Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aprilia nie pali - niska kompresja
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Czw 21:04, 22 Mar 2012    Temat postu: Aprilia nie pali - niska kompresja

Aprilia RS 125 2006 nowa buda, przebieg ok. 33tyś
posiadam od roku, nie wiem co dokładnie przy niej robiono, ale jak na ten przebieg remont silnika musiał być

Mam spory problem.
Idzie wiosna więc od jakiegoś czasu śmigam na moto.
Dzisiaj wyjechałem, zapaliła na dotyk bez problemu, poczekałem aż się rozgrzeje, no i ruszyłem. Różnicę zauważyłem przy v-maxie, tam gdzie w poprzednim sezonie szła ponad 150km/h, teraz nie dało się wycisnąć więcej niż 127km/h.

Ale do rzeczy.
Po powyższej jeździe gdy zatrzymałem się przed skrzyżowaniem apka po prostu zgasła. Paliwo itd jest. Zapaliłem z popychu ale gdy zatrzymałem się znowu zgasła. Zapaliłem jeszcze raz i dojechałem do domu. Od tego czasu nie pali.
Paliwo oleje są, świeca iskre ma, jest sucha, rozrusznik też ok.
Mogę zapalić tylko z popychu, ale na postoju ciągle gaśnie, najwyżej, że utrzymuje wyższe (3-4tyś) obroty manetką.

No i nie wiem co jest. Nie mam manometru, wyjąłem świecę przytknąłem palec i zakręciłem rozrusznikiem - ciśnienie jest baardzo słabe Sad
(chociaż przy zakupie kompresja była dobra, jakoś po tej zimie się wszystko powaliło)

Czy silnik po prostu jest do remontu? (mam nadzieję że nie...)

Co radzicie? Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

BTW. że też musiało mi się to przytrafić akurat na rozpoczęcie sezonu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vidmo002 dnia Pią 16:28, 23 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Sob 12:13, 24 Mar 2012    Temat postu:

Mam nadzieje ze ten temat to nie bedzie moj monolog.
Prosze o odp.

//Sytuacja jednak kiepska. Sprawdzilem kompresje i jest 6 barow.
Dodatkowo przeczyscilem dokladnie gaznik, filtr powietrza, ale nic to nie dalo.

Co teraz? :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 12:41, 24 Mar 2012    Temat postu:

Załatw manometr i zobacz jaka kompresja, ale jeżeli mówisz że jest bardzo słaba to nic innego jak remont

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Sob 16:48, 24 Mar 2012    Temat postu:

Jak 6 bar to remont i nic sie nie da poradzić... Kase szykuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Sob 18:57, 24 Mar 2012    Temat postu:

przytarła się i tyle. Tłok do wymiany i szlif w najlepszym wypadku chyba że na nicasilu chodzi to trzeba tuleje wbić (350zł tuleja + 350zl tłok + 20zł przesyłka)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Sob 19:37, 24 Mar 2012    Temat postu:

No juz sie z tym pogodzilem Razz
Jak sprawdzic czy mam nicasyl czy zeliwo? Nie wiem czy nie oddac do mechanika zeby sprawdzil dokladnie co jest uszkodzone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Sob 21:17, 24 Mar 2012    Temat postu:

oddaj i niech on stwierdzi co tam jest i czy trzeba wbijać tuleje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Nie 16:58, 25 Mar 2012    Temat postu:

A jeszcze takie pytanko: czy z baku nie powinno leciec paliwo rurkami do gaznika caly czas? Bo gdy odlacze rurki od gaznika paliwo nie splywa. Jest tam jakas pomka czy cos? Kranika zadnego nie widze, przypominam ze to wersja z nowa buda, 2006r.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vidmo002 dnia Nie 17:05, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pionki

PostWysłany: Nie 17:19, 25 Mar 2012    Temat postu:

Nie, nie powinno
W Rs jest kranik podciśnieniowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Nie 18:21, 25 Mar 2012    Temat postu:

Aha, wiec jest ok.
Dzieki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pon 14:45, 26 Mar 2012    Temat postu:

Mnie ciekawi jeszcze kwestia dlaczego sie przytarła... W tamtym roku przejechałeś nią troche kilometró, sam na niej jeździłem i szła wporzadku, obstawiam, że miała dobrą kompresje a teraz nagle na początku sezonu przytarta... Ja na wszelki wielki bym przeczyscił wszystko co związane z dozownikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Pon 20:39, 26 Mar 2012    Temat postu:

Rozebralem silnik i w cylindrze jest jedna duza rysa. Nicasyl. Wysle do motortechu i mam nadzieje ze wsadza tuleje.

Tez wlasnie nie wiem czemu sie zatarl. Moze jakbym nalal mieszanki przy pierwszej przejazdzce w tym sezonie to by bylo jeszcze wszystko ok. Ale jest juz po fakcie...

Szykuje kase na remont.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Czw 17:40, 29 Mar 2012    Temat postu:

Cylinder jest w motor-techu, w nastepnym tygodniu powinien przyjsc z wlozona tuleja i dobranym tlokiem.

Mam pytanie, w jaki najprostszy sposob zlozyc z powrotem cylinder?
Czy mozna wlozyc tlok z pierscieniami do cylindra a dopiero pozniej tlok w korbowod?
Czy najpierw tlok z korbowodem a dopiero pozniej cylinder? (wtedy nie wiem jak wcisnac pierscienie, problem z dojsciem).

Prosilbym o rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom cio
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Czw 17:45, 29 Mar 2012    Temat postu:

Musisz założyc najpierw tłok na korbę a potem ściskając pierścienie wkładać delikatnie w cylinder. Najlepiej robić to we 2 bo można sobie łatwo nowe pierścienie połamać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 18:34, 29 Mar 2012    Temat postu:

Tak ja ,, tom cio" pisze ale z pierscieniami delikatnie i samemu powinieneś dać radę i pamiętaj o odpowiednim ich ustawieniu. I tłok odpowiednio zamątuj. I przed wlozeniem cylindra wysmaryj olejem jego środek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin