Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia - zagadka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michall
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:25, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Szukam rozwiązania, dzwonie do ludzi z allegro co robią Aprilie i ściągają części, mówią że ich zdaniem raczej nie kartery i że od nich nie zależy niby tak dużo ale nie wiedzą co może być dokładnie, a drudzy znowu mówią że to najprawdopodobniej wina karterów itd Macie inne propozycje. Nie wiem czy ryzykowac z samymi karterami bo nie wiem czy ta skrzynia się zgra z karterami ale ja myśle że nie musi to być chyba aż tak wszystko zależne jak skrzynia-kartery, lecz już dużo kasy w nią włożyłem więc teraz wolę dłożyć do kompletu niż później znowu rozbierać silnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michall dnia Pon 18:26, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Pon 23:10, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Nie baw się z karterami, stary, ja w Moto-Duecie napatrzyłem się na różne rzeczy, między innymi spawanie silników po wybuchu (2x Yamaha Grizzly i raz Honda VFR, wszystkie trzy fury były spawane przez miejscowego spawacza i znajomego chłopaków, McGyvera (takie ma przezwisko;P) a kartery były przygotowywane do spawania przez nas. Fury śmigają aż miło i nie ma z nimi najmniejszych problemów. Rotax to nie jest skomplikowany silnik, mistrzu. Tam po prostu coś musiało być sknocone, na coś nie zwrócona uwaga, coś spaprane. To musi chodzić porządnie i już. Po prostu ktoś odwalił fuszerkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michall
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:56, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Mogło tak być lecz składał silnik rski z 2005r i skrzynia chodziła tylko później łożysko na wale poszło. Rozmawiałem z nim przed chwilą. Złożyl silnik, kartery niby pasują bo lekko wchodzą, wał korbowy itd wszystko luźno chodzi, biegi ładnie wskakują i redukują się jak sprawdzał na sucho, sprzęgło ładnie chodzi, wszystko super ale mówi że poprzednim razemteż tak było... Powiedziałem mu żeby złożył silnik wg easyparts.nl i sprawdził wszystkie podkładki czy są itd. I teraz 2 pytania:

1. Czy będzie dobrze jeśli to zostania złożone, ze skrzynią nie kupioną lecz gdy szwagier kupił Apkę rs właśnie z 2005r. dostał stare części w tym rozwaloną skrzynię robioną przed remontem i przed kupnem jeszcze przez poprzedniego właściciela. I z tamtej skrzyni wziąłem te zębatki które miałem rozwalone w mojej skrzyni. Posprawdzał porównał jedną do drugiej, pomierzył suwmiarką i te same. Lecz czy to się zgra na dłuższy czas i będzie dobrze chodzić?
2. Macie może zdjęcia, czy strone gdzie są zamieszczone zdjęcia wraz z informacjami jak krok po kroku złożyć silnik i z jakimi odpowiednimi momentami, co krok po kroku jaką podkładke, śrubę kiedy itd. Aby złożyć to prawidłowo bez przeoczenia niczego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:44, 17 Kwi 2012    Temat postu:

A przeciw waga dobrze ustawiona i wszystkie znaki byly? Mi sie wydaje ze mechanik musial cos spierd.

w razie wu zerknij tu moze cos pomoze

http://www.youtube.com/watch?v=3rhfD6rfpt0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Wto 22:35, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Szczerze mówiac borykałem się z podobnym problemem, skrzynie wymieniałem 2 razy, tylko że u mnie padały zawsze inne tryby. Teraz mam 3 skrzynie składałem według serwisówki, starannie, wszystkie podkładki uszczelka między kartery 0.5mm i jak narazie chodzi bez zarzutów a przelatałem na niej już ok 2k km.

Należy pamiętać o takich duperelach jak podkładki czy nawet uszczelka między kartery by była dobrej grubości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:59, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Kolega ma racje kazda uszczelka czy podkladka spelnia ogromna role a takze dokrecanie srub z odpowiednim momentem! 0.5 czy 0.05 to jest duza roznica. Takze jesli wszystko zostalo poprawnie zlozone i doikrecone wedlug serwisowki nie ma sily zeby skrzynia sie posypala. Popatrz na tryby bedziesz widzial po uszkodzeniach czy skrzynia byla zle skrecona i scisnieta itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michall
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:36, 18 Kwi 2012    Temat postu:

odpowie ktoś na 2 poprzednie pytania?
Inny mechanik doradził mi żebym kupił nowy silnik lecz nie mam pieniędzy lecz spytałem czy mogę kupić sam dół silnika czyli bez tłoka, cylindra, korbowodu. Miał by ktoś na sprzedaż taki silnik tylko nie rozbierany i nie dłubany wcześniej? Dozbieram może jak najszybciej i nawet po zatarciu chyba będzie dobry bo i tak bez góry kupuję. Ma z Was ktoś może taki silnik ze skrzynią w bdb/dobrym stanie? Jak tak to za ile i gdzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin