Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprawdzanie kompresji
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanako98
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SN

PostWysłany: Sob 8:52, 17 Kwi 2010    Temat postu:

buczu wybacz że napisze w tym temacie ale nie chce nowego zakładać...

Mianowicie mierzyłem kompresje u siebie w apce( 97r) i mam 8bar dodam że poprzedni właścieciel zarzeka się że zrobił remont( nowe uszczelki widać wszędzie więc coś na pewno zrobił , a i patrząc przez otwór ten co się świece wkręca to widać tłok tzn górę tłoka taką bardziej "świeżą" dodam że mam zawór wydechowy stały ,a moto jedzie mi 110km...)Czy może to być wina tego zaworu?? pasowało by zapewne ściągnąć cylinderek i zobaczyć tłok i cylinder.... ps dodam że oglądałem zawór membranowy ii ma on takie niewielkie "prześwity" tylko nie wiem czy on może mieć coś do kompresji... podpowiedzcie coś panowie... do tej pory z 2t miałem mało do czynienia...jedynie 4t i w "trochę" większych pojemnościach
pozdrawiam
kanako98


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kanako98 dnia Wto 20:05, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Sob 10:09, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Remoncik się kłania 6 Bar to już powinna nie odpalać po pierwsze bynajmniej tak jest w samochodach. Jeżeli by ten poprzedni właściciel coś wymieniał to nie miała by tak malutkiej kompresji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Sob 11:47, 17 Kwi 2010    Temat postu:

6 to blisko remontu ale jeździć jeszcze będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:50, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Znam przypadek rs, ktora chodziła na 4,5 atm, wiec nie ma reguły od tego, wiadomo ze im wiecej tym lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kanako98
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SN

PostWysłany: Sob 15:25, 17 Kwi 2010    Temat postu:

No teoretycznie to już powinna nie odpalaćSmile jednak ta bestia zapala na strzałaSmile
W niedługim czasie będe musiał zrzucić cylinderek i zobaczyć na niego i tłok:) być może wystarczy dać o sekcje większy tłok i pierscienie
pozdrawiam
i dzięki za odpowiedz:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vostel
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Się biorą dzieci

PostWysłany: Nie 0:20, 18 Kwi 2010    Temat postu:

buczo93 napisał:
Remoncik się kłania 6 Bar to już powinna nie odpalać po pierwsze bynajmniej tak jest w samochodach. Jeżeli by ten poprzedni właściciel coś wymieniał to nie miała by tak malutkiej kompresji.


A więc tak po 1 zacznijmy od tego że silniki są tłokowe o ruchu posuwisto zwrotnym lub wirującym stanowią one główny człon pojazdów możemy je podzielić zewzględu na działanie czyli dwusuw lub czterosuw ze względu na ilość cylindrów Stopień spręzania decyduje o ciśnieniu końca sprężania NIE MYLIĆ POJĘCIA SPRĘZANIE - CIŚNIENIE bo są to 2 różne czynności silnika

Po 2 chciał bym powiedzieć kolego buczo93 że Silniki nowoczesne 13 -14 atmosfer starszego typu 11 - 12 atmosfer i starszego typu dwusuwy około 9 - 10 atmosfer Granica PALNOŚCI !! mieszanki to 6,5 atmosfery

Co do pomiarów bo oto się rozchodzi to zacznijmy od tego że mierzymy przyrządem oznakowanym jako PCS15 - silniki benzynowe Przebieg pomiaru przebeiga następująco

1. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury ok. 70stopni WIELKIM BŁĘDEM JEST MIERZENIE NA ZIMNYM SILNIKU !! POMIAR JEST NIE WIARYGODNY!!!!!

2. wykręcamy świece

3. otwieramy przepustnice na maxa - przepustnica otwiera się poprzez dodanie gazu

4. przyciskamy końcówkę do otworu świecy

5 kręcimy rozrusznikiem do ustalenia wskazań przyżądu

Z powodu że jest 1 cylinder w naszych maszynkach zaleca się przeprowadzenie takiego pomiaru 3 razy jeśli wyniki się powtórzą pomiar jest wiarygodny jeżeli są różne wyniki należy sprawdzić akumulator lub rozrusznik Smile) DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
mam nadzieję że wam się przyda to co napisałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Nie 0:31, 18 Kwi 2010    Temat postu:

kolego vostel napisałem że w samochodach z silnikiem benzynowym 6 bar to minimum i samochód nie odpala jeśli ma poniżej 6 bar, po drugie to wiem że otwieramy przepustnice na maxa ja mierzyłem u siebie kompresję manometrem na zimnym silniku ponieważ padła mi świeca i moto nie odpalał więc nie było możliwości nagrania go a wynik 10 Bar na zimnym silniku to dużo??, a co do mierzenia na ciepłym silniku to dlatego wychodzi większa kompresja , ponieważ wtedy silnik jest uszczelniony bardziej niż na zimnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vostel
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Się biorą dzieci

PostWysłany: Nie 1:29, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Granica palności to 6,5bara ;)powiem ci tak że nie dokońca kompresja wychodzi większa na ciepłym silniku czemu tak sądzisz że tak jest ?? a jak padała świeca to trza nową bo na zimnym silniku wynik jest nie wiarygodny Smile) Pamiętaj podstawą do pomiaru jest silnik który ma temperaturę pracy ponieważ kiedy jedziesz się przejechać czy też w trasę to raczej silnik jest ciepły czy zimny ??!! no a więc to już jest jasne na przyszłość więc pamiętać o tym chopaki żebyście mieli wiarygodne wyniki na przyszłość Smile gdyby było małe ciśnienie NIE STAWIAJCIE od razu na cylinder może cylinder jest dobry ?? tok też ?? trzeba zrobić próbę olejową polega ona na wstrzyknięciu do cylindra ok. 5cm3 oleju silnikowego i przeprowadzamy pomiar jeśli ciśnienie wyraźnie wzrosło 1 - 2 atmosfery tzn. że cylinder do wymiany jeśli nic tzn. że nieszczolność jest np. na zaworach Smile jeszcze można zrobić pomiar ustawiając tłok w odpowiedni cykl pracy wtedy można określić w którym miejscu wyrobił się cylinder ale to dużo bym pisał a co do 1 cylindra jeśli jest wyrobiony to i tak trzeba wymienić i tak wystarczy zwykły pomiar Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vostel dnia Nie 1:37, 18 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Nie 2:36, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Dlatego jest większa kompresja na ciepłym silniku ponieważ silnik się uszczelnia po rozgrzaniu tzn po 1. lekko puchnie. A co do tych zaworów to w 2-suwie jest tylko jeden zawór Wydechowy,w czterosuwie są zawory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vostel
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Się biorą dzieci

PostWysłany: Nie 11:02, 18 Kwi 2010    Temat postu:

no tak ale ... Gdyby na zimnym tam ktoś pisał że miał 10bar to na ciepłym chyba z 15 będzie miał xD co jest nie realne w silniku 2 - suwa na zimnym może wyjść więcej bo silnik wkracza rozruch na odpaleniu ... jest to tzw. pierdnięcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vostel
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Się biorą dzieci

PostWysłany: Nie 12:39, 18 Kwi 2010    Temat postu:

kanako98 napisał:
buczu wybacz że napisze w tym temacie ale nie chce nowego zakładać...

Mianowicie mierzyłem kompresje u siebie w apce( 97r) i mam 6bar(!!!) dodam że poprzedni właścieciel zarzeka się że zrobił remont( nowe uszczelki widać wszędzie więc coś na pewno zrobił , a i patrząc przez otwór ten co się świece wkręca to widać tłok tzn górę tłoka taką bardziej "świeżą" dodam że mam zawór wydechowy stały ,a moto jedzie mi 110km...)Czy może to być wina tego zaworu?? pasowało by zapewne ściągnąć cylinderek i zobaczyć tłok i cylinder.... ps dodam że oglądałem zawór membranowy ii ma on takie niewielkie "prześwity" tylko nie wiem czy on może mieć coś do kompresji... podpowiedzcie coś panowie... do tej pory z 2t miałem mało do czynienia...jedynie 4t i w "trochę" większych pojemnościach
pozdrawiam
kanako98

Zrób próbę olejową będziesz wiedział w tedy czy cylinder jest ok czy nie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin