Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szarpnięcie na wyższych obrotach
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pon 14:28, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Pablo910 napisał:
Ja na pierwsze 5l to 200mnl oleju wlałem.

I jeszcze może miałeś dozownik?
Pozdrawiam twoje pierścienie.. tak to sie docieralo komary i inne zabytki.


[link widoczny dla zalogowanych]

Technika>docieranie.

I przestańcie lać dodatkowego oleju bo to gówna da.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TeDeX dnia Pon 14:28, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pon 14:31, 16 Kwi 2012    Temat postu:

@UP
Zapobiegnie docieraniu albo poprostu dodatkowy nagar sie zrobi na tloku ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Pon 15:26, 16 Kwi 2012    Temat postu:

waldorm napisał:
Rysio napisał:
Myślę że za szybko zabrałeś się za zwiększanie obrotów... Ludzie naczytali się jakiś tematów o docieraniu moto na wysokich obrotach, może to się sprawdza przy nowych silnikach, ale nie przy starej, dwusuwowej konstrukcji. Po prostu Tłok ci 2 razy spuchł i zablokowało go, radzę ci uważać, i przez pierwsze 500km nie ..przekraczać 7 tys. Ewentualnie przycisnąć raz na jakiś czas do 9, ale tylko na chwilę...
P.s Zwiększyłeś dawkę oleju na docieraniu, dolewasz 50ml do baku?


W rs stara konstrukcja? Hmmm moze nie jest ona naowsza alr niejest taka stara ... Stara konstrukcja to mozemy powiedziec o silnikach w simsonach etc... Gdzie niena takich przeciążeñ.... I tnie trzeba duzych obrotow żeby sie dotarł, a jednak rs wytrzymują bardzo duże przeciązenia i trzeba troche wiekdzych obrotow aby sie dotarl... Niemowie tu o przeciążaniu go... Tylko o częstym otwieraniu przepustnicy...


No a co nowa? Razz w pierwszych Af1 były montowane Rotaxy 123, czyli to były lata 80, a 122 nie różni się wiele od 123, więc za nowa konstrukcja to to nie była. A do simsonów nie ma co tego porównywać, bo silniki RS były robione tak żeby wytrzymywały spore obciążenia, no ale bez przesady, pierwsze 50 km i już kręcenie prawie na maxa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pon 15:31, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Ale tutaj nikt nie mówi o kręceniu na maxa tylko obciązeniu silnika tak aby pierscienie mogły pokonać(zetrzec) filtr olejowy i dotrzeć się razem z gładzią cylindra Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 15:45, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Dozownik mam ale ustawiony jest na stałe i podaje minimum czy gaje gaz czy nie on cały czas podaje olej ale bardzo minimalnie. Może 20ml może mniej na 100. Sam robię mieszankę. Każdy robi jak uważa, ale to nie o to tu chodzi.


Bo dalej nie wiadomo co szarpnęło u założyciela tego tematu vidmo002


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:57, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Prawdopodobnie silnik sie przegrzal i tlok spuchl...chyba ze luz na pierscieniach zostal zle dobrany w co watpie. Motocyklem mozna nawet ciezarowke pchac na doatrciu ale tylko na 10s chodzi o to ze jest temp. ktorej trzeba pilnowac.I czy podczas skladania nie popelniono jakiegos bledu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Pon 18:41, 16 Kwi 2012    Temat postu:

waldorm napisał:
Ale tutaj nikt nie mówi o kręceniu na maxa tylko obciązeniu silnika tak aby pierscienie mogły pokonać(zetrzec) filtr olejowy i dotrzeć się razem z gładzią cylindra Smile


Tylko jak widać na tym przypadku trzeba uważać bo sam tłok na początku może spuchnąć i można sobie narobić problemów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pon 18:44, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Tylko dziwi mnie jedno kolega miał normalną temp więc jakim cudem tłok spuchł? Tłok chyba puchnie pod wpływem dużej temp? Chyba, że się myle to niech ktoś mnie poprawi. A może to nie ma nic wspólnego z remontem? Bo z tego co wiem to kolega rozkręcał jeszcze gaźnik, likwidował dozownik itd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 6:22, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Temp która tak pilnujecie to jest temp płynu chłodzącego a nie części pracujących. Więc jak kolega dał gaz to przez 10 sekund pracy silnika tłok mógł sie tak rozgrzać ze spuchł a temp płyny mogła się nie zmienić lub skoczyła o 1 lub 2 stopnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Wto 14:37, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Zgadza się ale raczej temperatura w tak dynamiczny sposób się nie zmienia, a juz nie wspomne o puchnięciu tłoka... Kolega jak zakrecił do 9 zaczoł mu tak jakby hamować czy tam zgasł.. Nie wiem bo się kolega nie określił dokładnie co się wtedy działo (jak gasnie to tez hamuje bo spada z obrotów przeciez) To nie możliwe to jest to, że w jednej chwili spuchł tłok spadły obroty i znów mogł jechac w ciągu paru sekund...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin