Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z wałem i napięciem Aprilia RS 125 99'

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NegaTiVe
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 3:44, 29 Gru 2016    Temat postu: Problem z wałem i napięciem Aprilia RS 125 99'

Witam, opisze swoj problem dokladnie, wiec mam nadzieje ze ktos bedzie chcial to wszystko przeczytac.
Wiec zaczne od tego ze calkowicie padl mi aku w mojej Apce RS 125 z 99 roku, kupilem nowy dedykowany do tego modelu ale zelowy, wszystko dzialalo ok, lecz po odpaleniu napiecie wskazywalo 16V i apka wahala sie pomiedzy 1000 a 2000 obrotow po dodaniu gazu ( na wolnych pracowala normalnie), dopiero po wlaczeniu swiatel gdy napiecie spadlo do okolo 15,2V wchodzila normalnie w obroty. 2 dni pozniej posypalo sie lozysko igielkowe korby w wale, przez co tez cylek tlok i glowica.
Wszystkie czesci wymienilem na nowe oryginalne ( wal cylek tlok kuty glowica ozywiscie tez lozyska i uszczelki). Przez 3 dni (jakies 300km przejechane) bylo wszystko ok, po czym znow wrocil problem z napieciem, zapalilem swiatla, przejechalem okolo 20km i historia z walem sie powtorzyla.

Jesli ktos dotrwal do tej czesci mojej wypowiedzi to moje pytania brzmia,
1. czy zmiana aku i to wysokie napiece moga byc przyczyna rozlatywania sie walu?
2. jesli tak jak moge sie z tym uporac?
3. jesli nie to jaka moze byc przyczyna?

Z gory dziekuje za pomoc, mam juz wszystkie te czesci lecz nie chce znow powtorki i licze na przemyslane i trafne rady. Czekam na odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shokei
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:40, 14 Sty 2017    Temat postu:

Jaką masz świecę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NegaTiVe
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:06, 15 Sty 2017    Temat postu:

Jakas NGK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackriderr
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:55, 19 Sty 2017    Temat postu:

W roczniku 2006 i wyżej prąd ładowania to max 14,4 V w spoczynku zakres od 11-12,7V (zakładam że części w poprzednich modelach takie same wiec nie ma różnicy.
Z tego co pamiętam do naszej Apki dedykowany jest akumulator
Yuasa YB9-B i ten akumulator sprawdza się najlepiej . Parametry akumulatora mają znaczenie. Musisz dokładnie sprawdzić ile ma prądu rozruchowego oraz ampero-godzin ten co kupiłeś . Za duży będzie nie doładowywany za mały przeładowywany też źle.

po 1 bym sprawdził akumulator czy ok . potem Regulator napięcia który jest urządzeniem elektronicznym, służącym do utrzymywania na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez alternator, pomimo zmian obrotów silnika

W praktyce napięcie nie jest utrzymywane na stałym poziomie, tylko w pewnym zakresie, zależnym głównie od obrotów i obciążenia alternatora odbiornikami w układzie elektrycznym i charakterystyki prądowo napięciowej akumulatora.

Na koniec alternator. (może się jakos zapiekł i daje dodatkowe tarcie na wał korbowy ale to tylko przypuszczenia)

Nie widzę powiązania ze złym ładowaniem do uszkodzenia łożyska.. To część mechaniczna która się zużywa po prostu .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackriderr dnia Czw 15:03, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin