Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawór wydechowy/Regulowany

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszyce

PostWysłany: Sob 18:39, 14 Lip 2012    Temat postu: Zawór wydechowy/Regulowany

Witam mam kilka pytań odnośnie zaworu wydechowego.
Posiadam Aprilie RS 125 wersja RD z roku 2009.
Chodzi o to, że jest tam stały zawór wydechowy, a mi potrzebny jest regulowany.
Oto następujące problemy:
1)
Chcąc zrobić regulowany zawór wystarczy, że kupie takie rzeczy jak
-elektromagnes
-ten zestaw [link widoczny dla zalogowanych]

Czy to już będzie wszystko co potrzebuję do kompletnego elektrozaworu ?
2)
Czy jak takie coś zrobię to będę miał pewność, że to będzie działało w mojej Aprilli ?

3) Czy jest sens to wogóle robić, czy nie lepiej zrobić tej jakieś zaślepki.(nie jestem w temacie o co z tym chodzi)


Z góry dziękuje bardzo. Bardziej reflektowałbym na regulowany zawór bo pieniądze bym znalazł.

Pozdrawiam,
Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Sob 23:52, 14 Lip 2012    Temat postu:

Musisz kupić:

1) elektromagnes

2) kompletny zawór wydechowy
- języczek zaworu

- obudowę zaworu

- uszczelkę obudowy

- 2 o-ringi

- sprężynę zaworu

- linkę zaworu



Modułu DUCATI nie potrzebujesz bo w wersji RD sterowanie zaworem jest w module AC29.

Pewność że będzie działało jest 100%, osobiście przetestowane.




Czy jest sens robić?

Jak masz kasę i Ci nie szkoda to sens jest, moto z zaworem chodzi lepiej na niskich obrotach ( mniejszy muł do 8 tyś).
Powyżej 7-8 tyś obrotów jest "mega kop" czyli standard w 2T.


Z odblokowanym stałym zaworem (wywalony języczek stałego zaworu-zostawiona zaślepka):
-większy muł na niskich obrotach (do 8 tyś)
-powyżej 7-8 tyś obrotów jest "mega kop" czyli standard w 2T. - czyli powyżej tej wartości obrotów jest tak samo.







Moto z odblokowanym stałym zaworem bardziej prowokuje do jazdy non stop powyżej 7-8 tyś, jak masz zawór sterowany elektrycznie to można spokojniej jeździć na niższych obrotach i też będzie się ładnie wkręcał.




Oczywiście wszystkie te informacje można bylo znaleźć na forum bo sprawa omawiana X razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dominik
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszyce

PostWysłany: Nie 9:39, 15 Lip 2012    Temat postu:

Ok. Jeszcze jedne pytanie Amadi. Te 2 oringi co piszesz to są te co są w zestawie u Adriana RS ? Czy coś jeszcze będę musiał dokupić. Bo tam na zdjeciu są jakieś oringi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ursu$
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zasole Bielańskie

PostWysłany: Nie 10:33, 15 Lip 2012    Temat postu:

nie no. tam masz wszystko w tym zestawie, do niego potrzebny Ci tylko elektromagnes. jak zestaw to będzie kompletny Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 14:01, 15 Lip 2012    Temat postu:

Amandi wymienił po kolei co jest w zestawie na moim sklepie.Do pełnego zestawu potrzeba ci oprócz tego co na sklepie:
- elektromagnes (nowy około 500zl więc bez sensu jak używka koło 100/150zl)
- blaszka do mocowania elektromagnesu (przy zakupie używki powiedz że chcesz razem z blaszką),najczęściej i tak wysyłają razem z blaszką bo to ma być komplet i nie pozwól sobie żeby ci ktoś kazał dopłacać za to np 20zl.
- moduł do sterowania elektromagnesem.W starszych RS 125 był do ducati7800,w nowyszych podobno jest to wbudowane w normalny moduł ale na serwisówkach nadal widnieje moduł osobny nawet w modelu z 2010r więc nie wiem jak to jest.Musisz pytać ludzi od nowych rs;p.Używka ducati7800 około 100zl.Nowy koło 500zl - też bez sensu kupować nowy.

Cały biznes powinien się zamknąć w kwocie 600/700zl.Z tym że wszystko co się zużywa jak linka,oring,języczek zaworu masz nowe a to bardzo ważne:).
Obecnie wyjeżdżam,zamówienia będą realizowane od 1 sierpnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dominik
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszyce

PostWysłany: Nie 14:35, 15 Lip 2012    Temat postu:

Adrian to jak coś będę pisał jak wrócisz.

Amadi mam jedno pytanie. Bo ogladałem dziś moduł u mnie i jest AC29. I mowisz ze on moze sterowac moim zaworem jak zrobie, tylko gdzie tam jaką kostke wpiąć jak tam nie ma już nic wolnego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Nie 14:45, 15 Lip 2012    Temat postu:

A teraz pytanie: czy warto się bawić się w kupno rave 2. Czym się różni od zwykłego "odblokowanego"? Oprócz tego że dwójka nie potrzebuje elektroniki. Czy oddawanie mocy jest takie same, czy rave 2 jest lepszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Nie 18:08, 15 Lip 2012    Temat postu:

Rave 2 jest lepszy w tym że nie potrzebuje innych urządzeń - moduł/lina/elektromagnez, czyli awaryjność spada Smile, druga sprawa że można go wyregulować tak aby otwierał się przy innych obrotach, trzecia sprawa, żeby go zamontować w RS trzeba wiercić dziurkę w cylindrze, przy czym trzeba wiedzieć gdzie ona musi być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dominik
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszyce

PostWysłany: Nie 20:49, 15 Lip 2012    Temat postu:

Tak powtórze pytanie. Czy jak zamontuje elektromagnes do ac29 to gdzie sie go wpina bo u mnie juz nie ma wolnych kostek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 20:51, 15 Lip 2012    Temat postu:

Rave 2 też jest oczywiście:

[link widoczny dla zalogowanych]

Który wybrać ? hmm z tego co zawużyłem to rave 2 montują maniacy w RSkach po mocnym tuningu,cylki 160,sportowy wydech,membrana sportowa itp.Sam nie wiem co bym kupił,może w Polsce zacofani jesteśmy i rave 2 to dla nas czarna magia i tak sceptycznie się na to patrzy;p.Rotax jako firma stosuje tylko rave 2,zawór taki jak w Aprili stosuje tylko Aprilia bo to jej wynalazek.Dlaczego zrezygnowani z rave 2 skoro w pierwszych modelach Af1 montowano rave 2 ? Nie wiem,może po to żeby nabijać kasę na serwisie i kupnie nowych języczków,linki,orginu itp:).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 21:02, 15 Lip 2012    Temat postu:

Chyba, że masz Polini 160 to nie musisz. A dziurkę wierci się dokładniej tak jakby "w kolektorze wydechowym"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Nie 21:23, 15 Lip 2012    Temat postu:

Dominik napisał:
Tak powtórze pytanie. Czy jak zamontuje elektromagnes do ac29 to gdzie sie go wpina bo u mnie juz nie ma wolnych kostek


Mylisz się, wolna kostka jest wyprowadzona w odpowiednie miejsce (szukaj pod bakiem) tam podpinasz elektromagnes i przy przewierconym module AC29 wszytsko śmiga.
Założenie elektromagnesu do zablokowanego modułu AC29 nie ma sensu gdyż wtedy nie streruje on zaworem wydechowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ursu$
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zasole Bielańskie

PostWysłany: Nie 21:32, 15 Lip 2012    Temat postu:

czyli wiercisz gościa i wszystko śmiga jak trzeba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dominik
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszyce

PostWysłany: Nie 21:40, 15 Lip 2012    Temat postu:

Dzieki bardzo Smile O to mi chodizło. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin