Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Redukcja przy hamowaniu.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kubbxx
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 16:32, 26 Lip 2013    Temat postu: Redukcja przy hamowaniu.

Witajcie, nie wiedziałem w jakim dziale napisać wiec proszę najwyżej przenieść. Mam takie pytanie jeżeli jade powyżej 140 tak jak redukować biegi, bo 2-sówem broń boże nie hamować silnikiem, ale znowu z takiej prędkości złapie sprzęgło i zaczne sobie dohamowywać do zakrętu to mi tarcze się szybko spalą. Ja robie tak że łapie sprzęgło zrzucam bieg lekko puszczając sprzęgło i hamując i tak aż do odpowiedniego biegu aby wejść w zakręt. Macie jakąś dobrą technikę aby silnik w dupe nie dostawał bo 4t to samym silnikiem hamujesz zrzucając sobie bieg, a w 2t ani tak ani tak. Pozdrówka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 17:32, 26 Lip 2013    Temat postu:

sprzęgło powinno działać tylko on/off z wyjątkiem ruszania inaczej Ci się szybko zjedzie
dojeżdżasz do zakrętu i wtedy opór na heble do prędkości odpowiedniej do wejścia i w tym czasie redukujesz biegi z międzygazem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubbxx
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 18:29, 26 Lip 2013    Temat postu:

a właśnie, a biegi w tych silnikach można zmieniać bez sprzęgła, bo w silnikach crossowych jak jeździłem to normalnie bez można było a tutaj się boje żeby skrzyni nie rozpirzyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pią 18:38, 26 Lip 2013    Temat postu:

Ja robie tak, jak widze zakręt, to redukcja z między gazem, troche przyhamuje silnikiem i dopiero hamulcowami.

Co do zmiany bez sprzęgła to można, ale od 2 wzwyż (nie zmieniaj z 1 na 2), redukawać też można ale nigdy nie z 2 na 1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 18:56, 26 Lip 2013    Temat postu:

Dlaczego nie można silnikiem hamowac? Mozna normalnie silnikiem hamować bo przecież od tego masz olej i filtr oleju na pierscieniach i gladzi cylindra, żeby chroniło przed przetarciem i silnik nie dostaje po dupie tlyko trzeba umieć to robić bo trzeba pamietać, że remont jest droższy od pary klocków Wink

Tak btw. to polecam film twist of the wrist 2 Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Pią 18:57, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pią 19:42, 26 Lip 2013    Temat postu:

waldorm, chodzi o to że w 2t gdy hamujesz silnkiem masz zapmkniętą przepustnice i wtedy dostaje oleju tyle co na wolnych obrotach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Pią 20:28, 26 Lip 2013    Temat postu:

Nie tyle samo bo pompa daje więcej oleju bo obroty sa wyższe, ale tak czy siak za mało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pią 20:49, 26 Lip 2013    Temat postu:

No niby pompa daje więcej oleju bo kręci się razem z wałem, ale z drugiej strony pompa jest sterowana linka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Pią 20:49, 26 Lip 2013    Temat postu:

Dlatego mówie, że trzeba to robić umiejętnie, hamowanie silnikiem nie jest i nie powinna być główny sposób hamowania a tylko dohamowywania Smile

Bo tak jak powiedziałem już wczesniej, klocki są tańsze od silnika Wink

A no i nie hamuj z wcisnietym sprzęgłem bo jest bardzo zły nawyk.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Pią 20:49, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:16, 30 Lip 2013    Temat postu:

Jezu. tedec jedynie normalnie mówic. Co z tego ,że pompka kręci się razem z silnikiem skoro przepustnica jest zamknięta i paliwa dostaje tyle co na wolnych obrotach a razem i z paliwem olej.

Hamujcie silnikiem dalej to szybko zarzegnacie się z gładzią na cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Wto 11:57, 30 Lip 2013    Temat postu:

Hamowałem w kazdym 2t jaki miałem i robiłem remont tylko w jednym moto ale to był cross więc się nie liczy i następni właściciele też nie narzekali żeby jakoś szybko silnik się skończył czy coś Very Happy

Praktyka lepsza od gdybania "RÓBCIE TAK A ZOBACZYCIE!" Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Wto 11:58, 30 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:59, 30 Lip 2013    Temat postu:

Jeżeli mówisz o skuterkach to daj spokój Very Happy Ale warto podyskutować.

Moim zdaniem (a prawo do niego mam Very Happy) hamowanie silnikiem w 2T szkodzi. Dlaczego? Otóż kiedy przypuszczalnie puszczam gaz przy obrotach rzędu 12 tys. to dawka mieszanki (paliwo, powietrze, olej) jest równa takiej jak na wolnych obrotach czyli ok. 1500 tys. W tym samym momencie film olejowy jest dużo uboższy co zwiększa tarcie co powoduje szybszą eksploatację oraz wzrost temperatury.

Jeżeli ja hamuję silnikiem to robię to tak :
Jadę na 5 biegu widzę zakręt przypuszczalnie 90 stopni. Puszczam gaz, naciskam hamulec, naciskam sprzęgło, między gaz, redukcja do np. 3 biegu i jadę dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drogomyśl

PostWysłany: Wto 18:23, 30 Lip 2013    Temat postu:

Powinno się normalnie jeździć, tak samo jak każdym innym moto, z tym, że unikać dłuższego hamowania silnikiem, np przy zjazdach z górki itp.
Biegi normalnie redukować jeden za drugim, żadne wciskanie sprzęgła, przebijanie dwóch naraz itp...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Wto 18:29, 30 Lip 2013    Temat postu:

Ja jeszcze chciałbym dodać, że serwisówka zleca hamowanie silnikiem podczas docierania, wiec to nie jest chyba takie złe.Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:10, 30 Lip 2013    Temat postu:

Hamowanie silnikiem przy docieraniu to co innego bo zawsze tak było Very Happy Ale dlaczego nie mogę przebić dwóch biegów przy mocnym dochamowaniu to nie ogarniam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin