Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZATARTA! PILNE
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 15:42, 28 Sty 2012    Temat postu:

W motor-techu nie ma co robić. Jak cię stać to kupuj nowy cylinder, bo wstawianie tulei to gówniana robota. Oryginalny cylinder na nicasilu zawsze będzie lepszy niż tuleja, tłoki w RS nie są przystosowane do tulejowania, bo nie da się tam tej tulei wybić, i wsadzić nowej, tylko trzeba ją na tokarce wyciąć i dopasowywać tuleję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 16:01, 28 Sty 2012    Temat postu:

Ja powiem tak: jak robiłem w Moto-Duecie to z tamtąd wszystkie cyle szły do tulejowania właśnie do Motor-Techu, koleś robi dobrą robotę, tuleje są porządne, tłoki dobrze dopasowane, tylko okna w tulejach zawsze trzeba było samemu poprawiać, to jest jedyny minus. A to, że się grzeje to bujda, już tyle fur wyjechało od nas na tulejach Woryny i żadnych negatywnych skutków ubocznych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 16:10, 28 Sty 2012    Temat postu:

Temperatura na tulei jest zawsze większe niż na nicasilu, ale ogólnie, na zwykłej tulei jest większe tarcie, gorsze odprowadzanie ciepła, gorsza żywotność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Sob 16:36, 28 Sty 2012    Temat postu:

Rysio napisał:
W motor-techu nie ma co robić. Jak cię stać to kupuj nowy cylinder, bo wstawianie tulei to gówniana robota. Oryginalny cylinder na nicasilu zawsze będzie lepszy niż tuleja, tłoki w RS nie są przystosowane do tulejowania, bo nie da się tam tej tulei wybić, i wsadzić nowej, tylko trzeba ją na tokarce wyciąć i dopasowywać tuleję.


Kilka nieścisłości w Twoim poście.

Rysio napisał:
tłoki w RS nie są przystosowane do tulejowania


Bardzo ciekawa teoria. Ile żyje jeszcze podobnej bzdury nie słyszałem..


Rysio napisał:
bo nie da się tam tej tulei wybić


Oryginalnie nie ma tuleji więc nie ma co wybijać.. a Ty piszesz o wybijaniu tuleji..

Rysio napisał:
tylko trzeba ją na tokarce wyciąć



Używając specjalistycznych nazw urządzeń/maszyn staraj się pisać również specjalistycznie co robią takie maszyny. Później kwitnie w necie głupota za głupotą. Wyciąć można nożyczkami a nie tokarką.







Ogólnie uważam że wprowadzasz czytających temat w błąd ponieważ nie ma czego takiego jak nieprzystosowanie tłoków do tuleji żeliwnych.

Co do tematu to zawsze przy przeróbce cylka z nicasilu na tuleje żeliwną mogą powstać niedokładności w kanałach co się przenosi na osiągi itp ponieważ tam role grają wartosci mniejsze niż milimetry. Jest to pewne ryzyko które się ponosi decydując się na taką przeróbkę jednak wiele 2T na tym jeździ i ludzie jakoś za bardzo nie narzekają. Jeden może mieć zrobione lepiej, drugi gorzej. Jakoś trzeba sie tym pogodzzić albo kupić nówkę z nicasilem o ile ktoś ma i chce na to przeznaczyć tyle kaski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 16:39, 28 Sty 2012    Temat postu:

Sory, nie miałem na myśli tłoka tylko cylinder Embarassed mój błąd.
Z tą tuleją dokładnie o to mi chodziło, nie ma jej oryginalnie, dlatego żeby ją wbić, trzeba wytoczyć, czy w jakiś inny sposób usunąć wnętrze cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
milosz445
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Byczyna

PostWysłany: Sob 17:05, 28 Sty 2012    Temat postu:

sorry, nie znam się na mechanice ale mechanik powiedział, że mam chyba cylinder na nicasilu. Więc pytam jaki jest koszt naprawienia cylindra czyli chyba te tulejowanie. No i gdzie robić jak nie w tym motor-techu ? gdzie polecacie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Sob 22:46, 28 Sty 2012    Temat postu:

Jeśli masz culinder oryginalny jeszcze to napewno masz na nicasilu.

Koszt tulejowania wraz z tłokiem Wossnera to koszt ok 700zł. Do tego uszczelki ok 50zł. RObocizna mechanika jeszcze dochodzi chyba że sam wymieniasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin