Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia nie pali - niska kompresja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz11-94
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:21, 30 Mar 2012    Temat postu:

Ja miałem to samo tylko w tzr ... Tylko u mnie wydarło dziurę w tłoku.
Pamietaj zeby nasmarować olejem do mieszanki ,aby nie porysować cylindra. i najlepiej przy pierwszym odpaleniu zeby wiecej oleju dostała.
Tylejowanie cylindra to jest kwestia około 200zł.
Możliwe jest ,że w motorze nie było jeszcze robionego remontu bo aprilie daja rade przejechac 30k bez remontu. najlepiej zobacz na tłok czy oryginalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
THE Rzepek
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piława Górna

PostWysłany: Pią 16:33, 30 Mar 2012    Temat postu:

Siema, mam starszą budę (2001) i mam identyczne objawy, a kompresja 5,7 Sad . Więc nie zakładając już kolejnego tematu to jak byś mógł to opisz ile Cię to kosztowało, na jakich częściach to robisz (jakościowo), czy oddawałeś mechanikowi i ile czasu pochłonie cały remont. Z góry dzięki i życzę powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 16:51, 30 Mar 2012    Temat postu:

Z tego co się orientuje to we wtorek wysłał do motortechu, tam raczej mają jakościowo bardzo dobre częsci + tlok wossnera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
THE Rzepek
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piława Górna

PostWysłany: Nie 17:46, 01 Kwi 2012    Temat postu:

To chyba pozostaje mi zrobić to samo, tylko jak byłem w serwisie to powiedzieli mi że remont aprili będzie mnie kosztował ponad 2500 zł... Czy nie wydaje się wam to za dużo ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Nie 18:09, 01 Kwi 2012    Temat postu:

w tym jest 1500zł robocizna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 20:35, 01 Kwi 2012    Temat postu:

THE Rzepek napisał:
To chyba pozostaje mi zrobić to samo, tylko jak byłem w serwisie to powiedzieli mi że remont aprili będzie mnie kosztował ponad 2500 zł... Czy nie wydaje się wam to za dużo ?

Remont góry 750 zł i jest zajebiaszczo.
Dół zależy czy regeneracja korby czy wymiana.
Nie dawaj do żadnych serwisów bo ten silnik jest prostszy od rometa 2 biegowego do złożenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Pon 17:58, 02 Kwi 2012    Temat postu:

No to może i ja się wypowiem.
Mało który mechanik doradzi Ci jak wyremontować najniższym kosztem. Byłem u jednego, pokazałem cylinder, powiedział że kompletnie nic się nie da zrobić, muszę kupić nowy. Nowy cylinder na allegro 1500zł + tłok + robocizna (u niego 150zł) + uszczelki więc wyszło by gdzieś z 1800zł. Gdy spytałem się go o tulejowanie to coś tam zaprzeczył, chyba nie wiedział nawet o co chodzi.
Oczywiście zrezygnowałem i wysłałem cylek do Katowic do motor-techu. Wysłałem we wtorek 27.02 wyślą z powrotem jutro czyli łącznie tydzień. Za tulejowanie zapłacę 350zł, za tłok Wossnera z pierścieniami 350zł, uszczelki zakupiłem na allegro za 70zł i to chyba wszystko. Złoże sam, mam nadzieję że nie będzie problemu.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Czw 19:04, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Jeszcze mam ważne pytanie.
Jestem w tracie składania cylindra.
Jak mam ustawić tłok, tzn zamki pierścieni mają być z której strony? Od strony wydechu (duży otwór) czy od strony gaźnika? Według mnie, zamki (miejsce złączania się pierścieni) nie powinny chodzić po otworach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Czw 20:11, 05 Kwi 2012    Temat postu:

tłok strzałka do wydechu czyli łaczenia pierscieni w strone gaźnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Pią 10:48, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki.

Jeszcze nie składałem nic. Cylinder dostałem wytulejowany i jest w nim dużo opiłków, praktycznie w wszystkich kanałach... Nie mam kompresora. Czy mógłbym to wszystko wymyć karcherem? Oczywiście później wszystko wytrę, wysuszę. Obawiam się jednak, że może pojawić się nalot czy rdza na tulei.
Co myślicie? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:13, 06 Kwi 2012    Temat postu:

wiec na korbe zaluz szmatke bo czasem cos lubi wpasc do srodka...nastepnie tlok smaruj lozysko olejem...wszystko na olej skladamy... zabezpieczenia wkladamy z dziubkiem do gory.potem smarujesz olej tlok etc najwiecej na pierscienie.wkladasz cylek i sprawdzasz krecisz magnetem i jak idzie leciutkjo jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom cio
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Pią 16:45, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Cylinder z opiłkow najlepiej wymyc rozcieńczalnikiekiem benzyna lub beznyna ekstrakcyjna. Opiłki troche sie trzymaja w tym smarze czy chlodziwie ktore jest na niego lane podczas szlifu i woda tego nie ruszy. A tak poza tematem: masz slabego szlifierza- ja dziś odebrałem cylek od ns1 to wszystko wymyte naoliwione tylko skladac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Sob 11:14, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Szlifierza? Cylinder wyslalem do Katowic, do motor-techu, chyba najbardziej cenionego warsztatu w Polsce i nie tylko, jeśli chodzi o tulejowanie cylków.
No ale fakt, zdziwiło mnie że przysłali z opiłkami (choć sama tuleja jest oczywiście założona perfekcyjnie).
Co do wymycia to dałem cylek pod karcher tak jak pisałem... mówicie że on nie ruszy opiłków? O.o
Tak czy inaczej opiłki znikły.
Przy składaniu też naoliwiałem wszystko.
Zapalił na dotyk, trochę pokopcił (wolę dobrze naoliwić części, niż ma zabraknąć oleju w końcu zatarł mi się przez to, że dozownik źle go podawał)

Dzięki za porady, teraz biorę się za docieranie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
THE Rzepek
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piława Górna

PostWysłany: Sob 17:18, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Tyle ze jeszcze gdy silnik pracuje słyszę lekki brzęk... Więc chyba będę musiał wymienić też korbowód nie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 17:15, 21 Lip 2012    Temat postu:

Przeszukałem forum ale nie znalazłem więc pytam:
Jakie powinno być ciśnienie po prawidłowo zrobionym remoncie? Mam zagadkę, bo niby wszystko jest jak być powinno, ale kompresja kiepska. Uszczelniacze nowe, tłok, pierścienie i tuleja spasowane prawidłowo, a motor słaby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin