Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POMOCY!!! Problem po remoncie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:30, 23 Maj 2010    Temat postu: POMOCY!!! Problem po remoncie

Witam jestem nowy na tym forum i nie moge znaleźć podobnego tematu.
A wiec mam aprilie rs 125 z 1997r rotax 122 po generalnym remoncie silnika (był załozony nowy kuty tłok i była szlifowana tuleja w cylindrze)
I tu pojawia sie problem motor nie chce wchodzic na 4 biegu powyzej 9 tys obr a na 5,6 nie wchodzi powyzej 8 tys.Wieksza dysza nie pomogła
było jeszcze gorzej czy to moze byc lewe powietrze, moze regulacja gaznika czy moze jeszcze cos innego ?

Dodam ze moto ma stały zawór wydechowy i nie jedzie wiecej niz 120km/h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarTinI
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:50, 23 Maj 2010    Temat postu:

regulacja gaźnika by sie przydała, skoro na większej dyszy było gorzej to pewnie nie lewe powietrze, tylko coś zamuliło filtr powietrza, wymyj gąbke w gorącej wodzie z plynem do mycia naczyń, przeczyść gaźnik(dokładnie komore pływakową) i napisz czy jest poprawa. Również może być coś takiego, że jak długo stał to masz wode w paliwie..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarTinI dnia Nie 12:51, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:07, 23 Maj 2010    Temat postu:

Gaznik był 3 razy czyszczony, ale dzis jak otworzylem pudełko w którym jest filtr powietrza to na dole pod gąbką było paliwo.
Od razu jak dłubałem przy moto to sprawdziłem swiecę i była czarna ,mysle ze to dlatego ze dałem większa dawkę oleji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:28, 24 Maj 2010    Temat postu:

Nikt nie wie dlaczego mam paliwo w filtrze powietrza ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 21:58, 24 Maj 2010    Temat postu:

dużo tego paliwa było ? Opisz mniejwiecej ile.
Może to była woda i na brzegach były opary zupy i pachniało jak zupa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:08, 24 Maj 2010    Temat postu:

około 20-40ml

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawiderr
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:21, 24 Maj 2010    Temat postu:

moze ktos mył filtr w paliwie , i nie parowało ;d?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:28, 24 Maj 2010    Temat postu:

FILTR NIE BYŁ MYTY PÓŁ ROKU.
DZIS ZOBACZYŁEM ZE MAM ZAWÓR MEMBRANOWY ROZWALONY I MUSZE KUPIC NOWY. DLATEGO PLUJE PALIWEM DO FILTRA POWIETRZA.
ALE TO PRZEZ TO MOGE MIEC SŁABE OSIAGI (TYLKO 120KM/H) I ZE SIE NIE DOKRECA DO KONCA NA 4,5,6 BIEGU ?


JESZCZE JEDNO PYTANIE CZEMU PO REMONCIE MAM TYLKO 6,5 BARA Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:01, 25 Maj 2010    Temat postu:

Moze poprostu zle zlozony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 14:50, 25 Maj 2010    Temat postu:

wyjmij zawór wydechowy i przyłóż usta i wciągaj powietrze.. nie powinno nic przepuszczać jeśli przepuszcza to do wymiany a nowy daje dużą różnicę w porównaniu z takim już "rozwalonym"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:13, 25 Maj 2010    Temat postu:

nie chodzi czasem o zawor membranowy ja go sprawdzalem tak ze nalalem do niego wody... leci jak z konewki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 17:10, 25 Maj 2010    Temat postu:

tak się nie sprawdza ..., bo membrany powinny się otwierać a pod wpływem ciśnienia będą się otwierać jak nalałeś wody...
trzeba zrobić tak jak ja napisałem wyżej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:26, 25 Maj 2010    Temat postu:

trzyma wezme narazie dobiore odpowiednia dawke oleju bo puki co to swieca czarna (jak docieralem to dalem specjalnie wieksza) i moze dlatego ze ciagle lecialo za duzo oleju jak dawalem te wieksze dysze to ja zalewalo przy odkreceniu manety na wyzszych (nie wspinala sie na obroty i trzeba bylo ja karmic gazem) bo nie miala jak przepalic paliwa i oleju, puki co mam 115 i jest najlepiej, jak juz ustawie olej to bede zwiekszac dysze, zobacze moze cos mi sie uda wykombinowac w razie cos bede pisac. Oczywiscie to sa tylko moje domniemania, jak ktos przerabial podobny problem, to chetnie wyslucham porad ;]

PS. jakie te motory maja CISNIENIE SPREZANIA? mierzylem u siebie przeszlo 6 wyszlo u kumpla w nowej DT 125 prawie identycznie (ma moc i predkosc) NIE CHODZI MI TU O STOPIEN SPREZANIA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gibonsrs125 dnia Wto 17:37, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:56, 25 Maj 2010    Temat postu:

Ciśnienie sprężania w Aprilii to ok 8,3:1 Co daje nam ok. 11 barów. Jeżeli masz silnik 2t 125cmm to schodząc poniżej wartości 8 barów można zacząć oglądać tłoki itp... części. Schodząc do ciśnienia rzędu 6 a nawet i mniej powinniśmy naprawiać nasz cylinder. Rozbierz silnik oceń stań pierścieni, tłoka i uszczelek a napewno rozwiążesz swój problem. Jeżeli zejdziesz z ciśnieniem jeszcze niżej tzn. pierścienie wraz z tłokiem wytrą się jeszcze bardziej zwiekszajac dystans pomiedzy soba a cylindrem moze dojśc do wychylenia sie pierscienie badz jego zamka i zaczepienia o dowolne okno przelotowe. Wtedy bedzie podszebne lepsza reanimacja silniczka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gibonsrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:45, 26 Maj 2010    Temat postu:

No wlasnie za bardzo nawet nie wiem czego szukac bo.. ona odrazu po zlozeniu miala taka kompresje, a przeciez dawalem tlok razem z cylindrem do szlifu... tlok oczywiscie nowy pierscienie tez.. moze to kwestia dotarcia ?

jak skladalem to mialem w zestawie 3 grubosci uszczelki pod cylinder to wybralem ta najciensza zeby odstep miedzy plaszczyzna cylinda, a polozeniem tloka na samej gorze byl jak najmniejszy ( troche nagmatwalem ale ogolnie chodzilo o to zeby tlok byl jak najblizej glowicy o moze tak..)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gibonsrs125 dnia Śro 11:48, 26 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin