Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem ;/ już nie mam na to sił ;(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bomba103
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytów

PostWysłany: Pią 22:21, 10 Wrz 2010    Temat postu: problem ;/ już nie mam na to sił ;(

Witam wszystkich. Posiadam aprilie rs 125 mp (rotax 122) którą zatarłem jadać około 130 km/h zablokowało mi koło i wywaliło cały płyn chłodniczy. Zdziwiłem się ponieważ wał i korba była w idealnym stanie. W cylinder została wbita tuleja i do tego tłok wossnera. Wymieniłem w niej uszczelki ( pod cylindrem, te oringi pod głowicą itp..) Wszystko ładnie chodzi jak zegarek ale po tym jak motor rozgrzeje się do około 60*C robi się ciśnienie w chłodnicy i po prostu sika płynem (dosyć mocno) sekundy i pusto w zbiorniczku. Po zdjęciu głowicy płyn nie ubywa wgl. Nigdzie nie sika płynem tylko robi się ciśnienie i wszystko idzie korkiem. Nie wiem jaka jest tego przyczyna. Cylinder nie ma żadnego nawet mikro pęknięcia (sprawdzone). Już nie mam sił, wszystko rozbierane i składane pare razy, i po prostu nie wiem jaka jest tego przyczyna ;/ Bardzo prosiłbym o pomoc. Jeżeli nie jasno to opisałem to mówcie. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Sob 9:45, 11 Wrz 2010    Temat postu:

A którędy CI sika płynem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bomba103
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytów

PostWysłany: Sob 16:56, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Korkiem od chłodnicy. Po prostu robi się duże ciśnienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bomba103
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytów

PostWysłany: Sob 21:03, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Naprawdę nikt nie wie co to może być ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel13
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Rudka City k. Lublina

PostWysłany: Sob 22:17, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Coś mi sie zdaje że był całkeim nie dawno temat też wywalało płyn tylko niepamietam co było musze poszukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Nie 8:53, 12 Wrz 2010    Temat postu:

To że się robi ciśnienie to logiczne, musi być obieg. Może masz wadliwy korek, uszczelka albo coś. Płynu ubędzie tą drogą i musi pobrać ze zbiorniczka wyrównawczego. Zmień korek i sprawdź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal0055
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm

PostWysłany: Nie 9:30, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Ja mialem taki problem daniel13 xD Wiec mialem przerwana uszczelke i i glowke sruby pod glowica dlatego mi wywalalo plyn . Musisz miec jakas dziurke ktoredy ucieka ci cisnienie . Jak ja robilem swoj to kupilem nowe uszczeli i nowa srube i jak kladlem uszczelke pod nia dalem jeszczea troche sylikonu dla lepszego efektu i dziala wszystko Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bomba103
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytów

PostWysłany: Nie 10:19, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Na początku też mi uszczelkę wywaliło, dlatego wymieniłem ją i do tego jeszcze parę innych. To nie jest wina korka, tam się robi meega ciśnienie wąż od chłodnicy mocno twardnieje. I powoli wtedy zaczyna cieknąc z tego łączenia węża z chłodnicą i wtedy buch, kupa dymu i nie ma płynu. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawello
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 7:45, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Cisnienie robi sie dlatego ze uszczelka pod głowicą nie trzyma, uszczelka przepuszcza i kompresja stwarza takie cisnienie w węzach , ale co, aprilia paliła na tym felerze?? dymiła, ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Sob 8:19, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Paweł napisał:
Cisnienie robi sie dlatego ze uszczelka pod głowicą nie trzyma, uszczelka przepuszcza i kompresja stwarza takie cisnienie w węzach , ale co, aprilia paliła na tym felerze?? dymiła, ??



hahahahahahahahahahha


Rozwaliło mnie to. Ciśnienie się robi przez to, że uszczelka nie trzyma.
Weź poczytaj co to jest ciśnienie. Ciekawe jak ono mogło się tam zrobić mając nieszczelny układ ?

I co może układ hamulcowy musi być rozszczelniony, żeby było tam ciśnienie ? HAHA. Dawno się tak nie uśmiałem Very Happy



1. Sprawdz czy chłodnica się grzeje.
2. Termostat znajduje się w głowicy ?
3. Jeżeli robi się ciśnienie to tak: jeżeli płyn nie jest zalany na max to go zalej, i odpal go na otwartym korku. Daj mu trochę pochodzić. Wtedy nie ma prawa utworzyć się ciśnienie. Jeżeli ubędzie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego to dolej.
4. Sprawdz czy napewno wszystkie przewody są odpowiednio podłączone.
5. Jedyna ostatnia możliwa opcja to uszkodzona pompka wody.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Sob 8:26, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal0055
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm

PostWysłany: Sob 15:28, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Rafal raz tak mialem ze uszczelka byla dziurawa i wywalalo mi plyn z chlodnicy przez korek . I teraz znowu mi zaczelo wywalac przy duzych obrotach juz nie wiem co to moze byc . Gdzie znajduje sie pompka wody i jak sprawdzic termostat ? a Jezeli chlodnica sie grzeje to winna chlodnicy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamello7
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:41, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Termostat ci sie otwiera na 100%?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Sob 18:58, 09 Kwi 2011    Temat postu:

może jest zapowietrzony układ ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal0055
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm

PostWysłany: Sob 19:12, 09 Kwi 2011    Temat postu:

odpowietrzalem juz z 10 razy wystarczy ze troche pojezdze i znowu musze odpowietrzac ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin