Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelki- problem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz149
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:11, 25 Lut 2012    Temat postu: Wymiana uszczelki- problem.

Witam. Lada moment sezon i w wolnym czasie zaczalem dlubac przy Aprili. Uszczelka pod cylindrem przepuszczala, wiec postanowilem ja wymienic.
Dzisiaj zdjalem cylinder, wymienilem uszczelke, ale mam problem.

Aprilia w czasie prac jest caly czas na "luzie" bez wpietego biegu. Gdy zmienialem uszczelke przestawilem tlok na korbowodzie, byl dosyc wysoko i mi spadl poprostu. Jak teraz wszystko zloze do kupy to bedzie ok? Nie przestawilem zaplonu, czy nic tym sposobem nie narobilem?

Drugi problem to to, ze nie moge nalozyc cylindra na tlok. Pierscienie nie chca sie do konca zwezyc. Czy w tloku sa jakies specjalne rowki ( w miejscach na pierscienie ) dzieki ktorym mozliwosc scisniecia pierscieni jest wieksza?

Trzeci problem to plyn chlodniczy. Sruba spustowa pompy zlalem troche plynu, w cylindrze pusto, ale w chlodnicy zostalo chyba troche plynu, bo gdy sciagne waz idacy od niej do pompy, leci dosc spory strumien. Mialem wlany zielony plyn, a kupilem niebieski.
1. Czy moge je polaczyc? Czy zlac wszystko z chlodnicy i zalac na nowo? 2. Ile mniej wiecej potrzebuje do zapelnienia calego ukladu?
3. I czy zaplenie chlodnice poprzez zbiornik wyrownawczy+ odpowietrzenie, czy musze jakos ja zalac bezposrednio,

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
Przepraszam za pytania "logiczne" ale jestem zielony, i postanowilem poznac swoj motocykl rowniez od "srodka".

Mateusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz149 dnia Sob 20:19, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bula903
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śl.

PostWysłany: Sob 20:34, 25 Lut 2012    Temat postu:

1. Nic się nie stało przez to, że pokręciłeś wałem ..

2. Tak. W tłoku są specjalne rowki na pierścienie, poszukaj ich

3. Możesz je połączyć, nic się nie stanie. Wchodzi 0,8l płynu o ile dobrze pamiętam. Normalnie nalej do zbiorniczka on sobie sam "zassa" płyn poprzez pompe. Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz149
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:51, 26 Lut 2012    Temat postu:

Dziekuje za blyskawiczna odpowiedz, zajme sie tym niedlugo Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 16:08, 26 Lut 2012    Temat postu:

Małe sprostowanie: w tłoku masz frezy na pierścienie, są tam też takie jakby "zamki" czyli po prostu niewielkie wypusty w tych frezach, w pierścieniach zaś masz wgłębienia na te "zamki". Chcąc to wszystko złożyć musisz ustawić pierścienie tak, by ich wgłębienia były idealnie nad zamkami i wtedy ścisnąć pierścienie palcami (pierścienie muszą się zrównać z krawędzią tłoka) i wtedy wsuwasz. Dla laika to może być odrobinę kłopotliwe, ale na pewno sobie poradzisz, tylko spokojnie, bez nerwów, bo można łatwo pierścienie połamać jak będziesz pchał tłok na chama do cyla;P

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin