Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika AF1
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:15, 06 Sie 2010    Temat postu:

Hej ,a może wiecie gdzie mogę dostać tanio (najlepiej używany) wydech do mojej Aprilli ? Przypominam , że to Aprillia AF1 1991r. silnik Minarelli AM3/5.
Acha gaźnik mam ten : [link widoczny dla zalogowanych]
Chciałbym też kupić nowy filtr powietrza,ale niestety nie wiem jaki Sad Jestem zielony w moto,czytam rożne tematy,ale nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi...

Same problemy z tym moto...od wczoraj nie działają światła z przodu i z tyłu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 15:17, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pią 15:05, 06 Sie 2010    Temat postu:

Aaaaa To jest Minarelka Very HappyVery Happy Myślalem, że rotax.

Am3,4,5,6 różnią się tylko ilością biegów więc nie musisz się tym sugerować kupując inne części.


Wydech:
[link widoczny dla zalogowanych]

Filtr powietrza nie za duży bo jest to mała pojemność i cylinder nie potrzebuje, aż tak dużo powietrza, a może nawet się dusić.

dużo części możesz dostać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak nie będziesz mógł nic znaleźć do af1 to pamiętaj, że części silnikowe od Tzr'ki i RS'ki też będą pasowały.


Kupując filtr powietrza zwróć uwagę na 3 rzeczy:
1. Mały
2. Średnica filtra musi odpowiadać średnicy w gaźniku.
3. Kup gąbkowy nie siatkowy. Siatkowe to największe gówna które nie są odporne na wszelkie warunki atmosferyczne.


Podany przez ciebie link nie działa ponieważ na końcu linku dodałeś kropkę.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 15:07, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:26, 06 Sie 2010    Temat postu:

Acha , widzisz , bo ktoś kiedyś na innym forum napisał mi , że AM6 różni się od AM3 nie tylko skrzynią...
Znam Mielocha , dużo właśnie tam kupiłem Smile
Myślałem , że średnica jest podana na tej stronie allegro.Jutro zdejmę filtr i zmierzę ręcznie ile ma mm. Dzięki za pomoc,dam znać,jak wymienię filtr i wydech. Obecnie mam filtr bez niczego w środku o_O

A mógłbyś jeszcze uzasadnić dlaczego nie wziąść filtru z siatką ? Są tańsze...np ten : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 15:35, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pią 17:56, 06 Sie 2010    Temat postu:

1. Za słabo filtruje, przepuszcza syf do gaźnika
2. Przepuszcza za dużo powietrza
3. Nie jest odporny na warunki atmosferyczne.

Kiedyś miałem skuter i w skuterze właśnie taki filtr.
Nie dość, że na seryjnej dyszy nie dało się tego wyregulować ponieważ łapał za dużo powietrza to jak jechałem do domu złapał mnie deszcz ten filtr bez problemu wciąga wodę do gaźnika która miesza się z benzyną przez co motor ma ogromnego muła i nie wkręca się na obroty wyższe niż 3000.

Te prowizoryczna osłona która jest na filtrze w rzeczywistości nic nie daje.

Polecam filtry tego typu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 17:57, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:49, 20 Sie 2010    Temat postu:

A więc kupiłem wydech stąd : [link widoczny dla zalogowanych]

Był trochę luźny przy cylindrze , założyłem na końcówkę kawałek dętki od roweru i już jest ok.(ale nie wiem czy tak można,czy guma się nie stopi) Tłumik odstaje jakieś 0,5metra od moto , będę musiał coś pokombinować :/
Nie rozwiązało to problemu,moto chodzi ciszej i nic po za tym...
Chciałbym Was zapytać jak wyregulować gaźnik ? Tzn obroty łatwo wyregulować na słuch , to banał ,ale nie wiem jak ustawić powietrze...Moto po wymianie wydechu mocno kopci Sad Mieszankę ustaliłem na 33ml oleju na litr benzyny.Ale nie wiem co było wcześniej w baku,bo już trochę zalany jak go wziąłem...
Zauważyłem , że moto przed zmianą wszystkich części miał ten sam problem co teraz.Wtedy było tak , że na luzie wkręcał do 6 tyś obrotów potem miał zastój,musiał trzymać gaz na full jakieś 15 sekund i nagle coś jak by się odblokowywało i wkręcał się do 12tyś obrotów szybko. Teraz nie mogę tego sprawdzić , bo jest nowy cyl , ale czuję ,że było by tak samo. Może napiszę co już wymieniłem będzie łatwiej ocenić co i jak...
A więc uszczelniacze,kompletny napęd (zębatki,łańcuch),cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),tłok,pierścienie,uszczelki,zawór membranowy,gaźnik dellorto 21mm.kruciec,dysza 85,sportowa świeca B8EG,kompletny wydech,mechanik dorobił też klin do magneta , bo był ścięty. Moto tak jak by nie dostawało tyle paliwa ile potrzebuje... Jest słaby,na prostej jako tako jedzie,ale pod minimalną górkę tragedia...Nawet jak jadę w dół,wkręci się do 6 tyś i nie może dalej...
Ktoś ma jakiś pomysł ? Włożyłem tyle kasy i dalej klapa Sad

PS tak wygląda mój filtr powietrza,obok leży siatka,udało mi się ją zamontować do środka Smile 2 foty : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 19:53, 20 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamello7
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:55, 20 Sie 2010    Temat postu:

Cylinder jest zły, kolega kupił do tzr tnt sport załozył moto jechało ale mocy praktycznie zero. Rozebrałem mu to i chodzi o to ze tłok nie dobija do końca cylka zostaje .0.5 cm czytałem na forum tzr ze trzeba go zeszlifowac od gory, Załozyłem koledze do tzr seryjny cyl i teraz zamyka 105, te cylindry tnt jak i twoj tec mają na odwrot gniazda wylotowe na odwrot niz w oryginale . zapraszam na yamaha-tzr.eu tam udziele wiecej pomocy w sprawie apkli, jest tam kilka osob z tym samym problemem co masz ty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pią 20:33, 20 Sie 2010    Temat postu:

Wiesz czemu bardziej kopci ??

CYTAT:
Stan jak nówka 2 tyg temu czysciłem go wewnątrz wiec jest czysty jak z salonu
z zewnatrz tez, ozywiscie jest odblokowany



Co do tej gumy i to przy samym cylindrze, to stopi się jak masełko Smile



Cylinder aluminium TEC 50 ??
Nie przypominam sobie, żeby taki produkowali do biegówek minareli.

Przykro mi ale kupiłeś cylinder Do Minarelli horizontal ( do skuterów ).


Tu może być tego przyczyna i pewnie dla tego wydech nie pasuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 20:42, 20 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafi0550
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:08, 21 Sie 2010    Temat postu:

A może kopci dlatego ze jest na dotarciu i dajesz większą dawke oleju i nie ma sie co dziwic. Nie wiem ile powinno sie lac oleju na 1 litr wachy przy docieraniu ale po dotarciu to leje sie 20 ml a nie 25 ml.
A co do cylka to może jest tak jak pisze rafal_tc, może kupiłeś zły cylek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:35, 21 Sie 2010    Temat postu:

Hmm,cylek kupiłem taki : [link widoczny dla zalogowanych]
A sklep odpisał mi :
"Witam,

tak, cylinder pasuje do wszystkich silników AM (3-4-5-6 biegów)."
Nie wiem sam już o co chodzi Sad

Cylinder ma taki sam otwór na wydech jak poprzedni...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Sob 20:36, 21 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Nie 8:11, 22 Sie 2010    Temat postu:

Nie no cylinder faktycznie jest dobry. Zwracam honor i przepraszam za błąd.


A jak już wspomniałem cylinder do wszystkich AM jest taki sam na 100%


Luz na wydechu:
daj mu mocniejsze sprężyny

Jak regulować mieszankę ?
mieszanka musi być wyregulowana tak, żeby na wolnych obrotach nie gasł, a równocześnie wkręcał się na maxymalne.



Właśnie zobaczyłem, że dałeś tam gaźnik 21mm i się przeraziłem.
Gaźnik 21mm przeznaczony jest do racingowych cylindrów. Np takich:
[link widoczny dla zalogowanych]

Seryjny gaźnik w silnikach am to 12m... Więc nie wiem czemu na cylindrze 50cc dałeś, aż tak wielki gaźnik. Wątpie, że uda ci się to na nim wyregulowac. Mógłbyś dać ewentualnie największy 17,5 ale nie 21.
Dałeś dysze 85 do gaźnika który powinien mieć oryginalnie większą dyszę. Ta dysza ogranicza mu dopływ paliwa.
Do tego do gaźnika 21mm przy tak małej pojemności wymagany jest filtr stożkowy. Oczywiście oprócz tego dochodzi większe, niepotrzebne spalanie dzięki któremu nic nie zyskujesz na mocy a tylko tracisz.


Kup oryginalny gaźnik 12mm albo 17,5 to uda ci się wyregulować.
Bo sportowego cylindra nie masz więc nie widzę powodu dla którego powinieneś mieć 21..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Nie 8:43, 22 Sie 2010, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:50, 23 Sie 2010    Temat postu:

Bo wcześniej miałem 14mm i moto ledwo jechał.Mechanik kazał kupić większy , najlepiej 21mm i moto jedzie lepiej , ale dalej się wlecze gorzej od chińskiego skutra :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 10:23, 23 Sie 2010    Temat postu:

Moze poprostu dokladnie wyczyscic stary gaznik+regulacja. A jaki olej lejesz?? Tak wogole to sprawdz czy tlok dochodzi do samej gory cylindra, bo z zamiennikami to roznie bywa. Sprawdz kompresje, sprawdz czy silnik jest sczelny tzn, pod cylindrem, pod glowica, pomiedzy karterami. Moze jest nie szczelny na wale tzn simmeringi i brac olej ze skrzyni. Moze pobierac wode z ukladu chlodzacego, sprawdz czy jej nie ubywa. tam miedzy cylindrem a kroccem jest zapewne taka membranka, sprawdz czy nie jest uszkodzona. a tak wogule to jak odpali i pochodzi troche, wykrec i zobacz swiece, i napisz czy jest mokra, sucha i jaki ma kolor, zobacz tez jaka ma iskre, bo moze tez w tym tkwic problem. Posprawdzaj to co Ci napisalem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolrs125 dnia Pon 10:31, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pon 19:41, 23 Sie 2010    Temat postu:

głupoty ci mechanik nagadał Smile Zygmunt z pod sklepu lepiej doradza.


Przy tak dużym zastosowaniu zamienników trzeba by było sprawdzić motor własnym okiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pon 19:44, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:03, 24 Sie 2010    Temat postu:

Wcześniej miałem gaźnik 14mm dokładnie ten : [link widoczny dla zalogowanych]
Sprzedałem go Razz Było jeszcze gorzej,moto to już w ogóle nie chciał jechać...
Dziś postaram się rozkręcić gaźnik i wsadzę oryginalną dyszę (nie znam się na tym kompletnie wcale,mam nadzieję , że to prosta czynność Razz )
Popatrzę też kable , bo apka straciła światła Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Wto 20:12, 24 Sie 2010    Temat postu:

iskra ucieka ??

Na oryginalnej konfiguracji musi pracować najlepiej bo taki został stworzony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin