Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik stanął przy 170kmh i zablokował koło!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:23, 29 Kwi 2009    Temat postu: Silnik stanął przy 170kmh i zablokował koło!!!

Witam wszystkich.
Jechałem dziś Trójmiejską obwodnicą i zachciało mi się przeciągnąć mojego "cukiereczka" na maksa. Po jakichś 5km na pełnym gwizdku przy 170km/h zblokowało mi tylne koło ale dzięki Bogu jakoś z tego wyszedłem. Nie jestem super mechanikiem,ale czuję że zatarłem sinik przegżewając go. Jak stanąłem na poboczu,to był nadal zblokowany,odpuszczając dopiero gdzieś po 15min. Próbowałem go odpalić,ale niestety. A jak brałem na zapych,to słyszałem jakby popuszczał gdzieś bokiem powietrze /może uszczelka pod cylindrem,głowicą/. Jutro spróbuję się do niego dobrać.
Załamka....
Proszę o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuki100
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 12:32, 30 Kwi 2009    Temat postu:

a przegrzałeś do ilu stopni??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamis__1992
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Strzałkowo

PostWysłany: Pią 9:15, 01 Maj 2009    Temat postu:

mogła się zatrzeć spuchł tłok i zablokował sie i przy tym zblokował skrzynie i koło ci się zawleklo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:36, 01 Maj 2009    Temat postu:

Jeszcze nie zdążyłem się do niego dobrać,także nic nowego nie napiszę. Jak stanąłem na poboczu,to pokazywał 98stopni C na wyświetlaczu.
Czy mogło stać się również coś z wałem czy skrzynią biegów????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:53, 01 Maj 2009    Temat postu:

Ja miałem to samo, tylko że koło mi się nie zablokowało...
Więc ... brałeś na pych :/ - źle ... ;/

w 100% masz do wymiany tłok .... i nie daj Boże tuleje ...
u mnie pękł pierścień ... i właśnie to musiałem zrobić :/

A i czy jak ci się zablokował, to strzeliło cos?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:53, 01 Maj 2009    Temat postu:

Nie,chyba nic nie strzeliło. Po prostu się zablokował i wyłączył. Z szóstego biegu wrzuciłem go na luz i tyle. A co będzie jeśli stało się coś z tą tuleją?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:54, 02 Maj 2009    Temat postu:

Jeśli tuleja jest zarysowana to jest do wymiany....
z tego co się orientuję to na nicasilu można wcale albo 1 szlif zrobić ...
Ja niestety nie miałem tego szczęścia ... i obecnie mam tuleje żeliwną ... (koszt tego jaki mnie wyniósł + nowy tłok wossnera (kuty) to ok. 800-900zł)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:58, 04 Maj 2009    Temat postu:

Witam wszystkich po weekendzie!
Dobrałem się w końcu do mojego sprzętu. Zdjąłem cylinder....moto zatarty. Mam cylinder GILARDONI w którym pracował tłok z napisem METEOR /jednen pierścień/ o średnicy wg. mojej sufmiarki 53,5mm. W cylindrze nie ma żadnej tulei. Moje pytanie brzmi,czy mogę zrobić szlif bez tulejowania?!?!?! I jaki tłok powinienem zakupić.
I druga jeszcze bardziej nurtująca mnie sprawa,to luz na łożysku połączenia korbowodu z wałem,który wynosi ok 1mm poosiowo /na boki/. W pionie nie ma żadnego luzu. Wydaje mi się że nie jest to żaden problem,ale pierwszy raz w życiu rozkręcam motorek,więc wolałbym wiedzieć jak to powinno wyglądać.
Ostatnia sprawa to uszczelnienia. Uszczelka pod cylinder dotnę sobie sam z klingierytu odpowiedniej grubości /wg sufmiarki 0,5mm/. Ale oringi pod głowicą i pokrywą były czymś dodatkowo nasmarowane i nie wiem co to jest?!?!?!?
Proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 13:45, 05 Maj 2009    Temat postu:

jest to smar do wysokich temperatur.Zastępuje on uszczelki.Z tym wałem jest wszystko ok lekki luz musi być,ale nie za wielki taki jaki opisujesz jest ok Smile Cycek gilardoni często spotykany i dobry zamiennik w niemieckich motocyklach.Pozdrawiam.
Z tego co wiem nie da rady szlifu.www.motor-tech.pl
Poszukaj tematu na forum było już o tym Smile pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:36, 05 Maj 2009    Temat postu:

Zawiozłem dzisiaj cylinder do szlifowania. Pan Hruzdowicz /podobno jeden z naj na pomorzu/ powiedział mi że może da się go honować. Jutro p 12g. odbiór,koszt tylko szlif to 60pln. Jeśli da radę w takiej wersji jak powyżej,to zakupuję tłok Vertexa i zobaczymy jak to będzie śmigać. Potwierdził mi również że ten luz na połączeniu korbowodu z wałem jest dopuszczalny. Także jestem dobrej myśli,iż może obędzie się bez większych kosztów. Dzięki Wszystkim za informacje.
Dopiszę puentę po mam nadzieję rychłym uruchomieniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 8:29, 07 Maj 2009    Temat postu:

Honowanie nic nie dało,za głębokie rysy... Wysyłam dziś cylinder do Moto-Techu, żeliwna tuleja i Wossner. Myślałem też o Polinim 160cm3,ale 1600pln to lekkie przegięcie.
Pozdrawiam wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:36, 07 Maj 2009    Temat postu:

Czyli będziesz miał tak jak ja :]

Mi gites śmiga teraz Smile

Także jak coś napisz jeszcze jaki koszt Ciebie wyszedł ^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 11:06, 08 Maj 2009    Temat postu:

OK,jak wróci i odpalę to napiszę co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 0:12, 30 Maj 2009    Temat postu:

Cylinder z żeliwną tuleją i tłokiem wosnera dostałem od Pana Woryny przedwczoraj. Dzisiaj po złożeniu była już pierwsza jazda próbna....wszystko OK. Jestem wyjątkowo zadowolony,ponieważ to mój pierwszy tak poważny "zabieg mechaniczny" w życiu i do tego zakończony sukcesem. Przejechałem z 20 km i nie zauważyłem niczego niepokojącego,także jestem dobrej myśli. Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie temperatury i docierania. Mianowicie u mnie podczas jazdy utrzymuje się pomiędzy 65-70-st.C,a na postoju dochodzi do 85 i nie wiem czy nie powinienem zainwestować w odkamieniacz chłodnicy. A druga sprawa,to docieranie... Przeczytałem wszystko o temacie na forum i zdaję sobie sprawę że 500km będę się musiał przemęczyć 50km/h,ale co dokładnie znaczy aby ją "przepalać" ,jak często to robić,z jaką prędkością i na jakich obrotach?
Pozdrawiam serdecznie.
Adrian


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adrianellooo dnia Sob 0:13, 30 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hiszpan
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Sob 8:35, 30 Maj 2009    Temat postu:

jeśli chodzi o temperaturę to normalna rzecz ;p
a z docieraniem to od czasu do czasu po jakiś 200km od czasu do czasu przez chwile możesz go powoli przycisnąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin