Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Pon 23:00, 10 Sty 2011 Temat postu: Aprilia RS 125 '99r by kamyq13 |
|
|
Elo, moją apke kupiłem w niedziele 9.01.2011 w Wałbrzychu. Kupiłem ją w ciemno bo miała palić a nie paliła, sprzedający zapewniał, że to uroki zimy. Uwierzyłem i kupiłem. Przywlokłem ją na warsztat do siebie i odpaliła. W niedzielę jeszcze naładowałem akumulator, wyczyściłem świece, urwałem linkę gazu. Dzisiaj zaraz po szkole zjadłem obiad, poleciałem do sportowego po linkę od przerzutki rowerowej i wsadziłem do manetki i pasuje idealnie. Tylko trzeba było kombinować trochę z długością, ale spoko. Dzisiaj jeszcze wyczyściłem gaźnik i filtr powietrza i spryskałem go sprayem Shell Filter Oil. Ładnie się wkręca, wszystko w niej działa, owiewki w bdb stanie, zauważyłem tylko jedno zrobione uszkodzenie. Jedyna rzecz jaka mnie w niej nie pokoi to luźna zębatka tylna. Na śrubkach jest dokręcona, ale lata razem z tą tarczką, która znajduje się za zębatką, co tam się wyrabia, bo pewnie to częsta usterka. Powiedzcie mi też, czy wysunięcie koła mogę regulować sobie jak mi się podoba ? Bo mam dośc luźny łańcuch i chciałem go przez wyciągnięcie koła do tyłu napiąć.
Co do pierwszej jazdy, mam już ją za sobą, co prawda wrzuciłem max 3, 45km/h i 5tyś obrotów bo mam taką szklankę na drodze, że jak na jedynce odkręciłem trochę manetkę to stałem w poprzek. Tutaj pare fotek:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamyq13 dnia Pon 23:12, 10 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Pon 23:03, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
koło reguluje sie aby właśnie naciągnąć łańcuch, po obu stronach wahacza masz takie kreski które oznaczają naciąg, po obu stronach musi być identycznie aby koło było w 100% prosto
co do zębatki ja sie nie wypowiem ponieważ nie spotkałem sie jeszcze z tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kubcyś

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 0:48, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jak miałem RS to też mi latała ta zębatka, zrobiłem nią ponad 10tys km i wszystko było ok.
A łańcuch sobie naciągniesz normalnie, nie pamiętam jak to było w RS ale zwykle luzujesz ośkę, a potem kręcisz takimi śrubkami odpychającymi koło w tył. Wykręcaj sobie powiedzmy po 3 obroty na stronę i sprawdzaj luz czy jest juz ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 15:45, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No panowie dzięki dzięki, tą zębatke na weekend zobacze, zaraz ide napompować koła bo się przejechałem i mi dupą rzuca. Ale muszę przyznać że ma moc, na ful manetki nie odkręciłem i nie wkręciłem ją na wysokie obroty ale mi podrywało ją z manetki na gumę więc jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
imre2
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:29, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
chyba cos ci sie snilo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Wto 16:44, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
no właśnie, apke nie poderwiesz z gazu, chyba ze masz zębatke milion z tyłu i posadzisz za pasażera coś o wadze 120kg, to może Ci przód z gazu podniesie;P
aprilce trzeba sporo pomóc żeby ją na jedno postawić przy seryjnych zębatkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 19:47, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
nie wymyślałbym jakby tak nie było. nie powiedziałem, że nie idzie nie wiadomo jak na gume tylko, że przód podrywa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DamianK
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Wto 20:34, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Koledze chodziło chyba bardziej oto ze sie przod "podnosi" jak daje mu po "garze".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Wto 20:47, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
"podnosi" czyli po prostu lagi sie wypychają na maksa ale do gumy tu daleko
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil15132 dnia Wto 20:48, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 21:46, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
możliwe, miałem wrażenie, że ją podrywa, jak będzie idealnie sucho to wam powiem dokładnie. Powiedzcie mi czy jak mi go dławi na 1 biegu i to tak konkretnie, a od 2 od 6tyś obrotów dostaje ostry pocisk, i 3, 4 i dalej leci to trzeba skręcić dawkę mieszanki tak ? I jeszcze mam tak, że gdy odpalam go na biegu i na sprzęgle do końca to, normalnie mi go targa jakby na biegu był. Co prawda nie z taką siłą ale zawsze trochę. A jak już odpali to go delikatnie pcha do przodu. Zamówić tarczę sprzęgła ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Wto 21:57, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
co do mieszanki Ci nie powiem, bo ja ustawiam na słuch i na jazdę, tak o nie powiem
co do sprzęgła najpierw polecam Ci je sprawdzić, a później zamówić, więcej roboty ale może kase zaoszczędzisz. ew możesz jeszcze regulacją sie pobawić może masz coś nie tak ustawione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 22:03, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
no będę musiał przy weekendzie przy niej usiąść i przy okazji w niedziele sobie gaźniczek wyreguluje bo wtedy u mnie ma być dopiero pogoda ;/ Powiedzcie, ile jest roboty, żeby dostać się do sprzęgła w RS ? Nie liczę na dokładny poradnik bo poradzę sobie spokojnie tylko powiedzcie ile mniej więcej czasu i czy dużo jebania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kubcyś

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:04, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Albo tarcze sprzęgła do wymiany albo wystarczy podciągnąć na lince troszeczkę.
Żeby dostać się do tarcz, to ja wiem... z 20-30 minutek spokojnej roboty i masz je na wierzchu
kamyq13 napisał: |
... Ale muszę przyznać że ma moc, na ful manetki nie odkręciłem i nie wkręciłem ją na wysokie obroty ale mi podrywało ją z manetki na gumę więc jest ok. |
Chyba musiałeś przez przypadek usiąść na siedzeniu pasażera ;]. Nawet 600ccm nie ma ochoty z samego przyspieszania podnieść koła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Wto 22:06, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 22:11, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
kwestia podrywania wyżej wyjaśniona.
No z tą linką to pokminie i jak nie pomoże to zaglądnę do sprzęgła, ale obstawiam na sprzęgło bo on ma swoje kilometry. Dam się starszemu przejechać i mi oceni. W końcu mechanik. Co prawda na co dzień naprawia samochody ale zasada działania podobna i w naszym wieku w końcu piłował komarki. Może dlatego na każde moje moto mówi komar ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:34, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
15 min i sprzegło masz w reku.
I tak na marginesie, tarcze sprzegła wymienia sie wtedy gdy sprzegło zaczyna sie slizgac. Gdy nie wysprzegla do konca czy to na zimnym czy na cieplym jest to tylko i wyłacznie kwestia regulacji na tej srubie w docisku sprzegla ew linki, zadnych tarcz nie trzeba wymianac bo napewno nie zaradzimy temu a tylko wywali sie kase w błoto.
Przerabiałem to w swoich 2 rs'kach wiec wiem co mowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|