Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyciek Płynu chłodniczego przez otwór w karterze;
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:05, 04 Lut 2012    Temat postu: Wyciek Płynu chłodniczego przez otwór w karterze;

Witam. Mam następujący problem z moją AF1 z 1987r (ROTAX V127) Otóż z otworu w lewym karterze (jak siedzimy na moto, po lewej stronie) tuż pod pompką wody, na płaszczyznie wycieka mi płyn chłodniczy. Wycieka dość intensywnie, im wyżej krece moto tym bardziej wycieka. Otwór jest raczej fabryczny, dokładnie wykonany. O co chodzi? A i mam też taki problem, że gdy apka jest zimna nie zapali za nic ;/ Gdy wstrzyknę paliwa do gaznika przez otwór od filtra powietrza( bezpośrednio za przepustnicę) Moto zapala na dotyk wręcz. Pozniej jak już odpali to gdy go zgaszę również odpali bez problemu. Wolne obroty są nierówne, falują z wysokich na niskie. Czasami wejdzie w tak wysokie, że po dodaniu gazu robi buuu i gaśnie i już nie odpali. dopiero gdy znów wstrzykne mu paliwa to odpali bezproblemowo. odkryłem, iż jak wkręci się na wysokie obroty i jak już słyszę, że gaśnie(gdy dodaję gazu- buuu) to gdy zatkam całkowicie ręką gumę od filtra powietrza to odzyję i można normalnie gazować, ale cały czas ręką musze przytykać wlot powietrza. Gdy puszczę w takim przypadku-moto gaśnie i znów trzeba wstrzyknąć paliwa żeby odpalił... Kompresja jest OK, Moto jest mocne. A i strasznie kopci. Z rury się leję czarny olej, gdy go odpalam przy jakiejś ścianie czy co to z tyłu jest wszystko skropione olejem... Proszę was o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 11:55, 04 Lut 2012    Temat postu:

Zlej chłodziwo ściągaj głowicę i cylinder, na 99,9% trzasnęła Ci uszczelka pod cylindrem, tak więc będziesz musiał zakupić nowy komplet. Nie radzę uruchamiać teraz silnika: chłodziwo dostaje się do komory korbowej i komory spalania:grozi zatarciem! Jak już zdejmiesz cylek to radze też dokładnie umyć komorę korbową, tj rozpuszczalnik nitro lany bezpośrednio w komorę korbową, najlepiej psiukany pod ciśnieniem ropownicą i przedmuchiwanie sprężonym powietrzem. Pamiętaj tylko, żeby wszystko dokładnie oczyścić, zdrapać stare uszczelki, odtłuścić, na ODROBINKĘ sylikonu CZARNEGO WYSOKOTEMPERATUROWEGO (broń boże czerwonego) złożyć wszystko na nowych uszczelkach. Przy okazji przyjrzyj się w jakim stanie masz tłok i cylinder, ja również wyjąłbym pompę wody, gdyż mogą być tam walnięte uszczelniacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:16, 04 Lut 2012    Temat postu:

Czytałem, że mogą to być uszczelniacze na pompie właśnie, ale, że aż uszczelka? Sad Czyli przez tą uszczelkę płyn wycieka tym otworkiem i nie pali jak jest zimny? Jakieś inne sugestie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 13:46, 04 Lut 2012    Temat postu:

tym otworkiem jak u mnie wyciekało to była to wina uszczelniaczy na pompie ... ale u cb jest do tego drugi problem... te uszczelki pod cylem.. i tak jak to mój Bloodywn... to będzie na 99% właśnie wina uszczelki pod cylem i pewnei do tego te uszczelniacze na pompie wody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:12, 04 Lut 2012    Temat postu:

Adverion napisał:
tym otworkiem jak u mnie wyciekało to była to wina uszczelniaczy na pompie ... ale u cb jest do tego drugi problem... te uszczelki pod cylem.. i tak jak to mój Bloodywn... to będzie na 99% właśnie wina uszczelki pod cylem i pewnei do tego te uszczelniacze na pompie wody


Mam drugie kartery i z nich wyciągłem pompę wody bo była i obczaiłem jak to jest zrobione... I to na 100% będą uszczelniacze pompy wody. I tu do was pytanie. Czy ten uszczelniacz można wymienić jakoś czy całą pompe trzeba wymienić? A ta uszczelka to pod cylindrem i pod głowicą sugerujecie, że do wymiany? To powoduję, że nie zasysa silnik mieszanki? a myśleliście nad uszczelniaczami wału? To kopcenie może być spowodowane nimi co nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Sob 14:25, 04 Lut 2012    Temat postu:

rozbierz go i zobacz gdzie się poci Smile Jak trzeba będzie wymienisz wszystkie, i zwróć uwage na łożyska wału zaraz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:29, 04 Lut 2012    Temat postu:

siwy_1994 napisał:
rozbierz go i zobacz gdzie się poci Smile Jak trzeba będzie wymienisz wszystkie, i zwróć uwage na łożyska wału zaraz


Czyli niekoniecznie musi to być uszczelka pod głowicą? Kurde rozebrałbym ten silnik i złożył na nowo bo taką apkę już kupiłem, ale nigdzie nie moge znaleźć uszczelek do niej przynajmniej pod głowicę i cylinder...Na allegro nie ma uszczelek do ROTAX 127... Może pod cylinder i głowicę pasują z innego rotaxa? 123 lub 122?
EDIT:
Czy pod głowicę nie idzie czasem gumowy oring, który zapobiega wlaniu się płynu chłodniczego nad tłok i komory korbowej? Bo jeśli tak to oring idzie dokupić a żeby nie ciekło spod głowicy płyn można posmarować specjalnym silikonem do głowic, czy nie tak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macgaywer94 dnia Sob 14:47, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Sob 14:45, 04 Lut 2012    Temat postu:

hmm wątpię że to to samo będzie ;/


EDIT: Tylko to znalazłem [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siwy_1994 dnia Sob 14:48, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:55, 04 Lut 2012    Temat postu:

Wykręcałem świecę i ma kolor takiej "kawy z mlekiem" z dużą ilością mleka Razz Tzn. Tak na biało zalatuje kolor. Jest sucha itp. raczej gdy płyn dostałby się do komory korbowej to świeca byłaby mokra i okopcona co nie? Nie podejrzewacie uszczelniacza od strony sprzęgła? Kopci, pluję olejem i to palenie- może kompresja ucieka tam i nie ma wystarczającej siły pociągnąć sobie sam paliwa? Bądź uszczelniacz od strony zapłonu... Byłem już bliski sprawdzeniu,ale nie mam ściągacza do kół...;/ I tu do was takie może nie z tej półki pytanie- Czy podejdzie ściągacz do kół magnesowych z Simsona?

EDIT:
O kurFa! 707zł...;/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macgaywer94 dnia Sob 14:56, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 16:10, 04 Lut 2012    Temat postu:

Obstaję za uszczelkami góry silnika, ale simmeringi wału również można sprawdzić, chociaż to mniej prawdopodobne. Silnik Cie nie pogryzie, jak mu zdejmiesz cyl. Oring pod głowicę i między dekielek a głowicę kupisz na allegro, znajdź kogoś, kto handluje oringami i wyślij mu maila z problemem, poleci Ci oringi ze specjalnego materiału odpornego na temperaturę (do 200 stopni) uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki i olej, musisz mu tylko wysłać rozmiar. Resztę uszczelek możesz sobie zrobić sam: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:29, 04 Lut 2012    Temat postu:

Bloodwyn napisał:
Obstaję za uszczelkami góry silnika, ale simmeringi wału również można sprawdzić, chociaż to mniej prawdopodobne. Silnik Cie nie pogryzie, jak mu zdejmiesz cyl. Oring pod głowicę i między dekielek a głowicę kupisz na allegro, znajdź kogoś, kto handluje oringami i wyślij mu maila z problemem, poleci Ci oringi ze specjalnego materiału odpornego na temperaturę (do 200 stopni) uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki i olej, musisz mu tylko wysłać rozmiar. Resztę uszczelek możesz sobie zrobić sam: [link widoczny dla zalogowanych]


Czyli to jest powód, że silnik nie może zassać mieszanki , że kopci i obroty falują przez uszczelkę pod cylindrem? Mnie się wydaję to trochę dziwne, szczególnie z tym, że silnik nie zasysa mieszanki bo co to ma do tego? Wytłumaczcie mi;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 17:30, 04 Lut 2012    Temat postu:

wymień o-ringi i simmery na pompie wody i koniecznie olej ze skrzyni.... bo mogło tam też nalecieć płynu chłodniczego... do tego uszczelki wszystkie cyle i na 99% twoje problemy znikną Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:35, 04 Lut 2012    Temat postu:

Adverion napisał:
wymień o-ringi i simmery na pompie wody i koniecznie olej ze skrzyni.... bo mogło tam też nalecieć płynu chłodniczego... do tego uszczelki wszystkie cyle i na 99% twoje problemy znikną Wink


Kurde tyle co olej wymieniłem na nowy...;/ ale trudno zrobie jak mówisz. Pompę mam drugą dobrą to pozamieniam. Czyli mam wymienić uszczelki pod cylindrem i oring pod głowicą i problem powinien zniknąć? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 17:41, 04 Lut 2012    Temat postu:

no tak.. o ile ta twoja druga pompa wody będzie szczelna i sprawna...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macgaywer94
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:46, 04 Lut 2012    Temat postu:

Adverion napisał:
no tak.. o ile ta twoja druga pompa wody będzie szczelna i sprawna...


No to wyeliminuję problem z wyciekiem płynu... Ale pytanie czy ta uszczelka czy to będzie to, że paliwa nie chce zassać...dla mnie to trochę dziwne. Z niczym takim się nie spotkałem jeszcze. Na moje rozumowanie to gdy przytkam filtr powietrza ręką a silnik pracuję to musi gdzieś łapać lewe powietrze, ale żeby pod cylkiem je łąpało..?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin