Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Rotax 122 Aprilia rs 125 , naprawa czy wymiana ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dariusz
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:21, 24 Cze 2012    Temat postu: Silnik Rotax 122 Aprilia rs 125 , naprawa czy wymiana ?

Witam Smile
Chciałbym przedstawić wam moją historie z aprilką ...
Kupiłem ją rok temu na początek sezonu jeździło mi się całkiem przyjemnie , fajny motor , ale do rzeczy. Pewnego razu po przejechaniu około 40km usłyszałem jakby strzał i silnik zgasł , okazało się ze się zatarła, wymieniłem cylinder na nowy nicasil , tłok tkzw. remont silnika . Po wymianie wszystko ok pojeździłem może 4, 5 tys kilometrów i nagle trzask koło w miejscu , tłok spuchł korbowód pękł, oczywiście nica-sil do wymiany co sadzicie warto inwestować w tuleje , nowy cylek , wymieniać korbe , rozpalawiac silnik , czy rozejrzeć się z innym silnikiem ... szukam już pare dobrych miesięcy silnika i powiem wam ze cena równa się prawie z cena całego motoru .
Wnioski :
a. wymagające wymiany :
cylinder , korbowód , tłok, pewnie regeneracje wału
b. silnik z aukcji którego przeszłości nie znam
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peśku15
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 12:00, 24 Cze 2012    Temat postu:

Ja na twoim miejscu kupiłbym cały silnik nowy a tego sprzedałbym na części albo zostawiłbym sobie na później

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:22, 24 Cze 2012    Temat postu:

PO co caly silnik.... Zrob remont i tyle ale niech Ci oto zrobi ktos kto sie zna Smile)) I wsadzaj dobre czesci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peśku15
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 14:52, 24 Cze 2012    Temat postu:

napisałem tylko to co ja bym zrobił...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:51, 25 Cze 2012    Temat postu:

OK ale kupic nowy silnik zajechany to powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peśku15
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Pon 20:35, 25 Cze 2012    Temat postu:

nie no to musiałbyś zmieżyć kompresje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:41, 25 Cze 2012    Temat postu:

peśku15 co Ci da że zmierzysz kompresje jak łożyska mogą być na wykończeniu, pojeździsz miesiąc i padnie Ci na korbie i też generalka.

Dariusz Ja na twoim miejscu bym kupił dobrą korbę, wstawił tuleje w cylinder i tłok kuty wossnera i powinno pojeździć z 20000km jeżeli zostanie dobrze złożony i prawidłowo dotarty i eksploatowany oczywiście.
Wszytko wyjdzie cie okolo 1200-1500zł ale masz pewność ze polatasz wiele km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:02, 25 Cze 2012    Temat postu:

20000km ? hahha ;p Bez przesady. Nasze apki orygnialne po 12-15 wymagaja remontu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:17, 25 Cze 2012    Temat postu:

Ja mam 18500 przebiegu i dopiero teraz zrobiłem remont. A jeszcze jeździł normalnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:40, 26 Cze 2012    Temat postu:

Ale po co jezdzic do zatarcia... ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 13:21, 26 Cze 2012    Temat postu:

Ja bym wybrał tuleje. Tańsza w kupnie i użytkowaniu bo jak ci sie jeszcze raz zatrze to robisz szlif i nowy tłok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amadi
 
 


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skaryszew

PostWysłany: Wto 22:57, 26 Cze 2012    Temat postu:

matjag556 napisał:
Ja mam 18500 przebiegu i dopiero teraz zrobiłem remont. A jeszcze jeździł normalnie.



maciej910 napisał:
Ale po co jezdzic do zatarcia... ?




maciej910 ale pierdoły opowiadasz, aż żal czytać czasem ale cóż...

Dobrze i z głową użytkowana Apka wcale nie wymaga remontu po 12 czy 13 tyś km.

Utarł sie taki stereotyp bo ludzie:
1)"katują ile wejdzie"
2)nie sprawdzają stanu oleju smarującego bądź leją syf zapychający dozownik
3)jeżdzą na źle wyregulowanych gaźnikach
4)jeszcze kilka innych przyczyn..

Jak ktoś dba i śmiga z głową to nie ma opcji żeby zatrzeć (chociaż zdarzają sie przypadki losowe). Poza tym to że moto z czasem traci kompresje to nic nadzwyczajnego aczkolwiek nie ma na to reguly że tak musi być po 10 czy 15 tyś km.
A to zupełnie co innego niż zatarcie silnika, zatarcie następuje najczęsciej przez zaniedbania użytkownika a nie "bo tak". Trzeba o tym pamiętać a nie mylić pojęcia..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:23, 07 Sie 2012    Temat postu:

Zdecydowałem sie na remont , jakiej firmy polecacie korbowód i czy tulejowanie wykonac w firmie motor-tech ? prosiłbym o jakies opinie dotyczace tej czesci i firmy ktora zrobi to porzadnie
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 9:24, 07 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz Aprilia
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:36, 07 Sie 2012    Temat postu:

w motor techu wymieniaja tez korbowod i za wszystko policzyli sobie 1100zł
cylinder tuleja 350
tłok wossner 350
korbowod wossner 350
i przebicie korbowodu 100 co sadzicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 14:29, 07 Sie 2012    Temat postu:

moje zdanie jest inne, zrobić i sprzedać, niech kto inny się z tym męczy. Pełno osób na tym forum miało ten sam problem co ty ( w tym ja ) wstawią tuleje niby wszystko będzie fajnie, ale będą kłopoty z wyregulowaniem gaźnika kolejne zatarcia. Ja wwaliłem w apke 2500 zł i potem znów się zatarła zrobiłem remont sam i sprzedałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin