Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie pozycji walka balansowego (balance shaft) POMOCY!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtigger
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin / Luton

PostWysłany: Sob 3:17, 06 Mar 2010    Temat postu: Ustawienie pozycji walka balansowego (balance shaft) POMOCY!

Czy moze ktos dysponuje wiedza / zdjeciem ustawienia walu balansowego wzgledem walu korbowego w silniku Rotax 123 Aprilia RS 125 z 1998r?

Rozbierajac silnik zapomnialem zwrocic uwage na znaczniki i sposob ustawienia plastikowych zebatek. Jestem na etapie zakonczenia naprawy i wlasnie pojawil sie problem... Walek balansowy ma kreske znakujaca, wiec z tej strony to nie klopot.

Kwestia jest ..: w jakiej pozycji wsunac plastikowa zebatke na wal korbowy. Czy znacznik ma byc wyrownany kluczem (key) czy moze w jakiejs innej pozycji??

Zaznaczam, ze chodzi o silnik gdzie wal od strony sprzegla ma gwint na nakretke a nie na zapinke. Wiec na wale nie ma sladu po zadnym znaczniku.

Czy ktos moze jest w stanie pomoc?

Pytam, bo chce oszczedzic czasu i fatygi (i ewentualnych uszkodzen) na proby odpalania silnika po wlozeniu do ramy i kilkukrotnym skladaniu i rozkladaniu.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wtigger dnia Sob 12:29, 06 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarTinI
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:16, 06 Mar 2010    Temat postu:

ja mam kreske na wale, popatrz dobrze, na końcu wałka jest nabite.

A co do usawienia wałka, to powinien być ustawiony przeciwnie do przeciwwagi wału, czyli tam gdzie stopa korbowodu jest, jak korbowód zjedzie w dół maks, to wałek wyrównoważający(bo tak to sie prawidłowo nazywa) wtedy ma iśc na samą góre. i one sie tak zmieniają w ruchach, dzięki czemu silnik tak nie wibruje, cała filizofia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarTinI dnia Sob 14:07, 06 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtigger
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin / Luton

PostWysłany: Sob 16:56, 06 Mar 2010    Temat postu:

Dzieki. Przepraszam za nazewnictwo, ale nie jestem mechanikiem i znam jedynie angielskie prawidlowe okreslenia.

Przygladalem sie walowi dokladnie i sek w tym, ze tegoz nabicia nie ma ani sladu. Jak to ma dzialac to mniej wiecej wiem. Chcialem po prostu byc precyzyjny, aby nie wyszly jakies wibracje przy wysokich obrotach w czasie jazdy.

A takie pytanie dodatkowe ... Nabicie znaczace na walku wyrownowazacym znajduje sie po stronie pustej czy po stronie masy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarTinI
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:22, 07 Mar 2010    Temat postu:

Kolego zarzuć fotke tego wału Twojego pomoge Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtigger
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin / Luton

PostWysłany: Czw 8:35, 11 Mar 2010    Temat postu:

Dzieki. Poradzilem sobie kierujac sie Twoimi wskazowkami / sugestiami.

Temat bedzie gotowy do zamkniecia, tylko umieszcze rysunek (dokladnie wyjasniajacy zagadnienie) dla przyszlych poszukujacych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin