Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłumik RS można skrócić?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 12:58, 11 Gru 2011    Temat postu: Tłumik RS można skrócić?

Robię WSK z silnikiem od RS 125 rotax 123, i troche nie pasuje ta rurka cienka między dyfuzorem a końcówką, i na pewno będe musiał ją rozprostować, nie powinno to zaszkodzić, a mam takie pytanie, czy mógł bym ją skrócić, albo całkiem wywalić i odrazu jak sie kończy dyfuzor to przyspawać/przykręcić tłumik końcowy (tą puszkę) i nie straci silnik na mocy lub czy nie zmienią się jakoś osiągi czy charakterystyka pracy silnika itd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PeeTER
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 14:04, 11 Gru 2011    Temat postu:

Możesz zaraz za dyfuzorem dać końcówkę, widziałem już kilka rs'ek z takim skróconym dyfem, są nawet takie w sprzedaży.

A tak po za tematem Razz WSK z silnikiem rs'ki ? Very Happy Załóż jakiś temat o budowie tego pojazdu bo jestem ciekawy jak to wyjdzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 17:29, 11 Gru 2011    Temat postu:

Ok no to dobrze, niech się dla pewności jeszcze ktoś wypowie czy wtedy nie stracę na mocy, ani na momencie obrotowym który i tak nie jest za ciekawy.

Temat jest już założony tyle że na forum WSKi, tylko trzeba się zarejestrować i zalogować, ale warto bo opisuję wszystko od zera i oczywiście załączam, fotki na bieżąco i zamierzam dociągnąć tak temat do końca Wink

oto link: http://www.wskonline.fora.pl/usprawnienia-mechaniczne,83/wsk-rs-125,5882.html#55430


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 19:11, 11 Gru 2011    Temat postu:

Na pewno osiągów nie stracisz, byle byś tylko nie dotknął dyfuzora, w sensie, zebyś jego w żaden sposób nie naruszył, nie nadpiłował, rozumiesz? Swoją drogą to niezły kaskader jesteś, WSK to przecież strasznie miękki sprzęt, na zakrętach będzie trudno, szczególnie na oryginalnych kołach, chyba, że Project- Cross;P Ale to znowu jak z hopki wyskoczysz to rama jak trzaśnie to też nieciekawie xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 20:07, 11 Gru 2011    Temat postu:

Ok, rozumiem. W razie czego zostawię może kilka cm tej rurki. Jeżeli nie logowałeś się na tej stronie to Ci powiem że ramę wzmacniam i to sprawdzonymi sposobami, wstawiłem zdjęcia na jej początku zanim zabrałem się za cały projekt praktycznie. A do lasu to mam MZ 150 ETZ e. A co do projektu cross to tymi sposobami którymi opisałem i będę wzmacniał Swoją ramę to wzmacniają właśnie ramy wyczynowe do lasu do przeróbek typu cross i dają rade z tego co pisali na internecie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 21:53, 11 Gru 2011    Temat postu:

sam mam wsk i na tym forum jestem zalogowany więc na pewno obejrzę to Smile
wiesz co jeśli coś byś stracił to minimalne straty nawet nie odczujesz, bo wiadomo rura wydechowa w 2t z membraną jest jakby doładowanie w dyfuzorze część spalin się cofa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ursu$
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zasole Bielańskie

PostWysłany: Nie 23:10, 11 Gru 2011    Temat postu:

za dyfuzorem nic się nie stanie jak skrócisz, co innego jakbyś skracał odcinek od cylka do dyfuzora to wtedy coś się zmienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pon 21:19, 12 Gru 2011    Temat postu:

Ok, w takim razie tnę rurkę i dopasuje odległość tak jak Mi pasuje, nie tykając dyfuzora Wink
A co do projektu, martwi Mnie tylko jedno, że silnik w ramie będzie na sztywno, no ale może nie będzie tragedii, zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Wto 20:03, 13 Gru 2011    Temat postu:

Zawsze możesz zrobic sobie flansze na poduszkach, to dużo pomoże i odpadnie Ci przerabianie mocowań silnika w ramie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Wto 22:09, 13 Gru 2011    Temat postu:

Flansze na poduszkach? Jak to wygląda i na jakieś zasadzie bo nie kojarze?

Wie ktoś może czy dwie chłodnice od skutera Gilera Runner 50 wystarczą połączone szeregowo? Jedna jest wymiarów wys. 11cm szer 24cm. Bo musze jakieś dwie małe dać na bok tak jak ma chyba VTR 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Śro 19:21, 14 Gru 2011    Temat postu:

Musisz sobie wymyślic jakieś dwa kawałki blachy, w których zrobisz tulejki metalowe, w tulejki nabijesz simmerblocki chociażby z zawieszenia silnika od Keeway'a Hurricane'a, następnie przez poduszki przeciągasz szpilkę, która ma przechodzic przez otwór montażowy silnika Rs, dzięki temu silnik i flansza będzie na miękkim zawieszeniu, teraz tylko przykręcisz naszą flnszę bezpośrednio do mocowań WSK i miękkie zawieszenie silnika gotowe. Trudno to wytłumaczyc, jeśli nie brak Ci kombinatorskiej wyobraźni to powinieneś to zobaczyc w głowie;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Śro 21:11, 14 Gru 2011    Temat postu:

Troche Cię chyba rozumiem, ale Ja już nie mam mocować w tej ramie do WSK tylko do RS. Jak będzie trzęsło za bardzo to sobie coś wymyśle i wtedy się będe martwił.

Ok, ponawiam pytanie, czy dwie chłodnice połączone szeregowo od gilery runner 50 wydolą? Bo mam do kupna i czekam aż ktoś Mi odpowie. Dzięki z góry i czekam, na odpowiedź Wink

A jak nie wiecie to może niech ktoś poda 3 wymiary chłodnicy od RS 125 albo AF1 (sam kwadrat bez rurek na węże, i grubość) i sie obliczy objętość, porówna sie z chłodnicą od gilery razy dwa i jak mniej więcej będzie sie zgadzać to biore.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kusy6 dnia Czw 17:29, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Czw 22:13, 15 Gru 2011    Temat postu:

Powinny dac radę, jak by się grzała to wiatrak ew. dodatkowa chłodnica, ale według mnie dadzą radę. Ja bym się jednak na twoim miejscu przeszedł na złom i poszukał jakiejś nagrzewnicy samochodowej, zapłacisz grosze a będzie nawet wydajniejsza niż oryginał z Rs. Musisz pamiętac, że Rotax to wysilony motor, on strasznie nie lubi zbyt dużej temperatury. Lepiej dmuchac na zimne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 22:33, 15 Gru 2011    Temat postu:

Nawet nie trzeba złomu, na allegro nowe do golfa III widze po 23zł są: [link widoczny dla zalogowanych]
Tylko to ma być niby lepsze niż chłodnica od skutera?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy6
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pią 18:20, 16 Gru 2011    Temat postu:

ok, pytałem sie szefa mechanika co sądzi o tych nagrzewnicach, powiedział że były by, ale są delikatniejsze, więc pozostanę przy chłodnicach, a dodatkowo gorzej to było by odpowietrzyć.

A wracając do chłodnic, to chłodnica od af1 ma wymiary:
140x405x55 więc ze wzoru na objętość graniastosłupa AxBxH obliczyłem że to jest 3118500mm chyba sześciennych.

A chłodnica od gilery runner jest wymiarów:
110x240x35 więc wynik razy dwa to wyszedł 1848000mm sześciennych, więc troche mało, trzy te chłodnice nawet było by troche mało. Spróbuje znaleźć troche większą może. Ale jeszcze oblicze objętość chłodnicy od RS i zobaczę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kusy6 dnia Pią 18:27, 16 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin