Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbieranie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 18:30, 04 Kwi 2012    Temat postu: Rozbieranie silnika

Witam,
będę rozbierał silnik (zmiana korby) i chciałem się dowiedzieć, co demontować najpierw i na czym kończąc. Z góry dzięki za odpowiedź. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 19:05, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Kolego a co tu pisać. Wyciągasz silnik z ramy i musisz go zorpołowic żeby wał wyciągnąć i po sprawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 19:17, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Silnik już odkręcony, próbowałem go wyjąć z ramy ale nie chce iść, będę jutro próbował.
Ale konkretniej od czego zacząć, cylinder rozumiem zdjąć i już rozpoławiać? Dozownik odkręcać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Śro 19:23, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Odkręć wszystko to co przeszkadza w rozejściu się karterów. Czyli Od początku :

Gaźnik / króciec / zawór / głowica / cylek / pokrywy przekładni / sprzęgło / magneto i dalej lecisz już z małymi częściami. Niczego nie pogub Smile pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 21:09, 04 Kwi 2012    Temat postu:

jeszcze wydech,plastikowe tryby

Magneto możesz zdjąć po rozpołowniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Śro 21:46, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Wydech, gaźnik i zawór już wyjąłem przed wyjmowaniem silnika z ramy. Wink Będę jutro działał więcej, dzięki. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 9:47, 05 Kwi 2012    Temat postu:

moja rada nie bij młotkiem czy jakimiś klockami, tylko sprawdź zanim rozpołowisz czy wszystkie śróby wykręcone bo łatwo przeoczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Czw 10:00, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Radze podłożyć lewarek pod tylni amortyzator żeby moto nie siadlo gdy będziesz wyciągał ta długą srube co idzie przez wahacz. I jeszcze jedna rada ostatnia srube odkręć ta na cylindrze co trzyma silnik w ramie, kolanami docis silnik do gory wyciągnij ta srube i silnik wyjdzie bez problemu, z wkladaniem ta samo ze silnik na kolanach i pierwsza srube wkladasz ta przy cylindrze (ja tak robilem i zawsze bylo mi najlatwiej tym sposobem a silnik z apki wyjmowałem 5 razy i doszłem do takiej wprawy ze wyciagam silnik w 10 min Smile )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Czw 15:50, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Już mam trochę rozebrane. W skrzyni była ułamana jedna zębatka: [link widoczny dla zalogowanych] Idzie coś takiego kupić osobno, jako jedna część, tak?

Po czym poznać, że korba rzeczywiście jest do wymiany? Ruszałem ją na boki i chodzi trochę, ale nie wiem jaki powinien być luz.

Kolejna sprawa, przy 3-5 tys RPM było słychać metaliczne brzęczenie, ponoć to cylinder do wymiany. Rozebrałem, cylinder wydaje się ok myśle, aczkolwiek nie wiem jak wyglada taki kwalifikujący się do wymiany. Przesyłam foto cylka i tłoka (tłok już troche ubrudziłem łapami.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze takie pytanie, bo jest coś takiego jak wałek wyrównoważający, jak to wygląda? Żebym potem mógł dobrze to ustawić. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cadavre dnia Czw 16:18, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Czw 17:34, 05 Kwi 2012    Temat postu:

korba na boki moze mieć luzy tylko gora doł nie moze byc. Cylinder wyglada ok ale tłoczek do wymiany

zobaczysz go dopiero gdy rozpołowisz silnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Czw 17:48, 05 Kwi 2012    Temat postu:

A jest możliwe, że to klekotanie na niskich obrotach było skutkiem tego urwanego trybu? Bo nie wiem wkońcu czy zmieniać tą korbę czy też nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Czw 18:46, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Racze jest możliwe bo dosc duzy kawalek zostal ulamany. A sprawdzałeś czy korba ma luzy gora doł(przy wale a jak nie to spr czy sa luzy gora dol przy tłoku )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Czw 18:50, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Jutro sprawdzę te luzy, korba ma chyba jakieś malutkie, a na tłoku to nie wiem. A to trzeba wymieniać całą korbę czy nie starczyło by zmienić tylko łożysk?

Więcej foto cylindra do oceny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tłoczek mówisz raczej do wymiany?

Jeszcze takie pytanie, te dwa duże tryby (u mnie jeden brązowy, drugi żółty) są jednakowe? Bo muszę zamówić taki jeden, chyba używkę, i nie wiem czy one są takie same czy sie czymś różnią. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cadavre dnia Czw 19:58, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Czw 20:08, 05 Kwi 2012    Temat postu:

U mnie sa takie same te tryby ale ja mam rotaxa 123 nie wiem jak jest w 122 wiec niech sie ktos inny wypowie. A cylinder jak najbardziej ok. Samych łozysk sie raczej nie wymienia zawsze caly komplet.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 21:28, 05 Kwi 2012    Temat postu:

w 122 tryby tak samo są jednakowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin