Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poprawnosc działania zaworu wydechowego i mały v-max

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theeiris
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 23:43, 06 Mar 2014    Temat postu: Poprawnosc działania zaworu wydechowego i mały v-max

Witam moja apka nie ma mocy wkręcać się do końca na 6 biegu.

Przeczytałem chwile temu, ze kiedy takie zjawisko ma miejsce to jest to wina źle działającego zaworu wydechowego. Czy przyczyn może być wiele? Regulacja gaźnika chyba nie wpływała by tak drastycznie na to, ze nie dawałaby rade się wkręcać.

Zacząłem się zastanawiać ponieważ moja apka na postoju wkręca się, że tak powiem "śmiesznie" nagrałem filmik na ktorym ma odcięcie przy 8k, po czym odpuscilem i znow wkrecilem i doszło do 10, a kolejnie do 12.

Jak sprawdzić czy zawór prawidłowo działa Panowie mechanicy? Very Happy Apka MP98' Evil or Very Mad

Btw filmik zamieszcze jutro Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez theeiris dnia Pią 16:37, 07 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pią 13:11, 07 Mar 2014    Temat postu:

No opcji jest kilka.
Pierwsza to nasłuchiwać dźwięku czy linka "cyka" w różnym zakresie obrotów, ale to średnio skuteczne.
Podnieś bak, podświetl na zawór i zobacz czy linka się rusza.
Ewentualnie, ale tak chyba tylko można sprawdzić elektromagnes to wyciągnąć go i podpiąć pod akumulator i obserwować czy się rusza czy nie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 13:28, 07 Mar 2014    Temat postu:

to wygląda jak byś kręcił zimny silnik ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
theeiris
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 16:40, 07 Mar 2014    Temat postu:

Panowie sprawdziłem dziś vmax gpsem i wyszło mi 128 przy przełożeniach 15:38.

Myślicie, że to kwestia przełożeń? Nie wkręciła się wyżej niż 10-11k kiedy mierzyłem.

Jakieś sugestie? Regulacja, lewe powietrze? Nie zmierzyłem kompresji bo średnio mam czym, tylko tak na próbę palcem no to wypychało dosyć znacznie Wink Help Panowie !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pią 18:14, 07 Mar 2014    Temat postu:

No to mało. Razz
Trzeba sprawdzać po kolei, badaj najpierw zawór.
Dobrze by było jednak sprawdzić tą kompresję, teoretycznie na każdym warsztacie powinien być manometr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:53, 07 Mar 2014    Temat postu:

hm czy 128 mało.. przez to przełożenie pewnie sporo tracisz, ja mam 14/39 i około 140.. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Pią 22:57, 07 Mar 2014    Temat postu:

Wandet ale ty masz nawet 160ccm ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:04, 07 Mar 2014    Temat postu:

no właśnie Wink ale jak by mu się udało to jakoś zwiększyć (bez zmiany przełożenia) to może i u mnie by pykło także czekam, myślcie Panowie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Pią 23:05, 07 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
theeiris
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 15:36, 08 Mar 2014    Temat postu:

Ogólnie dziś zacząłem od porządnej regulacji i czyszczeniu gaźnika oraz czyszczeniu filtra. Wycinam nową uszczelkę na kapę od sprzęgła i jeszcze chcę kupić nowy o-ring pod głowicę, macie może jakiś namiar na takową za mały hajs? Na mielochu 60zł :v Na easy parts 30, macie namiar na jakieś jeszcze tańsze nie kupując całego zestawu? Wink

Edit: oring zamówilem na aktomie, a teraz czaje się na jakiś mało sponiewierany napęd z jakiejś apki na części 17:38-40 ma ktoś w jakiejś małej kasie? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez theeiris dnia Sob 18:18, 08 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin