Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Redukcja przy hamowaniu.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SnoopDogg
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 10:47, 31 Lip 2013    Temat postu:

Cadavre dlaczego nie redukować kilku biegów naraz ? np popylasz sobie 120 na podporządkowanej chcesz włączyć się do ruchu i hamujesz na skrzyżowaniu zrzucasz 4 biegi do 1 bo widzisz znak stop ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Śro 11:48, 31 Lip 2013    Temat postu:

Nie powinno sie przebijac 2 biegow bo skrzynia tak juz wczesniej mowilem nie jest synchronizowana i czym z wiekszego biegu zrzucisz na nizszy tym tryby dostaja bardziej po dupie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:34, 31 Lip 2013    Temat postu:

Bez jaj przecież prędkośc się zmniejsza i przełożenie się zmniejsza więc w czym problem ? Nie redukujesz przecież przy tej samej prędkości tylko przy zmniejszonej.


Przecież nikt nie będzie zrzucał każdego biegu po koleji aż do odpowiednej prędkości podczas skrętu, no bez kitu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hubert514 dnia Śro 13:36, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Śro 20:50, 31 Lip 2013    Temat postu:

To zrzucaj tak dalej nie chciałbym dostać motoru ze skrzynią kto tak zrzucał biegi Wink Zresztą pooglondaj sobie filmy instruktarzowe czy nawet twist of the wrist 2 i sam zoabczysz jak tam profesjonaliści zrzucają biegi dojezdzając do kazdego zakretu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SnoopDogg
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 12:55, 01 Sie 2013    Temat postu:

to jak zrzucasz biegi jak jedziesz około 100 załóżmy i hamujesz do zera ? oczywiście bez hamowania pół kilometra wcześniej i toczenia się do skrzyżowania godzinę Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SnoopDogg dnia Czw 12:56, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Czw 12:59, 01 Sie 2013    Temat postu:

Normalnie..
Hamulec do oporu, sprzęgło bieg w dół, puszczam sprzęgło, sprzęgło bieg w dół itd.
Serio nie wiedzieliście o tym? Nie gadajcie, że zrzucacie wszystkie biegi trzymając raz sprzęgło i nie popuszczając?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Czw 13:21, 01 Sie 2013    Temat postu:

i zrzucając bieg trzeba przegazować Wink
tzw. redukcja z międzygazem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:27, 01 Sie 2013    Temat postu:

Ej ja o tym nie wiedziałem xD Że trzeba każdy po koleji.

A jaki to ma cel ? Very Happy Ewentualnie jakieś linki do filmów instruktażowych teżbyłby fajnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Czw 15:39, 01 Sie 2013    Temat postu:

Taki ma cel żeby skrzynia nie dostawła po dupie... juz nie wspomne o tym ze tak szybciej wyhamujesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubbxx
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 17:09, 01 Sie 2013    Temat postu:

ja robie dokładnie tak jak kolega kuchar, widze zakręt - hamulec - sprzęgło redukcja 1 bieg puszczam sprzęgło lekko hamuje silnikiem, i znów sprzęgło redukcja puszczam i tak do odpowiedniego biegu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 10:54, 02 Sie 2013    Temat postu:

hubert514 napisał:
Bez jaj przecież prędkośc się zmniejsza i przełożenie się zmniejsza więc w czym problem ? Nie redukujesz przecież przy tej samej prędkości tylko przy zmniejszonej.


Przecież nikt nie będzie zrzucał każdego biegu po koleji aż do odpowiednej prędkości podczas skrętu, no bez kitu Very Happy

co ty opowiadasz kolego, W motocyklu każda zmiana biegu bez międzygazu to gwóźdź dla skrzyni.
Po co jest międzygaz ? Powiedzmy że jedziesz sobie na 4 biegu i masz 5 tys obr per min, naciskając sprzęgło te obroty spdają do 4,5 tys i wtedy zbijasz bieg niżej, zębatka kręci się z prędkością tych 4,5 a wał nagle zaczyna zapierdalać z prędkością 6,5 tys, koła na wałku pośrednim dostają tak po dupie chyba umiesz sobie to wyobrazić, zazębiasz 2 wałki z których jeden kręci się 1,5 raza szybciej.
A teraz Czemu międzygaz ? jedziesz 5 tys obr na 4 biegu wciszkasz sprzęgło, przepustnica powiedzmy do 7 tys i zbijasz bieg 2 wałki kręcą się z równą prędkością, przez co ich zazębienie jest bezproblemowe i o wiele płynniejsze.
Dlaczego w samochodzie, tak można ? Tam między każym biegiem masz neutral, dlatego takie rzeczy nie są potrzebne, natomiast w motocyklach to podstawa podstaw, tak jak przeciwskręt czy dohamowywanie tyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pią 11:02, 02 Sie 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Hubert514, link wyżej jest dla Ciebie, polecam przeczytać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 11:35, 02 Sie 2013    Temat postu:

Polać kolegą wyżej Very Happy A tym co mówią inaczej zabrać kieliszek Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin