Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awaria - nie wiem co jest grane

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noname92
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oborniki / Poznań

PostWysłany: Pon 19:28, 19 Kwi 2010    Temat postu: Awaria - nie wiem co jest grane

Witam!
Podczas ostatniej jazdy zdarzyło się coś dziwnego... jechałem już do domu i nagle coś strzeliło jakby z silnika i moto zgasło... dokulałem się na luzie na pobocze (dodam ze kola nie zablokowało)... spróbowałem odpalić a tu dziwny dźwięk jakby tłok chodził szybciej i takie uderzanie słychać.... co to może być, miał ktoś taki przypadek? Czy jest możliwe, że to wina rozrusznika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 20:18, 19 Kwi 2010    Temat postu:

ulalal obawiam się że coś się stało z tłokiem,sworzniem,zabezpieczeniami,łożyskami lub korbowodem =/ nie kręć rozrusznikiem wcale by nie narobić większego bigosu ... rozebrać to trzeba i zobaczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fan eserek pl
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 20:25, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Stracił kompresje i kreci szybciej ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
noname92
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oborniki / Poznań

PostWysłany: Pon 21:19, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Dzięki za podpowiedzi...
Do rozebrania wypada wyciągnąć silnik z ramy czy da rade normalnie to sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
km7260
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pon 21:34, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Nie musisz wyciągać silnika z ramy. Cylinder wyciągniesz bez problemu. Najpierw jednak odkręć głowice i zobacz co się dzieje..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez km7260 dnia Pon 21:35, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystek_19
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Wto 9:16, 20 Kwi 2010    Temat postu:

Może pierścień się ukruszył i on stuka podczas pracy? Nie wiem naprawde...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
noname92
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oborniki / Poznań

PostWysłany: Wto 15:23, 20 Kwi 2010    Temat postu:

Z tym, że on kręci, tłok pracuje i coś stuka... tyle, że nie odpala... sam myślałem. że to pierścień/pierścienie... ale to by chyba dzwonił i po dłuższym kręceniu by zatarł silnik <mysli>
Na rozebranie dopiero będę miał czas pod koniec tygodnia Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
noname92
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oborniki / Poznań

PostWysłany: Pon 21:44, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Witam ponownie ;]
Dzisiaj ściągnąłem cylinder i okazało się, że jest lekko porysowany... ;/ Teraz nie wiem jak rozpoznać czy to jest słynny "nikasyl?"
Zauważyłem również, że poszło jedno zabezpieczenie (ten cycek) jednego pierścienia i tłok jest lekko szorstki w jednym miejscu.

I teraz moja propozycja tylko nie wiem co o niej WY sądzicie:
Szorstkie miejsce na tłoku delikatnie zetrzec papierem wodnym (gora-dol) zeby nie bylo rys. + założenie nowych pierścieni oraz brakującej blokady (cycka) oraz wyciągnięcie ewentulanych pozostałości z komory walu po starym.
Dodam, że wał jest w idealnym stanie a luzy tłoku mieszczą się w wytycznych 0,04-0,06mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 7:26, 27 Kwi 2010    Temat postu:

Dodaj fotki to ocenimy czy nie ma za dużych rys na cycku , a co do tłoka lepiej wymień,bo przez to przetarcie moze spierdalać komprecha lub rysować cycek i więcej na tym stracisz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin