Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rotax 122 vs. Rotax 123

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Czw 22:27, 29 Lip 2010    Temat postu: Rotax 122 vs. Rotax 123

Często na forum można spotkać się z pytaniami typu:
Czym się rózni silnik Rotax 122/123, który lepszy, w jakich rs/af1 znajduje się dany silnik i wiele innych.
Dla tego postanowiłem napisać artykuł.

WSTĘP:

BRP-Rotax GmbH & Co KG, znany po prostu jako Rotax, to austriacki producent silnika. W ciągu ostatnich 50 lat firma opracowała ponad 350 modeli silników i wyprodukowała ponad sześć milionów silników.
Nie będę pisał tu o silnikach do ATV, kartów, skuterów śnieżnych i innych bo przecież takie nas nie interesują. Dokładnie napiszę o modelach Rotax 122 i rotax 123.



Typ 122 i 123:

Silniki jedno cylindrowe o pojemności 125 cc.
Stosowano je w Motocyklach Aprilia AF1 / RS125.
Silniki te miały za zadanie przy użyciu układu wydechowego z zaworem zwanym " rave " zwiększyć moc szczytową, a jednocześnie zachowanie niskiego momentu obrotowego.




Rotax 122:

Stosowane w Motocyklach Aprilia RS 125 od roku 1997.
Zamiennik silnika Rotax 123 ze względu na dłuższą żywotność oraz mniejsze spalanie.


Rotax 123:

Stosowane w Motocyklach Aprilia Rs 125 i Aprilia AF1 do roku 1996.



Różnice między silnikami Rotax 122 i 123:

Roznica pomiedzy tymi silnikami to przede wszystkim inna skrzynia biegów i w rotaxie 122 mniejsze spalanie.
Różnią się też tym, że cylindry w rotaxach 122 są pokryte powłoką nicasilu co zwiększa ich żywotność nawet do 30% !! w porównaniu do silników Rotax 123.
Na pytanie czy cylinder z silnika rotax 123 będzie pasował do 122 i odwrotnie stanowczo odpowiadam NIE.. Różnice widoczną na pierwszy rzut oka można zobaczyć poniżej:





Sposoby blokowania silników Rotax 122 i Rotax 123:

Silniki te blokowane są na kilka sposóbów:
1. Blokada na wydechu ( zwężka w dyfuzorze ).
2. Moduł zapłonowy.
3. Zawór wydechowy.
4. Katalizator.
5. Filtr Powietrza.


To by było chyba na tyle. Jeżeli coś pominąłem lub w czymś się pomyliłem to napiszcie na PW, a poprawię.


Wszystkie silniki Rotax 122 i 123 niezależnie od wersji zbudowane są na tych samych podzespołach więc informacja która wersja ile ma mocy jest zbędna i prowadzi tylko do konfliktów.


Post został pochwalony 4 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pon 17:01, 02 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin