Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia RS 125 2001 rok
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Nie 12:41, 22 Mar 2015    Temat postu: Aprilia RS 125 2001 rok

Motorek odkupiłem od brata który nic poza tym co musiał (do przeglądu i co go unieruchomiło) nie zrobił. Jest w nie najlepszym stanie, ale i zapłaciłem za niego nie wielką sumę ( zdjęcia od 1 do 13). W zeszłym sezonie wybrałem się na kilka przejażdżek i moto zaczęło zimować w garażu. V Max jaki wyciągnąłem po długim bujaniu to 140km/h. Dodam że często mi go zalewało na zimnym, nawet bez ssania. Jak już się udało rozgrzać to było ok. Po zimie ta sama historia. Motorek odpalił ale po kilkudziesięciu sekundach zgasł. Porozmawiałem z kolegom i zacząłem rozbierać go do remontu. Mam zamiar go jeszcze troszkę potrzymać więc chcę go zrobić tak aby przejeździć nim kolejne 10 tys. bez problemów. Motor będzie służył tylko dla zabawy w niedzielne słoneczne dni, na co dzień używam auta. Nie rozbierałem nigdy silnika motoru ale liznąłem troszkę mechaniki samochodowej i nie boję się wyzwań. Mam nadzieję że z pomocą waszą i mojego kolegi uda nam się naprawić moją maszynkę. Znajomy który mi będzie pomagał robił już silniki motorów ale nie miał jeszcze do czynienia z 2T. Proszę o rady co powinienem zrobić krok po kroku. Silnik już wyjąłem. Cylinder zdjęty, kolega mówi że cylinder wygląda ok i on by z nim nic nie robił (zdjęcia od 14 do 18 ) co wy myślicie na ten temat? Po zdjęciu cylindra całe dolne mocowanie tłoka było zalane paliwem, czy to normalne? Było go tyle, że nie było widać czarnych elementów między którymi jest ramię tłoka (zdjęcia 19 i 20). Oleju zlałem niecałe pół litra. W motorku nie działa elektromagnes i jest zerwana linka od niego. Języczek (zdjęcie 21) stał w miejscu w pozycji full otwartej. Mam zamiar rozpołowić cały silnik żeby zajrzeć w jakim stanie jest w środku, co Wy o tym myślicie?

Silnik to Rotax 122

Proszę o rady gdzie powinienem zajrzeć? Na co zwrócić uwagę? Gdzie dostanę części w rozsądnej cenie? Mieszkam w UK więc mile widziane linki do części w tym kraju lub w Polsce ale tylko jeśli robią wysyłkę za granicę.

Wszystkie zdjęcia są na moim dysku onet. Oto link do nich:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dalmat dnia Nie 12:46, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pi0trek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prudnik

PostWysłany: Nie 15:58, 22 Mar 2015    Temat postu:

Po tłoku widać że miał przedmuchy wiec honowanie cylindra i dobór nowego tłoka (jak dobrze widzę cylinder jest na nicasilu). Co do dołu silnika ja bym nie rozbierał, masz wyciągnięty silnik to sprawdź czy ma luzy na korbie i wale, możesz zrzucić też dekiel sprzęgła i sprawdzić łożyska skrzyni, plastikowe tryby i sprzęgło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Songfulknight17
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków :P

PostWysłany: Nie 16:26, 22 Mar 2015    Temat postu:

Z tyłu masz felge od starej budy XD ogólnie appka zniszczona i trzeba jej troszeczkę czasu poświecic i bedzie kosa Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Nie 16:39, 22 Mar 2015    Temat postu:

Powoli się zrobi wszystko. A w jaki sposób sprawdzić te luzy?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dalmat dnia Nie 16:42, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Nie 16:55, 22 Mar 2015    Temat postu:

Z ciekawości, ile dałeś za tą RSkę, bo domniemam, że były to grosze. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Nie 20:28, 22 Mar 2015    Temat postu:

Zdjąłem dekiel sprzęgła. Zdjęcia dodałem ( od 31 do 36 ). Łożyska wyglądają ok, tryby też są super. Zdjąłem również tłok, i okazało się że łożysko na nim jest w częściach ( zdjęcia 37 i 38 ).

Jedyny luz jaki znalazłem jest pokazany na filmiku (również na dysku onet: 1 film) proszę zerknijcie na to i napiszcie czy powinienem to dalej rozbierać czy nie ma potrzeby? Ten luz z filmiku to norma czy też nie?

Czy przy honowaniu nie zostanie zdarty nicasil? Znalazłem tu w UK firmę która robi honowanie i dobranie tłoka w cenie prawie 41 funtów, w tym są przesyłki w obie strony. Do tego zestaw naprawczy w cenie 60 i pól funta w skład którego wchodzą: Tłok mitaka z dwoma ringami, sworzeń i łożysko (które mi się rozleciało) zestaw uszczelek. Za prawie 8 funtów można zmienić ringi na pokrywane tytanem. Co o tym myślicie?

Kuchar napisałem Ci wiadomość na pw, ale w sumie to żadna tajemnica. Zapłaciłem 500 funtów rok temu. Wtedy było to około 2250zł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dalmat dnia Nie 21:15, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pi0trek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prudnik

PostWysłany: Nie 20:39, 22 Mar 2015    Temat postu:

Korba na boki luz moze mieć, nie może mieć luzu góra dół. Jak wszystko ok tak jak mówisz, łozyska nie szumią i luzu nie maja to ja bym tego nie rozbierał, tylko dodatkowe koszty i robota niepotrzebna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Nie 20:44, 22 Mar 2015    Temat postu:

Luzu góra dół nie ma, tylko tak jak na filmiku widać delikatnie na boki. A co z tym nicasilem? Nie zetrą go przy honowaniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwyPZN
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:31, 22 Mar 2015    Temat postu:

niee, nicasil można honować więc śmiało dawaj na robote i nowy tłoczek do tego Smile Poza tym silnik faktycznie masz w dobrym stanie zachowany, jeszcze ten cylinder na nicasilu Smile Powodzenia w pracach!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Pon 12:29, 23 Mar 2015    Temat postu:

Dysze w gaźniku mam 120 (bynajmniej tak jest na niej napisane).

1. Motorek jest odblokowany, czy to nie za mała dysza jak na full power?
2. Czy elektromagnesy są awaryjne? Bo nie wiem czy kupić używkę czy lepiej dołożyć i kupić nowy?
3. Czy miejsce złączenia silnika i tłumika powinienem czymś uszczelniać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pon 16:40, 23 Mar 2015    Temat postu:

1. różnie to bywa, powinna być 185 wg serwisówki aczkolwiek moja na 118 szła prawie 160km/h więc raczej nie tędy droga.
2. zawór wydechowy wedle moich obserwacji jest najbardziej awaryjnym podzespołem w RS, nie chce się wkur#$(@9) to kup nowy. Smile
3. Tak powinna tam byś oryginalna uszczelka ( najlepiej pokaż foto jak to tam masz)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Wto 10:42, 24 Mar 2015    Temat postu:

Zdjęcie 39 i 40 pokazuje jak u mnie to wygląda. Jedno drugiego trzyma się za pomocą sprężynek. Nic po między nie było. A jeżeli powinno to możesz dać linka do takiej części? THX.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michu1987
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Wto 22:41, 24 Mar 2015    Temat postu:

Foto 39 miedzy cylindrem a mocowaniem wydechu jest uszczelka

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michu1987
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Wto 22:44, 24 Mar 2015    Temat postu:

michu1987 napisał:
Foto 39 miedzy cylindrem a mocowaniem wydechu jest uszczelka

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dalmat
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dumfries

PostWysłany: Śro 19:01, 25 Mar 2015    Temat postu:

Tą uszczelkę mam, chodzi mi czy łącząc ze sobą elementy ze zdjęć 39 i 40 powinienem zastosować jakąś pastę? Czy te sprężynki zrobią całą robotę?

Ile płynu wchodzi w układ chłodzenia? Bo nie wiem czy zamówić litr czy więcej?

I jaki najlepiej olej do skrzyni biegów? Czy ten się nada?
FUCHS Silkolene Light Gear Oil Gear oil rating 75W-80W, Crank case rating 10W-40


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dalmat dnia Śro 19:07, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin