to pojeździsz spokojnie do 25 000km lub 30 000km i dopiero w tedy wymiana cylindra lub nowy nikasyl,czy tam tuleja:).Co do korby jak piszeż to nie jest konieczna wymiana,jeśli nie ma luzów na wale to jest ok,ewentualnie wymienić łożysko na korbie i święte.

Wszystko znajdziesz na sklepie: moto125.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gostas
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pleszew

PostWysłany: Czw 12:08, 13 Gru 2012    Temat postu:

Dzięki bardzo panowie za informacje, a jeszcze takie małe pytanko czy przy wymianie tłoka, wystarczy że zakupie tłok o nominalnym rozmiarze i po prostu założyć plug & play, czy może musze szlifować cylinder i zakupić tłok nadwymiarowy mimo iż cylinder nie jest/nie był zatarty ? Czy szlif jest obowiązkowy jeśli nie ma zatarcia/uszkodzenia nicasilu przy wymianie tłoka ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 14:06, 13 Gru 2012    Temat postu:

oddaj motorek do mechanika,dobra rada:).Zapłacisz to 200 czy 300zł za wymianę tłoka,sprzęgłą itp i masz święty spokoj a jak się coś zepsuje jedziesz na gwarancje do niego.To jest motocykl,nie klocki lego,nie ma w silniku plug&play,trzeba miec pojęcie o tym bo bez wiedzy to plug&play to jest np wymiana szybki.

Trzeba sprawdzić stan cylindra,zwymiarować,dobrać tłok,nie jest tak że w każdej jest taki sam tłok,są różne wymiary pod dany model motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin