Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 12:10, 22 Sie 2011    Temat postu: Remont?

Witam ostatnio moja aprilia nie trzyma wolnych obrotów, tzn. jak się rozgrzeje i spuszcze ją na wolne obroty to zgasnie i ciężko jest ją odpalić, ale gdy jade tak na ponad 7 tys. obrotów jest dobrze, nie gaśnie i idzie jak burza. Gdy wczoraj wykręciłem świece zauważyłem na niej olej!
Zmierzyłem kompresję a tam 5,5 - 6 Confused

Przy tej kompresji remont silnika jest nieunikniony?
A jeżeli jest olej na świecy to może poszły tylko pierścienie i dlatego nie trzyma kompresji? Dodam jeszcze że w silniku coś jakby stuka, nie wiem czy to łożyska na korbowodzie czy co, ale zakładając, że to łożyska to jaki byłby koszt remontu silnika wraz z tymi łozyskami?

Sam nie będę się tego podejmował, ile może wziąć mechanik za remont?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 12:17, 22 Sie 2011    Temat postu:

Czemu olej na świecy ma świadczyć że poszły pierścienie, przecież to nie jest 4t.
w 2t cała komora spalania wypełniona jes paliwem powietrzem i benzyną.
Musisz niestety wymienić tłoczek, nie wiem czy miałeś już tuleje na cylku, raczej po prostu już się skończył tłok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 12:25, 22 Sie 2011    Temat postu:

Aha, no spoko, wcześniej miałem 4T i stąd mi przyszło do głowy o tych pierścieniach, tulei na cylindrze jeszcze nie było, więc będzie można oddać do tulejowania, ale pomijając to i zakładając, że będzie to nowy cylinder i tłok wraz z tymi łozyskami na korbowodzie ile by kosztował taki remont u mechanika? (robocizna + cześci)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Pon 13:09, 22 Sie 2011    Temat postu:

Nowy cylinder chyba 1300-1400zł NIE oryginalny z MITAKI całkowity koszt hmmm zamkniesz się w 2,5-3tyś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 13:40, 22 Sie 2011    Temat postu:

hmm, to jednak tulejowanie (jeśli będzie to możliwe) wyjdzie duuuuuuużo taniej i wtedy zakupiłbym tłok wossnera za te 300-400zł

A na allegro znalazłem zestaw Mitaka 1450zł cylinder+tłok
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale będę stawiał na tulejowanie o ile to możliwe i lepszy gatunkowo tłok, bo jeżeli będzie jeszcze coś z łożyskami albo z korbowodem to wyjdzie kasy w ..ujjj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewniowa/Brzesko

PostWysłany: Pon 13:40, 22 Sie 2011    Temat postu:

u mnie komprecha była 4,5bara cylek był w idealnym stanie więc wymieniałem tłok na selekcje większy(350zł), korba(330zł), łożyska + uszczelniacze(130zł), uszczelki(120zł), olej w skrzyni(60zł) i wał do regenerki:)
mechanik bierze za taką przysługę u mnie 400zł a regenerka wału (prasowanie, wyważenie, chrom na bieżnie) koło 200zł
z tym że czekam jeszcze na wał bo duża kolejka jest i nie mogą sie za to zabrać w zakładzie;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 13:43, 22 Sie 2011    Temat postu:

DiKej jak podliczyłem u Ciebie wyszło ponad 1500zł wraz z robocizną, mam nadzieję, że u mnie do wymiany będzie tylko tłok, ew. uszczelniacze i nic więcej, bo z kasą mam cienko.

Dzięki za pomoc, teraz muszę umówić mechanika ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewniowa/Brzesko

PostWysłany: Pon 13:45, 22 Sie 2011    Temat postu:

i jeszcze jak rozbierasz silnik to olej przekładniowy pasuje wymienić i uszczelki;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 13:48, 22 Sie 2011    Temat postu:

uszczelki koniecznie, a olej mam wlewany nowy tydzień temu Wink Dikej a jak ty miałeś tak małą kompresję to też Ci gasł na wolnych/niskich obrotach po rozgrzaniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewniowa/Brzesko

PostWysłany: Pon 13:55, 22 Sie 2011    Temat postu:

wiesz co, ja jechałem z kursu do domu i po drodze zgasła. kolega mi mówił że jak słyszał jak jade to tak jakby sie miał silnik rozlecieć, później, jak kręciłem rozrusznikiem to wszystko normalnie obracało tylko nie odpalałaRazz
myślałem że sie zatarła, ale zawiozłem do mechanika i właśnie to wina słabej kompresji i lekki luz na łożysku tym na dole korby byłRazz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MrB
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:37, 22 Sie 2011    Temat postu:

Powiem Ci tak, tulejowanie z tłokiem wyjdzie ok 700 zł ( Jeżeli będzie to motor tech i tłok wossner ) Jeżeli będziesz wymieniać korbe to koszt od 200-400 zł + robienie wału do 200 zł. Simeringi z łożyskami na cały silnik łącznie ze skrzynią wyszły mnie 300 zł. No i uszczelki okolo 150 ( athena ), i robocizna myśle mechanik weźmie 200 + .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel13
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Rudka City k. Lublina

PostWysłany: Pon 18:01, 22 Sie 2011    Temat postu:

Ale i 200zl mozna zaoszczedzic jak sie samemu umie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Pon 18:26, 22 Sie 2011    Temat postu:

Powiem tak bez rozkręcenia silnika nic nie zdziałamy tu a po drugie nie jeździj już na nim dopóki nie jest za późno bo wiesz może być gorzej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 19:21, 22 Sie 2011    Temat postu:

Kolego zdejmij cyla i zobacz tłok luzy na korbie itd, nie oddawaj jej do mechanika bo zedrze z Ciebie kase za nic, bo ten silnik to banalna sprawa.

Panowie powiem wam jedno gdybym miał kupować jakąś 125 to napewno nie kupiłbym rs,
Patrzcie jak to się psuje ;p Tyle z nimi problemów. ale to taki off topic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MrB
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:49, 22 Sie 2011    Temat postu:

Jak chcesz to ja Ci moge remonta zrobić Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin